Het algemene hockey topic

Heeee,

Ik hockey nu 8 jaar en vind het suuper leuk ! Ik zag nergens een topic over hockey staan dus dacht ik laat ik die eens gaan aanmaken haha
Hier kunnen mensen die ook hockeyen ofzo t erover hebben en hoe hoog je speelt enzo late weten.
Mij lijkt t leuk om t er met mensen over te hebben die t net zo leuk vinden als ik !
Ik wil graag beter worden maar we trainen maar 2x 1 uur per week en dat gaat ook niet meer worden voorlopig :frowning_face: Iemand tips hoe ik toch beter kan worden hihi

xoxoxo

Kun je het dan niet beter “Het algemene hockey topic” noemen.
No hard feelings, maar met dat hartje komt t nogal onserieus over vind ik.

Anyway, ik hockey ook in de Dames 2 van Amsterdam

Ik hockey ook, maar dan in Almere.
Hoe je beter word, geen idee want ik kan er na 10 jaar nog steeds niet zoveel van :"D

Nice ! Jullie spelen zeker heel hoog? aangezien dames 1 hoofdklasse speelt

Hee ik hockey nu 9 jaar en train 3x per week.
Ik zal proberen een aantal tips te geven!
-oefenen oefenen oefenen! Bij de training zet ke dan voor de volle 110% in en probeer wat nieuws uit in de training. Als je de keuze hebt uit backhand flats of slag probeer dan een x slag!

• train je conditie! Conditie is super belangrijk. Ik heb zelf weinig tijd voor conditie training, maar ik hockey 4x in de week tennis 1 of 2x per week , laat elke dag de hond een kwartier uit. Gym heel intensief 1x per week en trek elke week een half uur lang een sprinttje van 2 minuten loop danweer 2 minuten en sprint weer 2 minuten.
    -kijk hockeyfilmpjes dan heb ik het over trucjes maar ook over de strafcorner, een goede backhand flats etc.

Heee,

Bedankt voor de tips!
-Ik probeer vaak al de slag te doen … gaat al redelijk alleen gaat ie nog niet zo snel maar daar ben ik nu op aant trainen.
-Ik heb redelijke conditie kprobeer elke week sws nog 1 x hard te lopen
Hebben jullie ook shuttle run op school? Welke trap haal je daar ongeveer bij?
Ik zal dat met sprinten s gaan proberen ! Lijkt me wel een goede!
Verder gym ik gewoon 1 x 2 uur per week, soms is de gymles intensief soms niet maar kprobeer wel altijd goed mee te doen :slightly_smiling_face: Had vorig jaar 9,5 voor inzet dus zal wel goed zijn hihi
-Slim idee !! Ga ik ook s proberen!

Welke klasse speel je ? En in de A of B of C ?

Ik was op zoek naar dit topic, waaaarom is hier niemand actief?

Ik hockey zelf bij de MA1 van Steenwijk, vorig jaar heb ik een jaar de dames 1 gedaan (blessure van hun keepster) maar nu moest ik weer terug :frowning_face:

Ik train op maandag, dinsdag (dubbeltraining, MA en dames), soms woensdag, vrijdag (dubbeltraining) en ik heb op zaterdag wedstrijd.

Nu in de zaal train ik soms op dinsdag en vast op woensdag, en we trainen zo lang als het kan nog op het veld door op vrijdag. In het weekend hebben we wedstrijd, al is onze eerste pas aanstaande zondag. Ben inmiddels ook helemaal gek omdat ik al een paar weken geen wedstrijd gespeeld heb, kan ik niet zo goed tegen :stuck_out_tongue:

Ik hockey bij daring Mb1. We spelen sub-topklasse en daar staan we 4e van de 6, dus niet heel goed. Maar ik heb een probleem. Ik ben keep. Dat vind ik heel leuk. We deden altijd omste beurten een wedstrijd keepen. maar de andere keep zegmaar die stopt met keepen. Maar ik wil niet elke wedstrijd keepen. En niemand anders wil keepen bij ons. En ik weet verder ook niet echt iemand buiten hockey die wil gaan keepen bij ons. Dusja… Help me.