Het algemene beauty no-buy steun topic

http://img.ehowcdn.com/article-new-thumbnail/ehow/images/a05/c2/up/stop-shopaholic-800x800.jpg

Ben je constant geld aan het uitgeven aan make-up? Moet je eigenlijk sparen? Heb je nog bergen ongebruikt make-up liggen? Wil je jouw koopdrang verminderen? Heb je een nagellak-verslaving? Is het antwoord: JA?! Dan is het misschien een idee om een beauty no-buy te houden!

Een aantal meiden in de make-up slow vonden dit wel een goed idee, aangezien we elkaar alleen maar besmetten met meer make-up aankopen in de slow. Minder fijn voor onze portemonnee natuurlijk.

Door dit topic hoop ik dat we elkaar kunnen steunen. Niet alleen om elkaar tips te geven, maar ook gewoon om je frustraties hier achter te laten en welke verleidingen je hebt moeten weerstaan!

Voor nu willen sommigen een no-buy gaan houden voor de maand oktober. Het topic heb ik alvast aangemaakt, zodat anderen zich ook kunnen aanmelden voor de no-buy en we allen tegelijkertijd beginnen. Daarnaast willen anderen zich nu nog voorbereiden op de no-buy (zoals laatste noodzakelijk beauty aankopen doen in september). Het maakt natuurlijk verder niet uit of je actief bent in de make-up slow. Hoe meer meiden meedoen, hoe makkelijker het is om het vol te houden! Dat hopen we dan :’’)

Na de no-buy is het natuurlijk niet de bedoeling om meteen los te barsten in je nieuwe make-up aankopen. Zie dit meer als een frisse start en hopelijk ben je tegen die tijd meer bewust van wat je al hebt en wat je echt nodig hebt!

Tips om de no-buy periode te overleven (bijdrage van Lotte):

Experimenteer met alle make-up die je nu hebt. Verzin een look of zoek er een op en probeer die na te maken met de make-up/nagellak die je nu hebt. Misschien dat je een kleine aanpassing moet doen, maar over het algemeen (als je niet heel weinig make-up hebt), moet dit echt wel lukken. Zo zie je maar dat je niet elke keer iets nieuws moet kopen om een nieuwe look te krijgen.

Stal al je make-up en nagellak eens uit en kijk hoeveel je hebt.
Waarschijnlijk kom je tot de conclusie dat je echt niks nieuws nodig hebt.

Bepaal voor jezelf wat je ECHT nodig hebt qua beautyproducten. Kom je daaronder, dan mag je weer wat nieuws kopen. Ben kritisch op jezelf! Dus bij 1 product is het duidelijk: als die op is koop ik een nieuwe. Maar als ik 10 lippenstiften heb en er is er ééntje op wordt het misschien tijd om de anderen wat meer te gaan gebruiken, ipv meteen een nieuwe te kopen. Denk je dat je toch écht die nieuwe kleur lippenstift nodig hebt? Bedenk dan dat je ook gewoon gelukkig bent geweest het afgelopen jaar, terwijl je die kleur niet had. Nee. Je hebt het niet nodig.

Ruim je make-up eens goed op. Gooi weg wat niet meer goed is, maak alles goed schoon en bedenk een goede manier om alles op te bergen/uit te stallen. Als je meer overzicht hebt in wat je allemaal hebt, heb je niet zo snel iets nieuws nodig.

Breng jezelf niet in de verleiding! Ga niet allerlei beautyartikelen lezen, browsen in winkels, in de kruidvat naar aanbiedingen speuren. DOE HET GEWOON NIET. Dan geef je jezelf alleen maar een excuus om toch te gaan kopen ‘want het is limited edition’ ‘want dit is gewoon echt een goede aanbieding. 1 + 1 gratis? Dan moet ik toch minstens 6 producten kopen!’ Nee. DOE HET NIET. ECHT NIET.

Het gaat nu vooral om een no-buy op het gebied van beauty (make-up, verzorgingsproducten en nagellak), maar als er meiden zijn die een gehele/fashion no-buy hebben, dan kunnen zij ook vrolijk hier meedoen.

Dus wie wilt er mee doen en waarom?

Ik blijf maar make-up kopen omdat er LE lijn uit is of omdat ik vind dat ik een bepaalde kleur mis, terwijl ik eigenlijk een best leuke stash heb! Ik wil hem graag wat meer waarderen en genieten van de producten die ik nu heb. Een droom zou zijn eindelijk pan raken of een lipstick bijna opmaken!

Het geld wat ik niet uitgeef aan make-up wil ik sparen voor mijn uitzet (wat er nu een beetje bij in schiet). Ik hoop ook wat bewuster te worden :slightly_smiling_face:

Ik ben al blij dat ik niet meer zoveel gezichtsverzorging koop als vroeger, ik heb nu gewoon producten waar ik tevreden over ben en waar ik bij blijf.

Ik zal ook maar even neerzetten waarom ik meedoen: ik heb nieuwe goed-zittende laarzen nodig :cold_sweat: Ik heb namelijk vrij zwakke voeten en heb nu alleen goedkope schoenen die mijn voeten niet genoeg ondersteunen. Die wat ik op het oog heb zijn waarschijnlijk rond de 180 euro. Dus ik moet er echt voor sparen en ik kan me echt niet meer herinneren wanneer ik ooit heb gespaard. Is meteen een goede oefening voor later bij nog grotere aankopen!

Daarnaast heb ik in de zomer ook al best veel geld uitgegeven en ik merk gewoon dat ik best veel koopdrang heb. Mijn no-buy is dan ook niet alleen beauty, maar alle materialistische dingen. Door de no-buy hoop ik gewoon dat ik minder “koop”-stress heb. Ik mag het gewoon niet kopen. Klaar!

Misschien dat ik mijn no-buy langer ga doen dan oktober. Totdat ik mijn schoenen heb gekocht, maar laat ik maar eerst oktober uitproberen :’’)

Ik heb nu een beetje een noodgedwongen no-buy omdat ik gewoon blut ben :’)

Denk dus dat ik meedoe alleen dan eigenlijk vanaf nu al tot november. Als enige uitzondering MAC LE’s haha :’) Maar daarin moet ik mezelf dan ook wel echt beperken.

Ik doe mee! Ik koop niet belachelijk veel (al zeg ik het zelf :’)), maar ik moet gewoon sparen, ik moet me namelijk even totaal op mijn studie richten en heb op dit moment geen tijd om te werken. Ik wil ook alleen dingen kopen die ik echt nodig heb, zoals gewoon boodschappen, uiteraard, maar ook wel shampoo als het op is, bijvoorbeeld. Dus voornamelijk geen make-up en dergelijke, maar ook geen kleding of boeken, ik koop wel echt te veel boeken :’’’’)

Compleet no-buy kan ik niet! Ik wil mezelf wel een budget stellen.

Budget instellen wil ik ook doen na mijn no-buy. Heb alleen nu het idee dat ik echt even helemaal wil “afkicken” :’) Morgen nog een aantal dingetjes kopen die op zijn of opraken in oktober en dan begin ik ook meteen met de no-buy :3

Ik vind het ook wel een fijn idee dat ik nog een aantal pakketje binnenkrijg. Waarschijnlijk ook nog van Ebay in oktober. Dus dat helpt me misschien ook om niets te kopen xD

Aan de no-buy make up doe ik sowieso mee! De rest wil ik ook graag wat beperken omdat ik al zoveel heb en spaar voor een camera…

Ik doe mee! Alleen als er MAC LE’s komen mag ik wel 1 product kopen van mezelf. Ik moest sparen voor mijn vakantie naar Thailand.

Vandaag mijn laatste spulletjes in principe nog halen en dan begin ik praktisch mijn no-buy. Ik ga alleen volgende week zaterdag nog winkelen met een vriendin. Ik heb daar een budget ingesteld van 25 euro ongeveer voor kleding als ik iets moois zie. Anders gewoon niets kopen. Ik ga me vooral proberen te focussen wat zij nog nodig heeft. Shoppen voor een ander is ook leuk, zolang je geen geld hoeft uit te geven xD

En yay dat er best veel mensen meedoen, zal ik in de beginpost een lijstje neerzetten wie meedoen in oktober? XD

Ik denk dat ik een langere no buy hou, omdat ik eind deze maand nog veel wil kopen. En ik het krom vind om dan maar 1 maand een no buy te houden. Dan heb ik niks gespaard haha

Ik ga denk ik straks ook nog even naar het dorp om nog wat dingen te kopen, zodat ik echt geen beauty en dergelijke hoef te kopen in Oktober. Ik moet nog gezichtsreiniger hebben geloof ik, en verder heb ik een redelijke voorraad!

Ik heb nu tot het einde van september ook een gedwongen no buy omdat ik compleet blut ben :’) Maar ik wil dus als ik verjaardagsgeld en loon krijg aan het einde van de maand nog enkele dingen van m’n wishlist in oktober kopen. Vanaf eind oktober zou ik graag willen meedoen, maar ik weet niet of dit topic daar dan ook nog voor is haha

Ja hoor :grinning: Ik heb gewoon erbij gezet dat de start “officieel” in oktober begint, maar hoe lang je de no-buy doet is voor iedereen anders. Leek me handig om een startdatum te hebben, zodat we weten wanneer we nu echt moeten beginnen :stuck_out_tongue: Als later weer een nieuwe groep aan een no-buy begint, zet ik gewoon weer een nieuwe start datum xD

Oké yay :grinning: Dan meld ik me zodra ik de dingen heb die ik wil haha.

Ik ook, al zal dat bij mij eind september zijn.

Eigenlijk wil ik nog 4 blushes, maar die wachten maar gewoon tot 2015…

Ik doe mee :grinning: Ik moet sparen voor school dus moet momenteel de nagellak en parfum opzij houden. Maar het is moeilijker dan gedacht :cold_sweat: Al is de drang nu toch aan het minderen.

Net de stad ingeweest om mijn laatste aankopen te doen. Alleen heeft de kruidvat in mijn stad geen Sally Hanssen meer in het assortiment :hammer: Ik wou bijna een andere topcoat kopen, maar eigenlijk vind ik topcoats maar niets behalve die van sally hanssen :’’) Dat zou dan gewoonweg geldverspilling zijn geweest. Hopelijk dat ze in Eindhoven nog steeds Sally Hanssen verkopen met de nagellak actie.

En ik heb super leuke schoenen gezien voor maar 30 euro bij de Van Haren :’’) Het is echt te pijnlijk om ze niet te kopen. Nieuwe assortiment van Catrice/Essence deed me gelukkig weinig xD

Ok, misschien dat ik de schoenen ga kopen als ik mijn Heart Aflame lipstick verkocht krijg. Heb net ook een blazer verkocht voor een tientje, dus dat is genoeg geld bij elkaar om de schoenen te kopen :’’)