Het Algemene Haarverf Topic!

Ik wil mijn haar morgen verven… dus ga morgen naar de kruidvat/etos om een pakje haarverf te kopen. Heb blond haar en heb het nog nooit geverft.
Wie heeft ervaring met het haar verven? En welk product heb je gebruikt en van welke kleur naar welke kleur ben je gegaan?
Post ook foto’s!

Ik heb een vraagje: ik heb mijn haar onlangs geverfd met casting crème gloss van l’oreal die 28 wasbeurten blijft…
Ik heb het maar 10 minuten in plaats van de aanbevolen 20 minuten laten intrekken want ik wou toch maar de kleur ‘refreshen’ dat ik eerder had geverfd. Ik heb ook niet eens heel het pakje gebruikt, ondanks dat ik toch wel lang haar heb.
Is het dan minder beschadigend geweest, want ik ben best wel bezig met de schade te verminderen van mijn haar…

Misschien wel, aangezien verf niet goed is voor je haar. Doordat je het minder lang hebt laten intrekken zou het wel kunnen, maar als ik bezig was de schade te verminderen zou ik mijn haar sowieso niet verven (vooral blond verven is slecht) xd Trouwens, in van die pakjes zit altijd wel veel verf, dus je hoeft niet altijd het hele pakje te gebruiken.

Als je het bruin wilt verven en je hebt blond haar, dan moet je het eerst rood verven (ja klinkt raar) anders slaat het groen uit, want blond haar heeft niet veel pigment in zich, vandaar eerst het rood. Dus als je dat wil doen moet je opletten.

Ik heb niet echt ervaring met die pakjes, maar ik zou er eigenlijk eerst ergens naar vragen hoe het precies werkt en wat je allemaal moet doen als je het voor de eerste keer doen, want straks gaat er iets fout ofz. Als je gewoon naar een kapper gaat en even vragen stelt vinden ze het vast niet erg. Of aan iemand die zijn haar wel vaker verft.

Dit topic bestaat al, ik zou dat topic eerst zoeken via google voordat je een nieuwe opent.