Het algemene consuminder -topic

De laatste tijd is er veel crisis, waardoor mensen moeten bezuinigen. Ook studenten hebben het krapper en mensen zoals ik, die makkelijk geld uitgeven, zijn vaak blut. Misschien is het leuk als er een topic is over consuminderen? Geef elkaar tips, vertel je verhaal en wat doe jij er voor om te bezuinigen? Ik ben benieuwd!

• Dit topic is misschien het handigst voor studenten of mensen die het wat krapper hebben. Natuurlijk is iedereen welkom, ga elkaar ook niet afkraken dat de één het goed of slecht doet. Geef altijd opbouwende kritiek of tips.

Ik ben elke maand wel blut, maar dat komt omdat ik meteen als mijn salaris er is het grootste deel naar mijn spaarrekening gooi. Daar kom ik sowieso niet aan tenzij het moet en zo bescherm ik mezelf een beetje. Geef alsnog onwijs veel geld uit aan kleine prul dingen of aan eten. Heel veel eten. Als ik alvast niet meer elke week ga lunchen zou dat al schelen.

Ja, ik koop de laatste tijd ook echt verdomd veel eten :flushed:
Een tip: Als je Yogi of Ice Tea lekker vind, kan je het makkelijk zelf maken.

Yogi:

• 400 ml yoghurt
  • 100 ml siroop
  • 100 ml water

Ice Tea:

• Kook water
  • Doe er citroen thee bij en suiker (op de gok)
  • Laat het afkoelen.

Uit de winkel is lekkerder, maar dit is wel wat beter voor je (Ligt eraan hoeveel suiker je erin doet) en goedkoper!

Of zorg dat je meer kookt en dan invriest dat is geloof ik goedkoper dan dat je elke dag één portie maakt/kookt.

Ik geef ongeveer 10 euro per week uit aan chocola en chips enzo, en voor een werkloze student die het moet doen voortaan van 125 per maand is dat best veel :cold_sweat:

Goed topic! In plaats van frisdrank meer water gaan drinken, zodat je daarvan minder hoeft in te slaan. En zo veel mogelijk eten van thuis meenemen, want ik merk dat ik me op school volschrans aan ongezonde dingen omdat ik nooit wat meeneem :’).

Met consuminderen help je nou juist de economie niet omhoog.

Nee, maar je helpt er je eigen portomonnee wel mee. Ik kan wel als een gek geld gaan uitgeven, maar dan is straks mijn spaarrekening leeg en dan ben ik pas echt de zak. Kan ik beter wat minder uitgeven :slightly_smiling_face:

Leuk topic verder, ik ga het volgen!

Verbaas me er trouwens ook over dat zoveel mensen op school flesjes drinken kopen. Zelfs water. Ik vul mijn flesje thuis altijd weer opnieuw! Zeker uit die automaten is het duur.

Ik vul mijn flesje altijd thuis en als ik op school ben op de wc’s. Ze vragen er bij ons 10 cent voor om je flesje te hervullen, nou ja. Ik kan ook wel voor die 10 cent naar de wc lopen :slightly_smiling_face:

Upje :slightly_smiling_face:

Ik heb het ook niet zo breed. Probeer wel te minderen met dingen zoals snoep/eten, tijdschriften, prul dingen en zo.
Want het is iedere keer maar een paar euro maar loopt wel op.

Ja inderdaad. Ik ga proberen om gewoon standaard elke week €3.50 van mijn zakgeld (€5.- per week) op mijn bankrekening te zetten. Als ik een klusje doe, gaat daarvan 70% naar mijn bankrekening.

Voor een paar weken terug had de c1000 een actie: 5 bakjes vlees voor 10 euro, nu toevallig 3 bakjes voor 6 euro. Ik verpak het stukje vlees per stuk en gooi het in de diepvries, ideaal!!

En ik koop nu low budget frisdrank, euroshopper, c1000 basis, oké bij de plus en coop. Heb je voor 40 cent een fles cola, 7up of sinas! Geld ook veel voor koeken en schoonmaakmiddel :flushed:

En ik ben gefocust op de acties, is het echt wel wat, is het geen kleinere verpakking of met minder inhoud… :wink:

Ik weet niet hoe dat bij jou zit maar bij mij stinken die plastic flesjes na 2 dagen door bacteriën ofzo.
Het lijkt mij niet bepaald hygiënisch.

Dit idd, als iedereen zijn hand op de knip houd en negatief blijft doen zullen we nooit uit de crisis komen.

of een glaze kan met siroop in de koelkast zetten :slightly_smiling_face:

dat sowieso idd

Ik had een keer een artikel gelezen over pindakaas, gingen ze helemaal testen welke pindakaas het lekkerst was. Dat was in de Consumentengids, volgens mij. Blijkbaar was die van Calvé het lekkerst, die van Lidl de beste koop en die van PCD het goedkoopst, alleen die was niet zo lekker. Daarna was die van Jumbo het goedkoopst, die smaakte wel wat lekkerder.

Dus voor de echte pindakaas fan, misschien heb je hier wat aan!