Het algemene menstruatietopic

Misschien is het een idee om aan de pil te beginnen, om er wél wat regelmaat in te brengen? Zonder pil is het bij mij ook een zooitje ongeregeld.

En ik ben het, een maand later inmiddels, nog niet.

Wow! Oke dan hoef ik me zeker geen zorgen te maken, haha.

Ik ben héél onregelmatig ongesteld. Op het begin was dit maar een paar dagen, maar de laatste tijd wordt het steeds later, deze keer zelfs 3 weken. Ik weet dat dat normaal is op het begin, maar na 5 jaar ongesteld te zijn toch niet meer, of wel? Weet iemand wat hier oorzaken van zouden kunnen zijn? Ik heb verder geen ondergewicht en zit ook niet aan medicijnen.

Ik heb een hekel aan ongesteld zijn! Nu ben ik het… Of naja ik moet het worden… Dit wordt een leuke week (-.-’)

Heb al een jaartje aan de pil gezeten, maar kwam ervan aan en vond het niet zo’n prettig idee dat er allemaal zware troep in die pil zat…

ik ben ongesteld… en nu gaat mijn vriendje aankondigen dat hij het weekend niet komt. wat haalt hij zich op de hals.

Ik ben ook ongesteld, normaal slik ik hem 2/3 maanden door maar ik kreeg gelijk een week nadat ik weer begon na mijn ongesteldheid, een doorbraakbloeding kreeg moest ik stoppen haha. Ben nu toch een partij ongesteld, mijn hemel… Gelijk ziek enzo :’) koorts enzo hahahah.

Je weet dat doorbraakbloedingen normaal zijn en dat het dan de bedoeling is dat je gewoon doorslikt?
Mocht je seksueel actief zijn, lees dan even in de bijsluiter vanaf welk moment dat je begint met slikken (aangezien je gestopt bent op een moment dat niet je stopweek was) beschermd bent.

Ik heb vandaag al de hele dag pijn in mijn onderrug en steekjes in mijn zij. Ik heb ook veel witte vloed. Kan ik nu snel ongesteld worden?

Nee, zo bedoelde ik het niet haha! Ik heb gewoon mijn strip doorgeslikt maar toen wel gewoon gestopt. Alleen normaal slik ik dan nog een strip zeg maar. :slightly_smiling_face: En ik ben niet seksueel actief :grinning:

Ik heb geen zin om hier een nieuw topic voor aan te maken omdat ik me dooderger dat voor ieder klein vraagje weer een topic word aangemaakt, dus vraag ik het hier maar even :’)

Ik heb echt heel erge last van mn menstruatie altijd, op de heftigste dag kom ik gewoon bijna mn bed niet uit. Dus zou ik aan de pil willen. Maar dat mag niet van mn moeder, omdat ze denkt dat ik het doe omdat ik seks wil en daar dan ook meteen mee zou beginnen. Ik heb haar al uitgelegd dat dat absoluut niet het geval is en het alleen is voor mn menstruatie, maar nog mag het niet. En nou kan ik het wel anoniem gaan halen bij de huisarts, maar dat wordt m ook weer niet. Dat zou mn moeder veels te snel doorhebben. Dus weten jullie hoe ik haar over kan halen, of andere middeltjes tegen de pijn? :slightly_smiling_face:

^ Same stuff. Mijn moeder wil niet dat ik er aan begin omdat het bijwerkingen (kan) hebben en mijn imuumsysteem zo goed werkt als, ehm, niet.

Je hebt van die speciale pillen voor ongesteldheid. Aleve feminax heet die:

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcScH_1RXsrLy2JufstfzegEJWQCyZCCwnfgQF5Yaw7fZfcEA4eYHwLx7mrp

Helpt echt héél goed! Werkt ook heel lang :slightly_smiling_face:

@Hands aah top, dankjewel! :slightly_smiling_face: Weet je ook toevallig of je die gewoon bij het Kruidvat/de apotheek kunt halen of dat je daarvoor een recept van de dokter moet hebben?

Volgens mij gewoon bij de kruidvat/etos of apotheek :slightly_smiling_face: In ieder geval geen doktersrecept!

Oh, zo! Dan neem ik m’n woorden terug :slightly_smiling_face:

Je immuunsysteem krijgt niet echt een opdoffer of zoiets van de pil hoor. Ik heb zelf een immuunsysteem van -1 :") maar van de pil krijg je niets. Hoogstens (als je ongeluk hebt) ben je een paar weken 's ochtends misselijk, heb ik ook gehad, daar kom je vanzelf overheen.

Maar die Feminax zweer ik bij!

@Hands, oke, thankyou! :grinning:

yeaah ik ben ook weer lekker ongesteld -.- LOVE IT -just kidding-
nee, ik heb er eigenlijk nooit zoveel last van :")