Het algemene beugel topic

Iemand hier ervaring met een beugel terwijl je 18+ bent?
En eventueel welke verzekeringen daar goed voor zijn?
Ik hoor graag ervaringen :slightly_smiling_face:

Ik. Als je daarvoor verzekerd bent word het tot een bepaald bedrag vergoed. Mijn verzekering vergoed bijvoorbeeld tot 1600 als je een complete aanvullende tandartsverzekering hebt. Maar dat zul je eens moeten kijken bij je eigen verzekering.
Mijn hele traject word sowieso vergoed omdat het al in gang is gezet toen ik een jaar of 13 was. Anders had ik nu al een schuld van hier tot tokio :wink:

nu 15, vorig jaar slotjes gekregen, morgen weer naar de ortho hoop zoooo graag dat ze er snel uitmogen. :slightly_smiling_face:

Ik heb op dit moment nog geen verzekering (ben nog 17). Ik ben nu bezig om het een en ander uit te zoeken en te kijken welke verzekering goed voor mij is. Aangezien ik dus sowieso een beugel wil binnenkort zou het fijn zijn als dat voor een gedeelte vergoed wordt, maar omdat ik meerderjarig ben dan is dat volgens mij nog best lastig ):

^ Ik heb even voor je gegoogled en kwam op deze link: http://www.zorgkiezer.nl/vergoedingen/orthodontie-vanaf-18-jaar

Zo heb je een beetje een idee van de bedragen die er vergoed worden.

De link had ik zelf inderdaad ookal gevonden, maar toch bedankt!
Het gaat hoe dan ook een dure grap worden…
Ik ben bang dat ik ook wel een behoorlijke tijd aan de beugel moet gezien de stand van mijn tanden.

Ik ben bijna 13, eind dit jaar krijg ik mijn beugel. (slotjes) ik moet hem eerst 2 jaar, dan word mijn kaak operatief gebroken. De beugel zit er nog in tijdens de operatie, en na de operatie moet ik hem nog een jaar. ( ik moet 6 tot 8 weken herstellen van de operatie en mag geen vast voedsel eten ;$) :rage:

Ik ben echt heel laat begonnen met mijn beugel vergeleken de mensen om mij heen. Maarja, over 3 maandjes ben ik er vanaf! :beer:

12 JAAR ?!

Up

Niets aan te doen, gewoon goed je tanden poetsen en water drinken helpt denk ik ook

Mijn beugel gaat er waarschijnlijk heel snel uit! Als alles goed staat moet ik eerst nog 6 weken stangetje achter mijn tanden voordat de plaatjes eraf mogen , geen idee waarom mijn tandarts dat doet

Jup… toen ik een jaar of 12 was had ik mijn eerste slotjesbeugel 3.5 jaar. De toenmalige ortho heeft veel te vroeg tanden en kiezen laten trekken waardoor ze m’n gebit nogal verkloot had. Ik mis heel veel volwassentanden zegmaar dus de boel is weer schots en scheef gaan groeien toen. Vervolgens op mijn 21e weer 2 jaar met een slotjesbeugel gelopen en nu loop ik bij de kaakchirurg en heb ik net implantaten gekregen. In de jaren ertussen ben ik bij diverse tandartsen/orthodontisten geweest voor behandelplannen etc. Uiteindelijk kreeg ik pas die beugel toen ik 21 was omdat mijn kaak toen was uitgegroeit. Nu moeten de implantaten vastgroeien en ben ik klaar als ik 25 ben… Maargoed, ben heel blij met de chirurg die ik nu heb en mijn tandarts is sowieso ook erg fijn =)

Wowww, wat ontzettend vervelend! Wat een kut orthodontist had je toen dan, zeg. Heb je het wel allemaal vergoed gekregen?
Want als je bij een andere ortho had gedaan, was nu alles gewoon goed neem ik aan…

16 september mag 'ie eruit! :upside_down_face: :upside_down_face: :upside_down_face:

Wow meesten hebben hier lang een beugel gehad. Ik heb minder dan een jaar slotjesbeugel gehad :slightly_smiling_face:
Daarvoor heb ik nog een andere soort beugel gehad. Blijkbaar noemt ie de “activator”. :stuck_out_tongue: Zo’n groot ding in mijn mond wil ik nooit meer!

Ja was echt een heks van een wijf. Sowieso was de kaakchirurg al in zicht toen ik de eerste beugel kreeg dus dat is toen allemaal in gang gezet bij de verzekering. Heb alles dus vergoed gekregen en krijg nog steeds alles tot op de laatste behandeling volgend jaar vergoed gelukkig! Die 2e ortho heeft alles goed gemaakt en gezet zodat de kaakchirurg ermee verder kon.

ik heb een half jaar eentje gehad voor het spleetje tussen mn voortanden. Ik heb nog wel een stangetje achter mijn boven tanden, maar ben er nu wel tevreden mee!
Ik kreeg ook van die doorzichtige bitjes om mee te slapen, maar ze maken voor mij geen verschil dus ik heb hem nooit in :grin:

12 jaar zeg, pfoe dat is lang.
ik vond 4,5 jaar al lang genoeg.

Ik heb eersgisteren een dikker draadje gekregen, en toen k weer naar huis ging, voelde hij al heel strak aan. Uit ervaring weet ik dat het dan nog wel eens flink pijn kan gaan doen, maar ik voel helemaal niks! Jeeeeh!!! De ortho heeft trouwens mijn voor en (bijna) na-foto’s gebruikt bij een tandarts-presentatie of iets dergelijks, want ‘het zag er allemaal erg goed uit, en het was een mooi voorbeeld!’. Haha, okeeeey…