Het algemene moestuintopic

Hallo meiden met of zonder groene vingers,

Ik heb dit topic aangemaakt om tips en tricks met elkaar uit te wisselen en om elkaar lekker te updaten over het zaaien, groeien en zo mogelijk het oogsten. Kom gezellig mee kletsen!

Wat ik dit jaar in de potten wil hebben (heb helaas geen tuin, maar een balkon):
-cherrytomaten (gisteren gezaaid)
-sperziebonen (gisteren gezaaid, mogelijk veel te vroeg)
-snackkomkommer
-aardbeien (misschien)
-kruiden (misschien)

Nou, ik wilde een leuk plaatje plakken, maar het lukt niet :cold_sweat: :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik heb een minipaprika hangen :stuck_out_tongue: deze wordt niet groter en ik wacht tot ie geel kleurt. Veel smaak heeft 'm niet maar ach :stuck_out_tongue:
Dat zal al de 4de (mini)paprika zijn
Ik wou ook aardbeien laten groeien maar deze is al dood.

Ooh leuk topic! :slightly_smiling_face: Ik heb al jaren mijn eigen tuintje. Alleen heb ik het de afgelopen jaren niet zo heel serieus aangepakt haha. Dit jaar wil ik er echt 100% voor gaan.

Ik wil voornamelijk weer kruiden zaaien om ze vervolgens te gebruiken voor het maken van cosmetica (ik vind het leuk om zelf natuurlijke dagcreme enzo te maken).

Wow, dat is vroeg! Heb je alles in een kas staan of zo?

Oeh, welke kruiden ga je weer zaaien?

Update 1: het blijkt geen ontkieming te zijn van twee zaadjes, maar volgens mij een soort schimmel. Heb het uit beide bakjes gevist waar een boterhamzakje omheen zat. De te hoge vochtigheidsgraad en temperatuur zou de boosdoener zijn geweest, want een ander potje waar geen zakje omheen zat, mankeerde niks. Hopelijk heeft hij niet al te veel sporen achtergelaten.