Het algemene 'beter leven' topic

Hoi allemaal! :grinning:

Ik weet niet of hier überhaupt animo voor is, maar ik ga het gewoon proberen!

De laatste tijd ben ik veel aan het denken over wat wij allemaal doen met onze aarde en de bewoners die hierop leven. En ik heb een tijdje terug besloten dat ik ‘anders’ wil gaan leven. Ik wil niet meer (of in ieder geval minder) verantwoordelijk zijn voor al het leed op deze aarde. Denk hierbij aan biologische producten kopen, minder (of geen) vlees eten, en als ik dan toch vlees/vis of dierlijke producten eet, wil ik wel dat deze dieren goed verzorgd zijn. Ook wil ik geen kleding en make-up meer kopen waar mensen en/of dieren voor hebben moet lijden. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik weet dat we niet allemaal perfect kunnen leven, maar ik ben van mening dat alle kleine beetjes helpen. Denk bijvoorbeeld aan afval scheiden, geen plastic tasjes meer aannemen, lampen uitzetten etc.

Als dit topic een beetje leeft ben ik van plan om de beginpost aan te passen met allerlei tips etc. De bedoeling van dit topic is dan ook om tips met elkaar te delen, want ik ben er bijvoorbeeld achter gekomen dat het heel lastig is om leuke, eerlijke kleding te kopen. De tips hoeven natuurlijk niet alleen over kleding te gaan, denk ook aan het delen van blogs, acties, goede doelen, winkels etc. Alles is welkom, zolang het meer met ‘beter leven’ te maken heeft!

Nou, ik hoop dat er meer gs’ers zijn die beter willen zijn voor de aarde en al zijn bewoners! :grinning:

Hee leuk doel.

Helaas heb ik zo geen tips.