Het algemene homeopathie topic

Welkom in het homeopathie topic.

Je vraagt je waarschijnlijk nu af wat is homeopathie? Homeopathie is een geneeskunst waarbij het zelf-herstellend vermogen van de mens op natuurlijke wijze wordt gestimuleerd. Homeopathische geneesmiddelen geven het lichaam een prikkel tot zelf-herstel.

Er zijn 3 verschillende soorten homeopathie:

• In de klassieke homeopathie wordt strikt gewerkt volgens de richtlijnen van Hahnemann, grondlegger van de homeopathie. Bij het zoeken van het medicijn kijkt de homeopaat niet alleen naar de specifieke klacht of klachten, maar ook naar de oorzaak van de klachten en de verschillende lichamelijke, mentale en emotionele kenmerken van de persoon. Het geneesmiddel dat gekozen wordt moet passen bij de gehele mens.

-In de klinische homeopathie worden de geneesmiddelen alleen op basis van de specifieke klacht(en) gekozen. Deze methode wordt o.a. bij acute klachten en bij zelfmedicatie toegepast.

-In de complex homeopathie wordt ook voorgeschreven op de specifieke klacht en niet op het gehele mensbeeld, maar men gebruikt daarbij de zgn. complexmiddelen; hierbij zitten meerdere werkzame stoffen bij elkaar in druppels of tabletten.

Ik heb dit topic geopend omdat ik sinds kort loop bij een homeopaat en ik was erg benieuwd naar jullie ervaringen.

• Heeft het gewerkt?
  • Voor wat ging je naar de homeopaat?
  • Heeft de homeopaat je zelf geholpen op een andere manier?

Je kan natuurlijk hier ook gewoon je mening kwijt over homeopathie, of je er in geloofd of niet.

Informatie van Wat is homeopathie en welke vormen van homeopathie zijn er?

Ja!
Ik had tussen mijn 16e en 17e heel erg last van mijn gewrichten en botten. 6 maanden lang heen en weer gegaan bij dokters en ziekenhuis, steeds andere medicatie die niet helpte. Uiteindelijk zei meneer dokter “er is niks meer dat ik kan doen”. Ik kon amper mijn bed uit van de pijn en hij “kon er niks aan doen”…
Uit hulpeloosheid dus naar de homeopaat gestapt. Hij vroeg allemaal dingen over mezelf, wat ik dagelijks doe en mijn meningen en natuurlijk mijn klachten. Hij schreef me wat pilletjes voor en drie afspraken en drie maanden verder was ik genezen. Niet alleen dat, maar andere klachten zoals menstruatiepijn en hoofdpijn waren ook verdwenen.
Nu kunnen mensen zeggen “het was een placebo”, maar waarom werkte de andere medicijnen dan niet? Maar goed, al was het een placebo effect, ik was genezen en blij.
Nu gebruik ik homeopathische middelen tegen stress en verkoudheid enzo. Sommige mens en vinden mij echt dom, maarja voor mij werkt het dus blijf ik het gebruiken.

@Lola
Wat goed dat je bent genezen en ook erg fijn dat je zo’n positieve ervaring hebt gehad. Ik ben ook meer uit hulpeloosheid naar de homeopaat afgestapt en ben erg benieuwd of hij mij kan helpen. Hij heeft gekeken wat de oorzaak is van mijn probleem en dat was meer emotie dan daadwerkelijk ziek. Ik vind het nog erg moeilijk om het te bevatten omdat ik hiervoor altijd erg down to earth was.

Ik heb als kind bij een homeophaat gelopen, ik weet niet meer waarom en of het werkte (ik had veel problemen als kind), maar ik geloof er zeker wel in.

Niet helemaal gerelateerd, maar kruidengeneeskunde vind ik ook erg interessant!