Het algemene hockeytopic!

Het hockeytopic!

Hallo dames en welkom in het algemene hockeytopic! Na lang zoeken vond ik alleen een topic uit 2013, dus leek het me wel leuk om een nieuw topic aan te maken. Het lijkt me namelijk dat hier genoeg hockeysters op GS zitten!

Dus, bij welk team en welke club zit jij? Sinds wanneer hockey je en waar sta je? Hoe vaak train je, wie zijn je tegenstanders en tegen wie moet je aankomend weekend? Wat zijn je pluspunten, waar werk je nog aan? Chat away! :grinning:

Hockeyende GSers:
anneruthh - Anne Ruth - Keepster - 6 jaar - Dames 7 - Reserve Hoofdklasse poule A (Noord-Nederland)
BlueSky - / - Keepster - 12 jaar, 10 jaar keepster - Topklasse jeugd (Zuid-Holland)/Landelijk
BombShell - / - Achterhoede - 10 jaar - Reserve Overgangsklasse B
lazyings - Romy - Rechtsvoor - 3 jaar, sinds kort weer begonnen - Jeugd Vierde Klasse
dxpeceline - Céline - Rechtsachter/achterhoede - 10 jaar - MA3 - Jeugd Derde Klasse
FairyDust/Ordinary. - Eva - Voorstopster/achterhoede - 6 jaar - MC1 met dispensatie - Jeugd Tweede Klasse A
lifestylexx - Merle - Rechtsmidden - 2 jaar - Dames 2 - Reserve Eerste Klasse (Noord-Nederland) 18+
Rapunzel - Esther - mid-mid - 6 jaar - Jeugd Eerste Klasse
Svenjjjaax - Svenja - Rechtsacter - 3 jaar - MA1 - Jeugd Eerste Klasse

Wil je hierbij? Vul dan het lijstje in:
Gebruikersnaam:
Echte naam: (als je wil)
Positie:
Hoe lang hockey je:
Competitie: (Bijv. Res. Hoofdklasse A, daar speel ik in. Houdt de anonimiteit erin en kun je toch zien of je tegen GSers moet spelen!)

http://i.minus.com/iH7I6GIeAQPVa.gif

Ik meld me hier ook! Ik heb me ook al eens afgevraagd waarom er nog geen hockeytopic was. Ik hockey nu alweer 12 jaar waarvan ik alweer 10 jaar keeper ben. Lekker vroeg begonnen dus(ben nu bijna 18)… :slightly_smiling_face:

Ben blij dat dit topic er is :slightly_smiling_face:. Ik hockey nu 9 jaar, en ga nog steeds met plezier er heen. Ik train 2x in de week en ik geef nog 1x in de week training aan de J8E1 samen met een vriendin. Ik vind hockey echt een sport om je energie & emoties / gevoelens eruit te gooien. Het is altijd erg gezellig op onze trainingen. Ik sta meestal rechts-voor of rechts-midden. :grinning:
Ben benieuwd of jullie nog tips / tactieken hebben…

Waarover wil je tips hebben?? Ik vind het altijd leuk om mee te denken!!

Leeeuk, nog een keeper :grinning:
Ik keep op dit moment bij GCHC dames 7, Reserve Hoofdklasse (maar in Noord-Nederland, dus dat niveau is niet bar hoog). Superleuk, want ze zijn lekker fanatiek!

Als tip: youtubefilmpjes kijken, helpt echt heel erg. En wedstrijden van het Nederlands team (Jong en regulier), als zij spelen op toernooien! Daar leer ik zelf altijd vet veel van qua spelinzicht etc, goeie passes. Ik coach vanuit het doel heel veel, daarom heb ik er wat aan :slightly_smiling_face:

Middenvelder hier!!!
Hey ik ben dus vorige week zondag flink door mn enkel gegaan :hammer: [font=Verdana]
Wat doen jullie dan? gewoon spelen aanstaande zondag of overslaan?

Yesss! Hier wachtte ik op.
ik hockey nu 10 jaar. Op een kleine club, (GMHC in zeeland) dus heel veel beter word ik niet. meer voor de gezelligheid hahah.

Piet, sowieso ff blauweplekkenzalf kopen! Ook bekend als groene zalf, toverzalf, enzovoort. Volgens mij heet 'ie officieel ‘vallen en stoten-zalf’ ofzo, van A. Vogel dacht ik? Een groen-witte tube met groene zalf dus. Werkt als een tierelier!

Je moet het wel echt ff in de gaten houden, als je door je enkel gaat kun je namelijk je enkelbanden inscheuren. Maar zolang je er nog normaal op kunt lopen zal het wel meevallen, goed koelen, goed blijven bewegen zodat t niet stijf wordt en dan komt t vast goed :slightly_smiling_face:

Ik ben blessuredeskundige :’)

Hahaha, omg, hoe kon ik ik hou van hockey nou vergeten :grinning_face_with_smiling_eyes:

Wat leuk dat dit er is!
Achterspeelster bij Amsterdam is hier aanwezig!!

Zal ik anders even een lijstje maken van iedereen in de beginpost, met positie en club? :slightly_smiling_face:

Ik wil liever niet de positie erin haha.
Ik probeer soort van anoniem te blijven. Al is Amsterdam een enorme club. Je mag bij mij de club wel plaatsen (:

Ik hockey bij den bosch, al een jaar of 7. Links (voor, midden, achter) of rechts (voor, midden).

Hebben jullie nog ‘gezonde’ snacks in de rust? Wij willen dat weer invoeren met ons team en ik wil zondag een begin maken, maar ik weet nog niet zo goed wat ik zal maken. Zelf zat ik te denken aan komkommer, maar wil er ook nog iets van fruit bij. Tips?

Ze hebben bij hockey.nl nu een serie met leuke fruithapjes, een watermeloenegel, banaandolfijntje of fruitspiesjes. Die kun je wel doen!

Ik vind druiven altijd heel chill!

@Sassofono: sinaasappel in partjes vind ik altijd heel verfrissend! Een sinaasappel in vieren (of meer) snijden en de schil kun je er gewoon omheen laten zitten. Je kunt het fruit er dan gewoon zo uithappen en geen vieze handen!

Zo’n lijstje is wel handig! Alleen zou ik zelf mn club er dan niet bij willen aangezien ik natuurlijk keeper ben en bij ons is dat er in mijn leeftijdscategorie maar 1 en dat ben ik, dusss… (ik wil liever anoniem blijven)

Maar positie is misschien wel handig en ipv club zou je ook bijvoorbeeld omgeving… of provincie kunnen doen! :upside_down_face: Bij mij zou je dan wel provincie Zuid-Holland mogen neerzetten!

Ohh en ik speel op best wel hoog niveau! (Vaaaaag ik weet het) :flushed:

Bedankt Anneruth, Bombshell en An!

Weeh!
ik meld me ook even.
Speel zelf jammer genoeg geen hockey, maar ik volg hockey heel erg!
Vooral de Red Lions ben van België namelijk
Ga ook deze zomer naar Londen voor het EK en in Juni zijn het in België voorrondes voor Rio dus daar ga ik ook heen :slightly_smiling_face: