Het algemene mbo topic

weg.

Woow suuuper late reactie hahaha. Ik ga in het eerste jaar beide doen! In het eerste jaar kan je nog beide doen en pas in het tweede jaar kan je kiezen, hoewel ik wel sowieso Travel & Hospitality ga doen. (Alleen Leisure lessen lijken me ook echt tof haha)

Wat hebben jullie voor schoolspullen of wat gaan jullie kopen voor de opleiding? Ik denk dat ik aantal collegeblokken ga kopen en verder maar ga kijken wat ik nodig heb zodra ik echt begonnen ben. Alleen heb ik nog steeds geen boekenlijst gekregen dus nog maar even afwachten en anders maar even achteraan gaan.

^^Ik had afgelopen jaar alles in schriften geschreven, van die A5 (ringband)schriften, alleen die vond ik best wel kut, wel handig met blaadjes eruit scheuren, maar ze bleven overal achter haken. Nu neem ik gewone schriften of notitieboekjes (A5).
Waarschijnlijk hoef ik geen (iig niet veel) nieuwe boeken te kopen. En verder heb ik al een agenda en pennen en dat soort dingen!

Moeten jullie ookal zoveel boeken bestellen voor Travel & Hospitality? Ik schrok nogal van de prijs … 400 nogwat euro

maar ik heb ook nog nooit boeken besteld dus wie weet is dit normaal maar omg jeetje wat duuuur

Ja is echt altijd megaduur idd! niet te geloven gewoon
Ik doe niet dezelfde opleiding als jij, maar wat ik vaak doe is op marktplaats boeken opzoeken
duurt wel wat langer maar scheelt mij altijd ongelooflijk veel geld
ik keek gisteren toevallig op vandijk welke boeken ik as jaar nodig had, zijn er maar 2 gelukkig
heb ze op marktplaats al gekocht voor 25 euro, scheelt de helft met vandijk waar het 50 had gekost

Voor zover ik weet waren die licenties niet nodig bij mij in het 1e jaar,
ik verkoop volgens mij een aantal boeken die jij nodig hebt, op marktplaats
als je me een berichtje stuurt kan ik je de link sturen van mijn advertentie?
En ik kan voor je kijken of ik die licentie alsnog ergens gevonden krijg haha.

Ik was 200 euro nogwat kwijt. Minder boeken dan mijn middelbare school, maar die waren gratis. Deze hoef je niet terug te brengen.

Weten jullie of er voor de opleiding nog speciale eisen aan de laptop zitten?

Mijn boeken waren ook redelijk duur.,. Rond de 450. :flushed:
Ga ze vandaag even bestellen. Wanneer beginnen jullie weer?

Hoi!

Ik had ze wel direct nodig het eerste jaar. Als ik de licenties niet had, kon ik de opdrachten niet maken en als je de opdrachten niet af had mocht je de toetsen niet maken. Ik weet natuurlijk niet of dit bij jou ook zo is.

Je kunt de licenties als het goed is ook los kopen bij vanDijk. Dus als er aangegeven wordt dat je ze toch nodig hebt, kun je ze dan nog aanschaffen.

Reizen jullie trouwens met het openbaar vervoer of fietsen jullie haha? En hoelang fiets/reis je er dan over?

Ik fiets naar school. Een half uurtje. Met het ov is het 40 min.

Ik reis gratis met de bus, maar duurt 50 minuten. Één keer in de week ga ik met de auto, dan is het max 30 minuten :slightly_smiling_face: Kan ik ook wat langer slapen ‘s ochtends, haha =’]

Ik zit nu in mijn laatste jaar :slightly_smiling_face:

Ahhh fijn dat je gratis met de bus kan! Ik moet ongeveer 'n uur fietsen & en als ik reis met de bus/trein ook 'n uur.

Morgen mijn eerste schooldag! Nog meer mensen?

Ik ben heel benieuwd heb geen kamp of iets dergelijks en krijg het verder morgen allemaal te horen wat ik woensdag voor introductiedag heb. Ik vind het wel beetje spannend hoor maar heb er wel zin in!

he! ^ ik heb zelf de opleiding juridisch medewerker gedaan dus als je vragen hebt, stel ze gerust.

Hey! Ik heb wel een vraagje op het moment. Ik heb meerdere soorten recht en dus meerdere vakken. 6 soorten dus in totaal. Gebruikte jij dan voor elk vak college blokken of een map met meerdere vakken erin. En wat is volgens jou het allerrrr handigst?

-

Ik had bijv. 3 maanden het vak Strafrecht en daarnaast andere vakken zoals ned, eng en rekenen en naast strafrecht ook nog praktijkopdrachten (bijvoorbeeld bezwaarschrift schrijven, dossier ordenen etc). Voor rechtvakken gebruikte ik gewoon een grote college blok van de hema, voor praktijkopdrachten een ander schrift.
Wat mij heel goed heeft geholpen en wat veel mensen onderschatten is de wetten bundel. Je gaat in het begin leren hoe je in het wetboek moet zoeken en hoe je een artikel leest, dit is heul erg handig voor als je een toets hebt, je kan bijna op elke vraag een antwoord vinden in het wetboek.