Het algemene hoelahoeptopic

Hé lieve meiden

Sinds kort hoelahoep ik, en ik ben er nu al meteen verslaafd aan!
Nu vroeg ik er af of er nog mensen mijn enthousiasme delen.
Daarom dacht ik dit topic te maken, waarin we al ons enthousiasme kwijt kunnen.
Dus, nog hoopies over here?

Liefs L. xx

Volgensmij is er al zo’n topic, weet het niet zeker

Oepsie, ik had nochtans al eens gezocht. :wink:
Waarschijnlijk er over gekeken dan.
Bedankt om het te melden, in ieder geval. :slightly_smiling_face:

Ik heb vorige week mijn oude hoelahoep van zolder gehaald nadat ik ergens las dat je er een slanke taille van krijgt! Dus yes ik deel jou enthousiasme! Super leuke bezigheid :slightly_smiling_face:

Jaaa me too! Vroeger kon ik echt heel lang achterelkaar hoelahoepen en wilde heel toevallig weer gaan beginnen omdat ik idd ook las dat je er een slanke taille van krijgt en het je love handles smaller maakt. Ik vraag me alleen af of je per se een fitness hoelahoep moet halen van 1.8 kilo ofzo of dat zo’n plastic kinder hoelahoep ook gewoon werkt? Ik las ergens dat het juist moeilijker is om met een lichte hoelahoep te werken omdat je die moeilijker omhoog kan houden dan de zware hoelahoepen maar i dont know…?

Ik heb gewoon die van uit mijn kindertijd! Had laatst echt spierpijn in mijn buik dus die van vroeger werkt ook gewoon denk ik.

Wat leuk dat ik niet de enige ben haha! :slightly_smiling_face:
Ikzelf heb een hoepel gekocht in Decathlon (zo’n sportwinkel) van 1 kilogram. Er staat duidelijk dat het om een fitnesshoepel gaat, dus ik denk dat zo’n ding van 1.8 kilogram echt niet nodig is. En inderdaad, ik heb ook gelezen dat, hoe lichter je hoepel is, hoe intensiever de work-out, dus da’s ook meegenomen haha :slightly_smiling_face:
Net gehoepeld in de zon trouwens, heerlijk! :upside_down_face:

Mijn zusje heeft voor haar verjaardag zo’n fitnesshoepel gevraagd en die leen ik ook 1 a 2 keer per week! Die is ongeveer 1,2 kilo en heeft van die dingen aan de binnenkant die een beetje uitsteken zodat je taille gemasseerd wordt ofzoiets maar de eerste 5 minuten doet dat gewoon pijn haha.

Ik zet meestal een aflevering van Pretty Little Liars ofzo op en dan hoepel ik 40 minuten haha. Dit is de hoepel die ik heb:

Ik doe ook mee. Heb een kinderhoelahoep dus die is heel licht maar als ik het zo lees is dat dus ook goed haha :slightly_smiling_face:

Haha hoepel lotgenoten!
Ik vind hoepelen echt een leuke bezigheid

Ik heb wel gelezen dat het met een ‘kinder hoepel’ veel langzamer gaat, maar mijn hoepel heeft een diameter van 1 meter en die kinder hoepels zijn natuurlijk veel kleiner dus die draait veel meer, denk dat dat wel weer goed is ofzo?

hoe vaak/hoe lang hoepelen jullie?

Ik heb net 40 minuten gehoepeld terwijl ik de eerste episode van Arrow keek :slightly_smiling_face:

@Stiltecoupe Ik hoepel elke dag ongeveer 15 à 20 minuutjes :slightly_smiling_face: Het varieert ook een beetje hoeveel tijd ik heb.

@0705 Wat een goed idee! Ga ik ook eens proberen haha :wink:. Zo’n hoepel heb ik nog nooit gezien trouwens, lijkt me wel extra moeilijk met die uitstekels :p.

PLL is trouwens te geweldig

Haha, ik weet niet of het zwaarder is maar je voelt het wel altijd even haha

Hahaha ja hij ziet er echt angstaanjagender uit dan dat ie is hoor! Ik voel hem wel echt maar dat is juist goed (ik ben btw het zusje van 0705, dus die hoepel isvan mij hehe)

Dus een lichte hoepel is beter? xD Of moet ik echt zo’n fitnessding halen?

Ik denk dat een fitnesshoepel beter is, anders zouden ze die niet maken lijkt me haha

Ik vind alleen die fitnesshoepels lijken op martelwerktuigen xD Met al die uitstekingen enzo, ik heb geen zin in blauwe plekken…

Ook kan ik blijkbaar in heel Tilburg een hoepel vinden, morgen even de sportwinkels in duiken.

Die fitnesshoepels vind ik persoonlijk wel duur …

Zijn ook wel prijzig ja. Maar als je hem 2/3 keer per week gebruikt valt het best mee vind ik.

Ze hadden bij de Big Bazar een tijdje geleden hoepels voor 10 euro!