Het algemene Baking topic

Ik voel me zo’n mislukte bakster in dit topic…

Ik ben voor de eerste keer cakepops aan het maken. De cakeballetjes staan nu op te stijven in de koelkast. Ik moest alleen wel veel botercreme gebruiken om er balletjes van te kunnen maken dus ik hoop dat ze straks heel blijven wanneer ik ze dip.

Oke mijn cakeballetjes waren in orde. Maar ik heb dus candymelts gesmolten samen met wat crisco om ze in te dippen en dit is dus vrijwel mislukt. Ik had het au bain marie gesmolten en had er 1 gedaan. Ik merkte dat het nog iets te dik was dus heb ik het 10 sec in de magnetron gezet maar hier werd het nog dikker van. Iemand tips?

Misschien kan je iets slagroom of boter toevoegen bij het au bain marie smelten? :slightly_smiling_face:

Bij mij werkt het ook niet als ik de candymelts in de magnetron doe. Daarom doe ik dat dus nooit meer.
Ik gebruik een chocoladefondueding voor de chocola. Eerst au bain marie en dan in de fondue. Ook omdat t mooie hoge, smallere bakjes zijn dan die pannen waarin ik het smelt.

Ik wil een regenboog cake maken, maar ik kan niet echt een duidelijk recept vinden.
Ik had gewoon bedacht om een paar dunne cakes te maken, met allemaal een andere kleur, en ze dan op elkaar leggen.
Maar zal ik tussen de lagen nog wat doen? En wat? Ik had laatst mascarpone met kleine stukjes aardbei erdoorheen (uit een recept) maar dat was niet echt lekker.

Ik had het ook niet helemaal in de magnetron gedaan enkel op het einde maar dat werd er dus niet beter op. Ik kan dat met de fondue wel eens proberen, maar brand het bij jou dan niet aan?

Ik zou er zeker wat tussen doen, je kan heel veel verschillende dingen doen. Je kan botercreme gebruiken als je dat lekker vind of gewone room met fruitstukjes of chocoroom. Of je kan eens op google zoeken voor een recept voor taartvulling

Dat had ik toen ook gedaan… Maar daardoor werd het juist heel erg klonterig en jak. :stuck_out_tongue:
Nee, brand niet aan. Moet je wel af en toe roeren :wink:

Idd even opzoeken. Ik vind mascarpone altijd wel lekker, maar dan wel met een beetje poedersuiker erdoor, anders is het niet zoet natuurlijk :slightly_smiling_face: Verder is het “recept” dat ik heeeel vaak genoemd en gebruikt heb :wink: (het is zo makkelijk dat het nauwelijks een recept te noemen is) 250 ml slagroom+1 eetlepel suiker+ ongeveer 2 flinke eetlepels jam opkloppen. En dan met stukjes fruit, aardbei of wat maar bij de jam die je kiest past :slightly_smiling_face:

Heeft iemand misschien een echt goed recept voor kaneelrollen? Ik had wel wat gevonden op internet en uitgeprobeerd, maar de meeste komen er niet echt lekker uit. Vaak te hard, terwijl ik niks raars doe en het recept precies volg.

^Zweedse kaneelbroodjes? Daar heb ik wel ervaring mee, zus, studerend in zweden, vindt ze heel lekker en die kan t zelf niet dus heb ze al diverse keren gemaakt :wink:

Zelfs in haar studentenoventje werden deze heel goed:
http://www.fromswedenwithlove.nl/zweedse-kaneelbroodjes/

(Baktijd lijkt kort maar klopt echt! Ik vind deze hoeveelheid ook erg goed, kan je gewoon met zn allen een paar dagen mee doen. Maar vooral warm zijn ze heel lekker!)
(Oh ja, en niet te zuinig zijn met de kardemom en het zout, mag best iets royaler dan hierin staat. Een hele theelepel kardemom en een hele theelepel zout vind ik beter. Al ligt t natuurlijk ook aan t formaat van je theelepels :wink: Verder worden ze t luchtigste op warme dagen, anders is de verwarming een fijne plek voor t rijzen :slightly_smiling_face: )

Aah, super, dank je wel! En kaneelbroodjes idd :slightly_smiling_face: Dat kardemom lijkt me ook lekker erbij! Nog niet eerder een recept gehad van kaneelbroodjes met dat er in.
Had laatst een ananas-kardemom taart gemaakt, ook zo heerlijk! Zoet, maar kruidig. Morgen dus maar proberen!

Is er ook een manier om botercreme zonder spuitmond te spuiten?
Ik ben namelijk vergeten spuitmond te kopen. En ben al bezig met de cupcakes te maken. Heb nu ook niet tijd meer om naar de winkel te gaan. Moet om 12 uur klaar staan.

je kan een boterhamzakje pakken en daar het puntje vanaf knippen

wij hebben gewoon een boterhamzakje gevuld en een puntje afgeknipt. niet de mooiste oplossing maar het werkt :wink:

Bedank voor de tip.
Het is gelukt

Weet iemand den recept voor muffins waarbij ze echt zo’n paddestoelvorm krijgen?
Bijna alle recepten voor muffins worden wel bol maar niet “american muffin” bol

Nou, het is gelukt hoor! En luchtig zijn ze zeker, ze zijn nog nooit zo goed gelukt! Heb wel een ander recept uiteindelijk aangehouden, maar ze lijken wel op elkaar.
(helaas te donker voor een fatsoenlijke foto, but this will do :slightly_smiling_face: )

http://imageshack.us/a/img823/8027/7yt2.jpg

http://imageshack.us/a/img4/4093/tzdj.jpg

^goed gelukt :slightly_smiling_face: mooizo :grinning: