Het Algemene Char's Topic

http://1pjqp6y8aom1hl6ey1y2b0unym.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2013/03/characters.jpg

Hallo allemaal.

Dit topic is gemaakt nadat een aantal RPG’ers samen dit concept bedachten. Wat is dit topic precies? Zoals jullie weten worden er RPG’s gespeeld hier op Girlscene. Voordat je kunt beginnen met spelen maak je een char aan. Nu denk je: oh nou en, maar een char maken is niet niks. Je speelt een heel verhaal lang met allemaal verhaallijnen met een bepaalde char en omdat we het zo realistisch mogelijk moeten houden, moet je je dus aan de karakter van je char houden. Hier hebben veel mensen problemen mee, omdat ze er gewoon niet uitkomen. Verder hebben char’s natuurlijk een levensverhaal en ook hier lopen mensen soms in de knoop. Een char bedenken en uitschrijven is iets heel anders dan schrijven zelf, aangezien het je verhaal etc. ook beïnvloed. Een char maak je dus niet alleen voor RPG’s, maar ook voor je verhalen. In dit topic kun je dus tips vragen.

Maar dat is niet alles. In dit topic kun je ook je bestaande char’s posten om bijvoorbeeld feedback te vragen. Ook kun je je char’s posten om mensen inspiratie te geven en natuurlijk om zelf je char’s te kunnen beheren. Zo kun je al je char’s in een topic houden. Soms sluit een RPG bv. en dan gaat je char ‘weg’ met dat topic. Als je het hier post kun je het dus bijhouden. Als je een verhaal schrijft mag je je char natuurlijk ook posten, het is meer een soort uitwerking voor jezelf, want in je verhaal ga je dat natuurlijk niet allemaal opschrijven.

Verder kun je ook tips vragen of inspiratie vragen voor geschiedenissen tussen bepaalde char’s. Geef dan wel aan uit welke RPG ze komen en indien het van een verhaal is, geef dan aan hoe je het precies wilt hebben.

Ook kun je hier gifjes en trailers die je gemaakt hebt voor je char’s delen. Dat is altijd leuk om te zien en je kunt ook hulp vragen.

Char’s shippen is toegestaan.
Vragen over faceclaims (personen die je gebruikt om je char uit te beelden) kun je hier dus ook stellen.

In de beginpost komt geen lijst met char’s o.i.d., want dat is niet bij te houden. Als je vraagt waarom dit niet in tips voor schrijvers kan of bij de schrijfkring. De schrijfkring is een te drukke topic en ik weet zeker dat niemand het gaat waarderen als er een hele lange post inc. gifjes tevoorschijn komt van een bepaalde char. Vooral niet als dit de hele tijd gedaan wordt en daarbij is het een kutwerk om steeds je char op te zoeken, daar is het topic ook niet voor en dit geld ook voor tips voor schrijvers.

Veel plezier.

Aan de beginpost wordt nog gewerkt

Yeaa, hij is er

Zal later eens om wat feedback vragen voor Sarah

Ja cool nu raak ik m’n gifs niet kwijt
En je mag shippen
Perfect

Jaaaaaaaaaa :beer:

Heet dat meisje nou jan

Oh wat handig dit!

Karakter-/persoonseigenschappen
Het karakter van je personage is een van de belangrijkste dingen om uit te zoeken. Deze bepaald namelijk alles in het verhaal, hoe de personage zal reageren op bepaalde gebeurtenissen, hoe hij over dingen denkt, wie hij aardig zal vinden.
Ieders karakter is uniek en die van verschillende personages kunnen botsen, zorg ervoor dat je het karakter zo maakt dat je er goed mee kunt werken en weet wat je later in het verhaal misschien wilt doen.

:slightly_smiling_face:

Super handig dit!

Dit is wel handig! Beter wordt het sticky haha

De omschrijving van het uiterlijk staat nog niet in het lijstje

Levensloop
De levensloop van je personage kan bepalen wie hij is en hoe hij zo is geworden. Stel, je character heeft vroeger een ernstig auto ongeluk gehad. Dan kan het zo zijn dat hij niet meer in een auto durft te zitten.
Dat wat de personage vroeger heeft meegemaakt kan gevolgen hebben op hoe hij tegen dingen aankijkt, het kan dus zijn karakter beïnvloeden.
Denk bij het schrijven van de levensloop van je character aan wat er vroeger gebeurd kan zijn en wat voor een gevolgen dat heeft op de toekomst.

Uiterlijk
Je omschrijft het uiterlijk van je char om anderen een duidelijk beeld te geven met wie ze te maken hebben. Denk hierbij aan de lengte van de personage, de haar- en oogkleur, eventuele tatoeages of andere opvallende kenmerken. Ook de kledingstijl van de personage hoort bij het uiterlijk en kan omschreven worden, deze heeft namelijk ook te maken met hoe de personage is.

Want ik verveel me

IK BEN VERLIEFD OP SARAH

Ik post straks wel wat chars

<3 Finnie

Ik plaats Elias zo ook want iedereen moet gewoon weten hoe cool hij is

Char: Elias Noël Vescatur
RPG: The Aim and The Hunt

Wouww zei is mooi…

^
<3<3<3