Het algemene bespaar topic.

Waar geef jij het meeste geld aan uit? (Je kan max. 5)
  • Kleding, make-up, accessoires, beautyproducten enz.
  • Schoolspullen, schrijfwaren, tekenspullen, boeken enz.
  • Meestal voedsel.
  • Hebbedingetjes, spullen van de Action, knuffels.
  • Games, computers, telefoonhoesjes enz.
  • Meubels, design-spullen, kleedjes, dekentjes enz.
  • Overige.
  • Ik spaar alleen en geef eigenlijk nooit geld uit.

0 stemmers

Nadat je de poll hebt ingevuld heb je waarschinlijk al in de gaten dat je gewoon té veel geld uitgeeft of gewoon niks. Dus daarom helpen we elkaar te besparen!
Het kan allemaal, invullijstjes, tips en nog veel meer!
Veel meiden geven gewoon te veel geld uit, en hebben na 2 dagen al niks meer van hun geld over.
En ja daar staan we natuurlijk bekent om: Shoppen. Ik geef toe zelf ben ik ook z`on iemand.
En eigenlijk wil ik nu wel eens geld sparen, zonder dat je na 1 dag nog maar 50 cent over hebt.
Dus: Gooi alles gewoon in de groep!

PS: Ik weet niet of er al z`on topic is maar het zoekding leverde niks op…

Ik geef veel geld uit aan eten en mn vaste lasten, maar dat is omdat ik samenwoon.
Maar ik wil eigenlijk behoorlijk wat geld sparen komende tijd omdat ik nieuwe meubels wil kopen en mijn rijbewijs wil halen.

Eigenlijk gaat alles naar school, ziektekosten en rekeningen van mn ouders…

Eigenlijk geef ik alles uit aan kleding en make-up… En ziektekosten inderdaad, maar dat zijn vaste lasten. Soms ook wel aan het openbaar vervoer.

Het meeste geld geef ik uit aan de vaste woonlasten en boodschappen. Waar je goed op kunt besparen: aanbiedingen! Meestal eten en drinken we ook wat er in de bonus bij de AH is :stuck_out_tongue:

wow veel :astonished: Hoe zo’n grote kledingkast heb je dan wel niet haha

De Ah is ook best nog een dure supermarkt

Ik heb ook echt teveel kleding eigenlijk maar niet genoeg gaha :’) Kleren van 6 jaar geleden past me ook nog allemaal, de inloopkast is vol en ook nog een hoop op zolder. Nieuwe kleren die ik heb gekocht heb ik nog bijna niet aangehad. Ook dure schoenen gekocht, maar merk nu echt dat ze toch te klein zijn :frowning_face:

Ugh ik moet eigenlijk echt minderen met kleding. Ik merk echt dat nu ik een concreet doel heb en inzicht heb in mijn studieschulden ik besef hoe belangrijk dat is. Echter wil ik me ook niet onthouden van wat extra’s, als ik het geld om om het te kopen vind ik dat ik mezelf best kleedgeld mag geven.

Al mijn geld gaat naar school, de zorgpremie, telefoon abbo en wat er overblijft verspil ik aan voedsel en make-up/ kleding en stuff.

Het meeste geld gaat naar school en boodschappen en verder gaat nog een deel naar kleding of schoenen. Maar dat probeer ik de laatste tijd al te minderen.

Woon jij samen? Hoe oud ben je dan? Ik dacht dat jij 16 was ofzo.

Ik spaar vooral, maar als ik een dagje ga winkelen kan ik echt veel uitgeven. Ik schiet ook veel voor voor mensen zoals eten enzo.

Wat bij mij trouwens heel goed werkt is het thuislaten van mijn pinpas. Dan kan ik gewoon niks kopen op school, hoe graag ik het ook wil.

Ik woon samen, ja. Ik ben 22.

Oeh ik ben 1 van de 2 mensen die vooral spaart :grinning: Haha ik verdien niet zoveel en zet eigenlijk gewoon alles op mijn rekening! Ben aan het sparen voor een huisje samen met mijn vriend ^^

Ik geef veel geld uit aan mn paard.
Toch valt daar ook op te besparen.
En dat doe ik dan ook.