Het algemene Chinees leren topic

你好!(hallo!)
Ik ga vanaf morgen mijzelf chinees leren en was benieuwd of er meer meiden op Girlscene Chinees leren of al spreken. Of misschien willen beginnen, dan zou ik zeggen: start met mij!

Ik weet niet of dit topic al bestaat, anders slotje!

wow, speciaal en apart haha! veel succes iig, zou je geen lessen gaan volgen? een vriendin van mij heeft ook chinese les.

Ik wil het ook graag leren, omdat de moeder van mn vriend Chinees is en niet zo goed Nederlands kan…

Maar het is echt moeilijk haha.

mijn tante is chinees en kan geen nederlands

Ik heb zes jaar privéles Chinees gevolgd. Ik ben er nu al een jaar of 4 mee gestopt, en je verleert het echt ongelofelijk snel. Onderhoud het dus als je eraan begint!

Leuk, ik wil het namelijk zelf ook leren. Dus ik ga dit topic zeker volgen :grinning:

Ik ga dit topic ook volgen, wil het al een tijdje!

-

Ik heb twee lessen chinees gehad haha en toen stopte ik met de studie die ik deed IBL. Het is niet een moeilijke taal qua woorden zeg maar. Maar wel een heeeele moeilijke taal qua tonen. Zo als ik in mijn eerste les leerde Ma Ma Ma Ma je schrijft het het zelfde maar je spreekt het anders uit. Het zijn 4 totaal verschillende woorden. Ik wil ooit nog eens chinees leren, maar ik ben nu eerst bezig met servisch dus laat ik dat eerst maar doen haha.

Succes!

Ik wil geen Chinees maar Koreaans leren. Ik ben net 2 dagen begonnen. Kunnen we hier niet een Algemeen (aziatische) talen topic van maken ofzo haha? :slightly_smiling_face:

Leuk idee! Als ik wat ouder ben wil ik mezelf zeker gaan verdiepen in de Chinese taal maar ik heb het nu nog veel te druk met andere dingen. :slightly_smiling_face:

Ik kan enkel klassiek Chinees. Lijkt me trouwens héél moeilijk om op jezelf te leren.

Is dat niet ontzettend moeilijk om zo jezelf aan te leren?

Ik leer het niet, maar kwam laatst dit leuke filmpje tegen over het onthouden van die schrijftekens/woorden (of hoe ze dat ook maar noemen) :slightly_smiling_face: Echt super leuk filmpje.

Sommige karakters zijn inderdaad erg iconisch en dan is het best leuk om ze te ‘ontcijferen’. De meeste karakters hebben ook sleutels die je helpen om ze te verstaan. Maar bij velen is de iconische link wel erg ver te zoeken. Zeker als je dan honderden en honderden gelijkaardige karakters geleerd hebt, kan je de moed al eens verliezen :’)

Het koreaanse alfabet is zo makkelijk , ik ben er 2x 30min mee bezig geweest en kan het al bijna helemaal uit mn hoofd.
mag ik vragen wat jou aanleiding is om koreaans te gaan leren?
En goed idee om dit een algemeen aziatische talen topic te maken

Haha ik vind 't fascinerend om te zien dat mensen toch geïnteresseerd zijn in de Chinese taal! Ik ben ‘toevallig’ ook Chinees en spreek een dialect, maar ik versta de traditionele taal (Mandarijns) wel gewoon. Ik kan wel een aantal dingen haha, maar ik kan er niet trots op te zijn. :cold_sweat:

Ik kom uit China en als ik iemand ontmoet ofzo vraagt diegene altijd ‘‘Kan je ook Chinees praten?’’ Hahaha, dat kan ik dus niet xp. Naja veel succes ermee :wink:

Wow dat is super leuk!

Up