Het algemene beugel topic

ik heb beugel ook twee jaar gehad is er sinds dit jaar januari uit,
o my god wat was ik blij dat ik van dat ding af.
het is wel raar op het begin om jezelf zonder een beugel te zien maar je went er zo aan!
ik had ook een slotjesbeugel

Over een halfjaar moet ik terug naar de ortho. Er moesten nog een aantal tanden doorkomen die nu allemaal los zitten. Ik zit nu met 2 wiebeldingen en één gat… Ik krijg eerst blok en daarna plaatjes. Ik zie echt tegen blok op -.-

ik ben nu 12, en heb mn blok nu 2,5 maand, ik moest hem 8 maanden dus nog 5,5 maand te gaan! met een beetje geluk daarna geen beugel meer

6 juni fotos maken en dan mag die daarna er hopelijk uit.

///

Morgenochtend is t dus zo ver, ik voel me eigenlijk helemaal niet zo.blij… ben bang dat het lelijk wordt…

OVERMORGEN finally na 2,5 jaar! Ben zo blij :slightly_smiling_face: En @ hierboven het gaat er ECHT niet lelijk uit zien! Hoe kunnen mooie rechte tanden lelijker zijn dan mooie rechte tanden met een stuk ijzer erop?! komt goed :slightly_smiling_face:

Ik krijg over ongeveer een maandje een beugel. Ik ben 12 jaar. Alleen ik ben bang dat het heel erg pijn gaat doen want mijn zus had er ook heel erg last van toen ze hem net had. Ik weet alleen nog niet wat voor een ik krijg en mijn voortanden staan superscheef.

Toevallig dat ik dit topic tegenkom, een uur geleden liep ik het tandarts-gebouw uit. Hb nu net mn beugel, plaatjes boven

Ik heb mijn slotjesbeugel (door mijn eigen fout, elastiekjes niet dragen), nu net 4 jaar. Over een half jaar ben ik er hopelijk eindelijk vanaf

Ik heb mijn beugel nu iets langer dan 2 jaar, het zou 2,5 jaar duren maar het is verlengd met 3-4 maanden. En ondertussen is m’n vergoeding van de ortho ook al afgelopen, dus m’n ouders moeten het ook nog eens zelf betalen… Ze nemen je echt veel meer geld af dan nodig is…

Ook is mijn ortho echt een vreselijke bitch, ze heeft me een keer 2x laten huilen en laten schreeuwen van de pijn waarop ze zei: ‘Beheers je een beetje, wil je.’ Ik kon d’r wel vermooooooorden! Dus ben toen maar uit de stoel gegaan om water te drinken, ging ze daarna weer verder begon ik weer te schreeuwen. Zei ze heel chagrijnig: ‘Nou, laat maar zitten hoor dit kan ik niet! Iemand anders moet het doen!’ En toen kwam iemand anders me helpen die heel lief voor me was en alles op een manier deed dat het helemaal geen pijn deed.

Die ortho’s moeten eens wat aan hun geduld werken zeg, en aan hun gevoel; patiënten voelen ook pijn, we zijn geen poppen.

ik heb mijne sinds donderdag… heel veel wondjes in mijn mond en ik leef zowat op yougurt en soep…

Mijne zit er nu 2 jaar in en mag er 26 juni uit, ik kan echt niet wachten.

Ik haat de mijne.
Eerst zou ik hem 12 maanden krijgen, toen 18 maanden, toen 24 maanden en nu zit ik op de 2,5 jaar.
Mijn tanden staan nu allemaal recht, alleen heb ik nog een overbeet. Mijn beugel is om de twee weken kapot , altijd breekt er wel iets af.
Ze doen ook helemaal niets als ik kom, alleen elastjekjes wisselen. Ik zie `mijn` ortho zo`n 3 keer per jaar en ik heb altijd assistentes.

Mijne mag er over 2 weken uit :grinning:

Ik heb een lieve ortho hoor… (ik zie hier allemaal haatreacties vandaar)
Geen idee wanneer de mijne eruit mag lol maar ik denk in juli.

Ik heb een soort van beugel. Het zit niet op m’n tanden maar het is in m’n kaakbot geschroeft en er steekt een haakje uit. Ik heb er vier (rechts onder en boven en links onder en boven) die ik aan elkaar vast moet zetten met elastiekjes. Get it? :stuck_out_tongue:

you were right, het is niet afschuwelijk haha. Wel heel erg wennen :stuck_out_tongue:

Pfffff Ik heb al een halfjaar een beugel bij m’n gehemelte, weet even niet hoe 't precies heet, gister zei de orhodontist dat de beugel niet goed zijn werk heeft gedaan dus plaatsen we een nieuwe in mijn gehemelte -__- en dan tijd erna komen pas de slotjes onder.

Dat geloof ik, ik ben morgen aan de beurt haha :grinning: Misschien post ik wel een voor na foto :’)