Het algemene beugel topic

Shit, mn blokbeugel is kapot.

Ik heb mijn beugel nu 1 jaar en ik heb ook botankers. Mijn ortho zei dat ik hem 3 jaar moest alleen ik heb nog niet gemerkt dat mijn tanden rechter staan. Ik hoop zo dat hij er over 2 jaar echt uit mag.

Woensdag mag ie er eindelijk uit, heb hem dan iets minder dan 2 jaar gehad. Ik vind mn tanden nog niet helemaal recht maar als de ortho zegt dat ze goed staan ga ik natuurlijk geen nee zeggen. Hopen dat het mooi word, echt zo excited !

Ik kreeg volgens mij op mijn 10e een beugel, heb nou blokjes moet nog een paar maandjess

14 jaar en ik heb brackets
Ik had hiervoor een blokbeugel waarvan ik nooit zeer had, maar dat is nu alweer teruggeschoven. nu ik deze beugel heb, heb ik nog steeds nooit zeer aan mijn tanden en ik ben bang dat als mijn beugel eruit gaat dat mijn tanden weer terug schuiven

Ik ben 14, en heb m’n slotjes al 6 maanden. Over twee jaar mag hij er uit :slightly_smiling_face:

Hebben jullie ook een before & after foto? Of alleen een foto van dat ie eruit is? Ben erg benieuwd daarnaar!

Ik ben 18 en ik heb mijn slotjesbeugel al 2 jaar. Ze hebben mij verteld dat ik 'm 3 jaar moet. Maar mijn gevoel zegt dat ik 'm nog iets langer moet, haha.
Als mijn beugel eruit is, moet ik geopereerd worden. Ik mis namelijk een paar tanden en kiezen, en krijg dus implantaten… Iemand ervaring er mee?
Ik heb mijn beugel dus zo laat pas gekregen omdat ik laat was met wisselen, en omdat mijn kaak enzo dus volgroeid moest zijn voor de implantaten…
Oja, en mijn tanden stonden vroeger erg uit elkaar maar gelukkig nu niet meer :slightly_smiling_face:

ik heb m’n beugel nu zo’n 5 maanden, ik heb slotjes helaas… inmiddels ben ik er wel aan gewend m’n ondertanden staan al helemaal recht en m’n onder beugel heb ik pas 2 maandjes. Boven tanden staan bijna recht dus hopelijk mag ie er snel uit (lijkt me sterk) heb helaas wel elastiekjes… :frowning_face:

Vandaag heeft de ortho mijn 2 voortanden en die 2 tanden daarnaast met een draad tegen elkaar gedaan zodat mijn spleet tussen de tanden weggaat. Wat zit dat strak zeg, maar gelukkig geen zeer eraan.

volgende maand krijg ik ook onder brackets

ben nu bijna 18 en heb mijn slotjes beugel bijna een half jaar
Ik weet niet hoelang ik hem moet :hammer:
Maar ik moet zeggen na 3x aandraaien staan ze op 1 tand na
Allemaal keurig netjes naast elkaar.
Aandraaien doet bij mij wel ongelofelijk veel pijn…
en laatste tijd na een nacht slapen ligt de binnenkant van mijn
Wangen en lippen open😒

Ik heb al sinds mijn 13e brackets en ik ben nu 17… :hammer:

bij mij hebben ze nooit aangedraaid, en ik denk dat ik daarom ook niet extreem rechte tanden heb.

Jongensssss! 8 juli gaat de mijnes eruit. FEEST JONGE.

Mijn vriendin’s beugel ging er vandaag uit, ik denk al dat hij eruit is woehoe. Ben benieuwd hoe ze eruit ziet!

Ik mag kiezen of ik een beugel neem. Dan moet ik eerst een losse beugel en dan een blokjes erbij. Zou ik dat doen.?

Watvoor losse beugel en hou oud ben je?

Ik zou het doen ja! Misschien zal je het lelijk vinden maar na je beugel zijn je tanden véééééél mooier dan voor je beugel. Liever dan met scheve tanden rondlopen, sorry hoor.

^ misschien heeft ze al vrij mooie tanden dat ze daarom mag kiezen ?

Doen ik mocht ook kiezen en ondanks dat ik er heel erg tegen op zag ben ik blij dat ik het heb gedaan hij zij je moet een 1 jaar en nu volgende maand is me 7e maand en mag die er hopelijk waarschijnlijk uit dus zou hem gewoon nemen

Ja, dat klopt maar dat zeiden ze ook bij mij en ik had totaal lelijke tanden toen. En als ze échtécht mooie tanden had, dan adviseerde ze haar niet om het te kiezen. Een vriendin van mij heeft mooie tanden en die hoeft gewoon geen beugel, zonder te hoeven kiezen.