Het algemene mbo topic

Ik heb een klas voool jongens, en ben ook nog is de enige onder de 18

Hoe vaak verwacht je hem te gebruiken? Ik doe een ICT opleiding, en ik heb een Lenovo G50-70. Ik raad persoonlijk een Dell of HP laptop aan. Kijk goed naar specificaties, bijvoorbeeld aantal GB (opslagruimte) en aansluitingen

Gezellig toch, ben zelf niet anders gewend :stuck_out_tongue:

Ik doe de opleiding juridisch medewerker (niveau 4) en volgend jaar ga ik naar het 2e jaar. Tot nu toe vind ik het een super leuke opleiding en wil ook sowieso verder studeren alleen weer ik niet of ik ook echt die kant op wil. Maar aan de andere kant ik twijfel altijd heel erg dus zal wel weer een fase zijn

Heb je nog tips voor deze opleiding? Want ik ga deze opleiding ook doen :grinning:.

Ah ja jeetje, dat is inderdaad lastig om dan te kiezen. Ik zou het ook niet zo weten, maar ik zou inderdaad zo’n lijstje maken met voor- en nadelen. Succes!!!

Bij mij op de opleiding is het vooral veel zelfstandig leren. Dus eigenlijk gewoon alles goed bijhouden en heel veel onderstrepen in de wettenbundels daar heb je echt wat aan bij de toetsen want dan vind je alles makkelijker terug

Ik doe de opleiding Fotografie (Niveau 4) en volgend jaar ga ik naar het 3de leerjaar. Dan begin ik gelijk met een half jaar stage bij een fotostudio.

weg

Ah okay, dankjewel!

Aah ik zie dit nu pas haha.
Maaar hoe was de excursie?

Hallo! Kan iemand van het MBO mij helpen?

Ik ga aankomend jaar studeren als tandartsassistente en heb mijn boekenlijst al ontvangen. Daar staan een aantal boeken op zoals: NU Nederlands(3F), NU Rekenen (2F) en Taalblokken 3 (engels.)

Hier komen ook jaarlicentie’s bij als je ze officieel via Van Dijk koopt, alleen wil ik de boeken tweedehands kopen. Hier krijg ik dan geen licentie bij. Kan iemand mij vertellen of die licentie heel belangrijk is? Wordt het gebruikt voor toetsingen of alleen om te oefenen?

Ook moet je bij Taalblokken 3 zelfs kiezen voor een studentenlicentie van 1 of 2 jaar, ik moet dan natuurlijk 2 jaar hebben, maar kan iemand mij ook bij deze boeken vertellen of het echt van belang is?

Met vriendelijke groet.

Ik ga ook Toerisme doen!! :cold_sweat: Ik zou gewoon Duits invullen, omdat je daar ervaring mee hebt. Misschien kan je erbij aangeven dat je wel meer intresse hebt in Spaans leren?

^ Leuk! Ga je Travel & Hospitality of Leisure & Hospitality doen? Of een andere internationale opleiding? En naar welke school ga je?

Heeey

Weet niet welke school je zit, maar ik doe Apothekersassistent (noorderpoort in Groningen). En ik ga na de vakantie naar het tweede jaar en wij hebben deze methodes ook, maar die licenties zijn best wel overbodig eigenlijk. Bij ons mocht je zelf kiezen of je uit het boek werkt of via de licenties.

Toetsen waren gewoon op papier, dus niet via een licentie ofzo. Het is eigenlijk alleen voor het oefenen

ik ga na de vakantie de opleiding leidinggevende travel & hospitality doen op het deltion in zwolle. heb er heel erg veel zin in.

Dankje! Dan ga ik ze gewoon tweedehands kopen :slightly_smiling_face:

Ik ga dit jaar Travel & Hospitality doen in Groningen. Vind het alleen zo jammer dat je bij sommige boeken de licentie ook bij hebt zitten had ze liever apart gehad.

ik vind het jammer dat iedereen die dit jaar start diploma travel en hospitality krijgt en ik frontoffice terwijl bij ons de opleiding precies t zelfde blijft alleen de naam anders is…

Iemand hier die ook naar het Grafisch Lyceum Rotterdam gaat na de vakantie?