Het algemene: "ik durf niet te slapen, help!" topic

Hey iedereen,

Ik maak dit topic naar aanleidingen vaan een artikel hier op girlscene, aan de reacties daarop te zien hebben redelijk wat meisjes last van het-niet-durven-slapen ding.

Dus lucht hier je hart, geef tips en wees aardig! :grinning: (bestat er iets gelijkaardig, dan mag hier een slotje op!)

Uhm, ik begin dus, het gaat niet over mij maar over mijn broer.

Mijn broer is 11 en op halloween heeft hij dus naar chuky gekeken (een horrorfilm), sindsdien durft hij niet meer te slapen, praat hij vaak in zijn slaap, duurt het eeuwen eer hij in slaap valt en heeft hij veel nachtmerries.
Het is nu al de 5de keer dat hij in mijn kamer komt liggen, in het weekend vind ik dat niet erg maar tijdens de schooldagen vind ik het wel lastig, want ik ben meestal zelf 's avonds in mijn kamer en ik kan moeilijk om 10 uur nog op mijn kamer zijn als hij al lang moet slapen.
We hebben al gevraagd aan mijn broer waarom hij niet kan slapen en hij zegt dat het deels door de film komt en deels doordat mijn ouders al gaan slapen zijn, wat heel erg raar is omdat mijn ouders pas rond 11u gaan slapen, en hij ligt om 9u15 in zijn bed, vroeger was hij in minder dan 20 minuten in slaap.
Hij slaapt al met een lampje naast zijn bed maar het schijnt niet te helpenā€¦
Iemand tips?

Ik heb tot mijn zesde bij mijn ouders in bed geslapen omdat ik elke nacht nachtmerries had hahaha :frowning_face: . Ik was vroeger bang voor alles en werd dus elke nacht wakker om vervolgens bij mijn ouders te gaan liggen. Mijn ouders hebben vanalles geprobeerd:

Thee/warme melk voor het slapen gaan.
Heel veel knuffels.
Nachtlampje.
Het grote licht aanlaten tot zij gingen slapen.
Geen enge films meer.
Voor het slapen een hele leuke film of een heel leuk verhaal.

Ze gaven me op een gegeven moment zelfs toestemming om te lezen in bed zodra ik niet kon slapenā€¦ (uiteindelijk lag ik zowat de halve nacht te lezen elke dag).

Uiteindelijk ben ik eroverheen gegroeid en nu kijk ik zelfs van de gruwlijkste nachtmerries en films niet meer op, ik slaap elke nacht als een blok.

naja misschien helpen deze tips voor je broertje, ik weet zelf hoe moeilijk het is om ervanaf te komen.

^Heel erg bedankt! Het grote licht zal niet veel helpen want van zodra dat uitgaat gaat hij in paniek naar beneden (waar mijn ouders slapen).
En jammer genoeg leest hij niet graag :confused:

Maar de rest komt vast van pas :grinning:.

ik hoop het!