Het algemene 'Gepest' topic

[i]Dag meiden,

Ik weet niet of er al een topic bestaat over pesten. Zo ja; sorry.

Ik maak dit; na aanleiding van de topics die uit de lucht komen vallen over pesten en na aanleiding van het programma ‘Gepest!’ dat op donderdag 5 mei wordt uitgezonden op RTL4.

Ikzelf best heel erg gepest, tot op het bot toe. Het begon op de basisschool en eindigde pas vorig jaar, mijn eerste jaar MBO. Gek genoeg, weet ik van vroeger eigenlijk helemaal niets meer, verdrongen; denk ik zo. Maar ik ben wel steeds sterker geworden.

Zijn er nog mensen die gepest zijn, of nog gepest worden? Ik zou toch best graag willen weten of dit fenomeen vaak voorkomt; ja of nee. Want ik vraag me vaak af waar de jeugd toch mee bezig is.[/i]

a

Nooit gepest, maar ik zeg er bijna altijd wel wat van als andere mensen iemand pesten. Zo laf vind ik het. Niemand is perfect, men pest alleen maar om de eigen onzekerheid te verbergen denk dan maar…

1ste kleuterklas tot 6e leerjaar gepest geweest dus zo’n 9 jaar.
heeft er nu voor gezorgd dat ik weinig zelfvertrouwen heb en heel verlegen ben

Ik weet niet of je het bij mij pesten kunt noemen, maar er zijn zoveel pijnlijke dingen tegen mij gezegd. Ik ben er op zich best overheen, maar ik ben het nooit vergeten zeg maar. Nu is alles OK, maar ik doe er alles aan om ervoor te zorgen dat mensen mij mogen, ik zou het niet aankunnen als mensen weer dezelfde opmerkingen maken als vroeger.

Pesten is echt het ergste wat bestaat, ik moet echt janken van het idee dat mensen hier tegenwoordig nog last van hebben. Ik vind het echt zo erg…

in de 1e gepest, in de 2e niet meer, nu in de 3e niet gepest, maar niet echt een gezellige sfeer.

Wat een goed topic!

Inderdaad, ik vind het zóó erg!!

Ik ben zelf nooit gepest, mijn broer wel heel erg. Ik snap ook echt niet hoe mensen kunnen pesten.

Ik ben op de bassisschool een beetje gepest, maar ik weet er ook niet veel meer van, eigenlijk alleen nog de leuke dingen en dat ik van de juf op weerbaarheids training moest. Nu sluit ik me wel erg af, waardoor ik er niet echt bij hoor, maar ik wordt niet gepest. Maar wat mij opvalt is dat veel mensen pesten om zelf niet gepest te worden, omdat er volgens hen toch vaak een ‘pispaaltje’ moet zijn. Zelf vind ik dit ook echt lullig, maar ik zeg er eigenlijk niet zo gauw iets van, alleen als het echt erg is.

Ik ben veel gepest. Op de basisschool was het heel erg, ik at niet meer en ik sliep niet meer. Op een gegeven moment ging het zó slecht dat mijn ouders me naar een andere school hebben gestuurd, daar ging het echt veel beter! Dat was in groep 7 en 8.
In de brugklas ging het weer fout, met andere mensen. Ik ben tot het einde van mijn vwo gepest, zwaar depressief geweest en heb geëxperimenteerd met drank en drugs. Het ging niet zo best met me, op de basisschool en de middelbare ging het pesten ook echt tot extreme uitersten.
Het is voor mij ook herkenbaar dat ik van de slechte tijden zo weinig meer weet! Van groep 7 en 8 heb ik de meeste herinneringen en dat waren de leukste jaren van de basisschool voor mij… :slightly_smiling_face:
Ik ben er wel een stuk sterker uitgekomen, en ik heb nu erg goede vrienden waar ik wat aan heb. Ik ben die mensen toch ‘dankbaar’, ik kan beter incasseren maar ook beter voor mezelf opkomen. Ik zeg wat ik vind en laat niemand over me heen lopen! Ik heb nog wel eens emotionele buien… uit het niets. Dat is heel raar voor de mensen die mij zo ineens zien huilen of boos worden. Ik merk wel dat mensen daar snel een oordeel over klaar hebben… en ik weet dat het raar overkomt. Ik schaam me daar achteraf wel echt over dan! Gelukkig wordt dit wel steeds minder!

Aan de mensen die gepest worden: het ligt niet aan jou. Ik ben door zo veel verschillende mensen gepest dat ik dat gevoel wel kreeg, maar ik kwam gewoon de verkeerde mensen tegen. Blijf positief en blijf geloven dat je de juiste mensen nog tegenkomt! Mensen die je waarderen, en van je houden om wie je bent!!

Ik ben op de basisschool van groep 3 tot en met groep 8 gepest. Ik heb ook veel van mijn herinneringen verdrongen. Toen ik op de middelbare school kwam wilde ik niet dat ik weer gepest zou worden en durfde ik weinig tegen mensen te praten. Ik probeerde zo min mogelijk op te vallen en wilde ‘normaal’ zijn. Juist hierdoor vonden mensen mij raar en kwamen er weer opmerkingen. Maar mijn middelbare school had gelukkig betere begeleiding voor leerlingen en zo werd het toch iets beter. Ik durfde door de begeleiding die ik heb gekregen al iets meer mensen te vertrouwen, maar nog steeds niet echt veel. Nog altijd heel onzeker. Op school lukte het me niet zo goed om vriendinnen te maken, maar buitenschool kreeg ik wel een goede vriendin. Zij is net als ik op de basisschool veel gepest en ik kon er met haar ook goed over praten. Toen ik naar 4VWO ging kwam ik weer bij een oud-pester van mij in de klas, hij was blijven zitten. Gedurende dat jaar ben ik erachter gekomen dat hij vroeger niet helemaal doorgehad heeft hoeveel pijn zijn opmerkingen me deden. Jaar later ging deze jongen naar 5havo en ik naar 5VWO, vond ik niet zo erg. Het veranderde weer toen deze jongen via uitgaan bevriend raakte met mijn buitenschoolse vriendin. Hij wist dat wij vriendinnen waren en begon ook wat meer met mij te praten op school en was meestal wel aardig. Hierdoor dacht hij dat ‘het wel weer kon om een grapje te maken’. (Dezelfde opmerkingen als al die jaren op de basisschool.) Zijn grapjes vielen niet zo goed, ik werd er door herinnerd aan al die nare jaren. Ik heb toen een uur lang na zitten denken over hoe het gepest mijn leven beïnvloed heeft, werd er behoorlijk verdrietig van. En toen ik die jongen daarna weer zag, breed grijzend, toen knapte er iets in me. Hij maakte weer zo’n opmerking, ik werd toen zo kwaad dat ik hem in een opwelling een bloedneus geslagen heb. Dat vond hij natuurlijk niet zo leuk. Hij is naar zijn afdelingsleider gegaan om mij te laten schorsen. Dit is niet gebeurd omdat de leerlingbegeleider zich ermee ging bemoeien. De leerlingbegeleider heeft er voor gezorgd dat ik een goed gesprek heb gehad met deze jongen. Ik heb het idee dat ik toen mijn ‘pest-verleden’ pas echt heb afgesloten. Ik zit nu in 6VWO en ik heb een aantal goede vriendinnen. Nog steeds wel onzeker, maar ik merk dat het steeds minder wordt.

Wat naar dat je je zo voelt!
Kun je die tijd niet proberen af te sluiten, hoe moeilijk het ook is en hoe dan ook, je zult eraan terug denken, maar wat ik wil zeggen is: die tijd is voorbij, de pesters zijn verder gegaan met hun leven en weten er misschien zelfs niets meer van, waarom zou jij er dan in moeten blijven steken. Jij moet ook verder gaan met je leven en proberen nieuwe dingen te doen die de nare gedachten en herinneringen zullen vervangen. Vergeet niet dat de pesters nog jong waren en midden in hun pubertijd zaten, oftwel, ze zaten heel erg in de knoop met zichzelf en dat reageren ze af op anderen(ouders, medeleerlingen etc) en daar is de gepeste natuurlijk de dupe van helaas.

please go one.
live goes on and you can’t change the past.

Ik ben ook gepest, het werd echt erg in de eerste van de middelbare school, in groep 8 hoorde ik er gewoon niet bij. Ze pesten mij zo erg of ik trok het mij zo aan, dat ik naar een andere klas ging, maar in die klas ging het al snel fout. Ik was depressief en toen ik van huis was weggelopen, werd het bij mijn moeder en leraren echt duidelijk dat het zo niet meer ging. Toen ben ik 2 maanden thuis gebleven, naar een nieuwe speciale school gegaan en daarna weer naar een gewone. Ik werd nog wel gepest, maar niet meer zoals vroeger.

Op het MBO ging het mis omdat ik geleerd had in een slachtofferrol te zitten. Ik werd weer buitengesloten.

Achja, ik ben er sterker door en veel heb ik verdrongen. Mijn grootste pester zit hier op GS kwam ik vorig jaar achter, maar het zal wel.

ik ben in groep 6 en 7 wel is gepest, in groep 8 weet ik wel dat ze veel over me roddelden maar ik heb toen echt helemaal niet opgelet en alleen maar lol gehad met mijn vrienden. In de eerste ben ik heel erg buitengesloten geweest en best wel vaak gemene opmerkingen gehoord, waar ik ook erg verdrietig van werd. Ik ben er zelfs is een tijdje depressief om geweest. In de tweede ging het beter en in de 3e nog beter en nu word ik helemaal niet gepest! wel is geplaagd ofzo maar ik hoor dezelfde mensen ook goede dingen over me zeggen gelukkig :grin:
ik hoop dat als ik volgend jaar naar een nieuwe school ga niet word gepest

-

Zelf ben ik nooit echt gepest , hoewel ik het ideale type zou zijn (qua uiterlijk).
Als ze er ooit eens over begonnen zei ik dat ze naar zichzelf moeten kijken. Dat hielp wel.
Maar ik haat pesten, zo zielig…

Ik werd ook buitengesloten, dat is echt een van de naarste dingen die ze kunnen doen. Ik ben nog steeds onzeker, maar weet gewoon dat jij hartstikke leuk bent er gewoon mag zijn :grinning: (dat weet ik gewoon)

Ik ben enorm gedreven en ambitieus door mijn pest verleden, zo van ik zal ze eens laten zien wie ze gepest hebben en dat ik meer kan en ben dan dat zij dachten.

Of ik het echt pesten kan noemen weet ik niet.
Maar mijn vriendinnen van de basisschool moesten mij altijd hebben als ze samen waren.
Ze maakte me altijd belachelijk met mijn huidziekte wat je nauwelijks zag.
Dat was in groep 7 & 8 van de basisschool en de brugklas, het stopte toen ik niet meer met ze wou omgaan.

In de 2e van de middelbare ben ik ook heel erg worden gepest door een meisje waar ik in de 1e heel erg veel mee omging.

Heel af en toe zie ik een van die vriendinnen in de stad lopen.

Jup :'D. Maarja daar probeer ik niet meer naar te kijken (: maakt me allen maar onzeker

Ik ben op de basisschool en in de kleuterklas gepest. Vooral groep 7/8 waren echt heel erg, maar op een of andere manier herinner ik me dat niet meer ofzo.
en later werd ik nog wel eens gepest met m’n rode haar, maar tegenwoordig zijn de meeste mensen er alleen maar jaloers op, dus das een dikke fuck you naar alle pesters :stuck_out_tongue: