het algemene 'luizen' topic!

Je durft het misschien niet toe te geven, maar iedereen heeft er wel eens last van: luizen :wink:!
Nou ja, allemaal zeer fijn maar wat doe je er tegen? Ik heb de indruk dat al die straffe
producten heel erg schadelijk zijn voor jezelf en het bovendien ook niet echt helpt!
Tja, daar zit je dan. Altijd even kijken of er niemand naar je kijkt en dan aan je krabbeurt
beginnen. En ze zijn weer geactiveert :sob::muscle: … ONGELOFELIJK !! :hammer:

PS Wat kun je er preventief tegen doen? :kissing:

Niet iedereen, ik heb ze nog nooit gehad. verzorg mijn haar goed :slightly_smiling_face:

Ik weet echt niet of ik luizen heb of gewoon roos. Het zijn echt heel kleine witte puntjes in een deel van mijn haar…

^ al antiroos shampoo geprobeerd

luizen komen voor in alle types haar. zowel in vettig als proper haar dus dat maakt niets uit x

^ Inderdaad. Ze houden zelfs meer van schoon haar dan van vies haar.
Maar goed, ik heb ze verder ook nog nooit gehad gelukkig :slightly_smiling_face:

Dat maakt niets uit hoor :wink:
Ik heb ze ook weleens gehad toen ik op de basisschool zat. Vervolgens was ik elke luizencontrole de sjaak en zeiden ze altijd dat ik luizen had terwijl ik ze nooit meer heb gehad daarna. Weet nog dat ik niet meer naar de controle hoefde van mijn moeder, haha!

Ik heb ze nog nooit gehad, ook niet op de basisschool.

Krijg spontaan jeuk van dit topic haha!

Ik heb ze 1x gehad op de basisschool en daarna nog 1x omdat mijn zusje ze had.
Wij hadden wel altijd een soort druppels die mijn moeder in onze jas deed, dat werkte dan preventief ofzo. Geen idee of dat nog bestaat.

ik heb t denk ik 4x in me leven gehad, kwam allemaal door school.

De luizenstofzuiger werkt goed als je luizen hebt!
Het is lastig om uit te leggen wat het is, maar Google het even!

Het heeft er ook niet mee te maken of je je haar goed verzorgd, luizen houden juist van schoon haar

Ik heb ergens in de basisschool 1x luizen gehad en dat was niet fijn, indd al die shampoos enzo. Maargoed dat gaat weer weg.

Zo ergens begin middelbare school was ik net op kamp geweest en toen ik terug was viel er ineens een geplette verbrande luis uit mn haar tijdens het stijlen! Gelijk door mn moeder mn hoofd laten controleren, maar verder zat er echt helemaal niets! Gelukkig stijlde ik mn haar dus, heeft nog een luizenplaag voorkomen haha

Ook dat is een fabel, het maakt voor luizen helemaal niks uit hoe schoon/vies je haar is! :slightly_smiling_face:

Oh haha nou heb ik ook weer wat geleerd, maar inderdaad het gaat erom dat het niks te maken heeft met het verzorgen van je haar!

Nog nooit last van gehad.
Veel van die middelen helpen trouwens ook amper omdat de luizen er resistent voor zijn. XTluis is het middel wat nu het beste schijnt te werken(zit een andere werkzame stof in dan in de meeste andere producten).
Verder kammen, kammen, kammen. Cremespoeling in je haar doen en dan minstens 2 weken lang elke dag helemaal uitkammen.