Welkom in het homeopathie topic.
Je vraagt je waarschijnlijk nu af wat is homeopathie? Homeopathie is een geneeskunst waarbij het zelf-herstellend vermogen van de mens op natuurlijke wijze wordt gestimuleerd. Homeopathische geneesmiddelen geven het lichaam een prikkel tot zelf-herstel.
Er zijn 3 verschillende soorten homeopathie:
- In de klassieke homeopathie wordt strikt gewerkt volgens de richtlijnen van Hahnemann, grondlegger van de homeopathie. Bij het zoeken van het medicijn kijkt de homeopaat niet alleen naar de specifieke klacht of klachten, maar ook naar de oorzaak van de klachten en de verschillende lichamelijke, mentale en emotionele kenmerken van de persoon. Het geneesmiddel dat gekozen wordt moet passen bij de gehele mens.
-In de klinische homeopathie worden de geneesmiddelen alleen op basis van de specifieke klacht(en) gekozen. Deze methode wordt o.a. bij acute klachten en bij zelfmedicatie toegepast.
-In de complex homeopathie wordt ook voorgeschreven op de specifieke klacht en niet op het gehele mensbeeld, maar men gebruikt daarbij de zgn. complexmiddelen; hierbij zitten meerdere werkzame stoffen bij elkaar in druppels of tabletten.
Ik heb dit topic geopend omdat ik sinds kort loop bij een homeopaat en ik was erg benieuwd naar jullie ervaringen.
- Heeft het gewerkt?
- Voor wat ging je naar de homeopaat?
- Heeft de homeopaat je zelf geholpen op een andere manier?
Je kan natuurlijk hier ook gewoon je mening kwijt over homeopathie, of je er in geloofd of niet.
Informatie van Wat is homeopathie en welke vormen van homeopathie zijn er?