Het algemene 'ik snap de film niet' topic

Dat had ik bij Triangle.

ja triangle was ook gewoon zo’n FUCKINGGGG rare film :stuck_out_tongue: maar ik snapte het eind wel, die ‘‘driehoek’’ is gewoon ooit een keer begonnen, maar ze begonnen de film gewoon met de boottocht.
later zag je hoe ze het helemaal weer opnieuw ging beleven

V for Vendetta kon ik ook niet goed volgen.
En laatst had ik the dark knight gekeken, snapte daar ook niet veel van. Was ook super moe, dus het ging het duizend snel.

V for Vendetta was een vrij simpele politieke film.

V is ‘ontstaan’ als gevangene van de overheid. Er zijn experimenten op ‘gevangene vijf’ (V) uitgevoerd. Op een dag gaat dit mis, ontploft de boel en ontsnapt V.
Engeland is gevangen onder een dictatuur, V plant zijn wraak.
V begint met het vermoorden van iedereen die betrokken was bij die experimenten, en wil eindigen met het opblazen van het parlement (zoals Guy Fawkes wilde doen).
Ondertussen leert V Evey kennen, en ‘leidt haar op’ tot zijn opvolger.
V zweept het land op tot rebellie, door middel van het versturen van die Fawkes maskers bijvoorbeeld, en belooft dat hij dat gebouw gaat laten ontploffen.
V trekt de laatste keer ten strijde, sterft bij Evey en laat haar zijn lichaam op de trein met explosieven leggen, symboliserend dat zij nu zijn plek als vrijheidsstrijder inneemt.

Ik snapte niet hoe Shutter Island in elkaar zat… Was die vent nou echt gek, en was alles gespeeld? Of werd hij zo erg beïnvloed dat hij dacht dat hij gek was?

V for Vendetta vind ik echt zo ontzettend mooi,

Ik snap het doel van Cube niet. Ik vond de film op zich wel …grappig om naar te kijken, omdat het zo onrealistisch is, maar ik snap niet wat er met de Cube wordt bedoeld, hoewel die gast in de film het wel een beetje uitlegt.

Ik had echt WTF bij Inside Man.

Ik heb de film niet gezien, maar wel de samenvatting gelezen x’)
Blijkbaar was hij echt gek aan het begin, en werd dat hele rollenspel gedaan om hem te ‘genezen’. Aan het einde wordt het wel ambigue gelaten of hij nu genezen is en DOET alsof hij gek is, of dat hij nog steeds echt gek is en de therapie niet heeft gewerkt.
__

OT:

Ik snap het einde van Hedwig And The Angry Inch niet.
Nou ja, niet snappen is een groot woord, maar meer dat ik niet zeker weet wat ze nou met het einde bedoelen.
Heeft Tommy Gnosis nou wel of niet bestaan, of was hij alleen een figment van Hedwig’s verbeelding?

Oke, ik voel me nu heel dom, maar ik snap Avatar niet helemaal. Ik heb net bijna anderhalf uur gezien, maar ik snap nog steeds niet wat die onderzoekers daar nou doen, en hoezo is die man opeens zo’n blauw mannetje en dan opeens niet meer? Wat is in godsnaam een ‘avatar’?

…dat wordt allemaal letterlijk uitgelegd in de film.

Een avatar, gewoon als woord, niet als binnen de film, is een representatie van jezelf.

Binnen de film is het een lichaam gecreeërd door wetenschappers van jouw DNA en het DNA van één van de Na’Vi. Het is dus een ‘representatie van jezelf’. Door middel van pseudo-wetenschap kunnen je hersenen aan deze avatars gelinkt worden, en zit jouw ‘geest’ dus in dat lichaam.
Dat is een avatar.

Jouw eerste vraag snap ik niet helemaal. Hoe bedoel je waarom is hij eerst een avatar, en daarna niet? Omdat hij in die machine ligt en af en toe zijn geest ‘losgekoppeld’ wordt van die avatar?

De onderzoekers zoeken een waardevol metaal, waar één brokje miljoenen van waard is op aarde.
__

ETA:

En Memento. Ik snap hem wel, maar ik ben benieuwd hoe anderen hem geïnterpreteerd hebben.
Wat denken jullie dat de makers hiermee bedoelden?

Ik denk namelijk dat de vrouw van de hoofdpersoon eerst verkracht/aangevallen is, dat hij daarna die mannen heeft vermoord, en hij verloor zijn kortetermijngeheugen en vermoordde ZELF zijn vrouw rond dezelfde tijd. (in plaats van dat de aanvallers van zijn vrouw zijn vrouw vermoordden en dat hij daardoor zijn geheugen verloor)
Maar ik ben dus heel benieuwd naar alternatieve interpretaties :slightly_smiling_face:

Ik heb bijna altijd moeite met het snappen van films. XD