Het algemene Apple topic

Ik heb een iPhone 8 in goud besteld (64gb)! :upside_down_face: Het scheelde zo weinig met een 7 dat ik toch maar voor de nieuwere ben gegaan. Hoop dat ie bevalt. Het wordt m’n eerste iPhone :cold_sweat:

Sinds afgelopen zondag de rosé gouden iPhone 7 :grinning: ik vind de homeknop echt o-n-t-z-e-t-t-e-n-d fijn!!

Heb je 'm al binnen?

Gefeliciteerd met je nieuwe iPhone!

Die van mij komt 2 januari pas binnen. Ik had er een Vodafone abonnement bij genomen, maar blijkbaar was er ten tijde van mijn bestelling een storing op de site. Wel geld afgeschreven (voor de telefoon), maar bestelling niet goed geplaatst. Na de kerst heb ik daarover gebeld en telefonisch een nieuw abonnement afgesloten. Echter was nu de eerste bezorgdatum van de telefoon pas 2 januari.

Wat ook wel balen is is dat het geld nog niet teruggestort is en ik het bedrag opnieuw aan de deur moet betalen. Dat gaat mijn rekening niet leuk vinden :stuck_out_tongue: Ben wel heel benieuwd wat ik van de iPhone 8 ga vinden!

Oh, ik wil zo graag die Macbook Pro met Touchbar, maar mijn huidige Macbook doet het nog zo goed. :frowning_face:

Ik twijfel ook om de 8 te nemen (64gb).

Vind het een hoop geld, tav bijvoorbeeld de Huawai p10.

Maar ik heb inmiddels een Macbook en heb nu de iPhone 5 van mijn vader te leen; omdat wederom mijn Samsung de 2jr niet volgehouden heeft met de batterij etc. (net als vorig jaar, toen ik de 4 overnam, toen had ik ook n Samsung).

Zijn 5 is van 2014 en doet t op zich nog (wel met mankementen en batterij valt veel te vlug uit, als ie op 40 procent is, heb je nog maar kwartiertje).

Maar Samsung vind ik inmiddels waardeloos tav de iPhones. Echter hoor ik zulke goede verhalen over de Huawai p10, allebei mijn 2 beste vriendinnen hebben hem ook, hij lijkt identiek op de 8 qua uiterlijk onderhand en maakt waanzinnige foto’s!
Je kan Android daarnaast ook persoonlijk instellen etc. Wat iPhone neit kan.
En ik werk met Google op elke wijze (Chrome, zelfs op mijn MacBook en heb geen cloud en gebruik gmail en outlook, gebruik geeneens itunes).

Maar toch, de eenvoud van Apple is zo… Ja, daar hoef ik jullie niets over uit te leggen haha. Zucht, lastig! Want het gaat wel om veel geld (200 euro na 2 jaar abonnement, minimaal!)
Dus ‘is het het waard’

Ik heb zoiets al in het mobieltjes topic geplaatst, denk echter niet dat ik nu overal deze vraag ga spammen.

Ik vraag me voor dit speciale Apple topic dan af…
Hoe ging jullie ‘overstap’ van Android naar apple, inclusief Macbook etc. Als je dit hebt meegemaakt?
Dus stel. Ik neem de iPhone 8.

Dan ga ik ook mijn iCloud eens gebruiken … Maar (nu weet ik niet of dit echt kan) ik wil dan liefst, blanco, een nieuw adres gebruiken; omdat het iCloud adres waar ik nu op zit niet mijn naam is… Ingewikkeldverhaal, maar heb dit adres ooit aangemaakt voor de iPad 1 van mijn moeder, die niet snapte hoe ze dat moest instellen, uiteindelijk nam ik die iPad over en gebruikte dus dat adres. Vervolgens niets meer van Apple, tot vorig jaar de 4 van mijn vader dus. Toen maar voor gemak dit adres gebruikt, maar toen kwma mijn eigen Macbook; en weer voor ‘gemak’ dit adres.
Maar hoe werkt (hoe moeilijk en hoeveel onnodig gedoe) een nieuw account aanmaken? Op mijn telefoon, synchroniseren met mijn Macbook, iTunes dus opnieuw inloggen, iCloud etc.

Zou dit mogelijk zijn?
(Anders houd ik dit account hoor, is van 2012 haha).

En dan nog; als ik dat doe. Ik snap werkelijk niets van iTunes en al die apps nog.
Want iTunes is voor mij onnodig, geizen ik muziek luister via Spotify en wat doe je verder met iTunes anders? (Want ik ga er dus nooit iets kopen en gebruik het dus nooit)
Enkel als ik mijn oldskool iPodshuffle uit 2009 wil gebruiken misschien haha.

Hierin vind ik Android wel makkelijk; internet Chrome, mail outlook, alhowel ik die google drive verschrikkelijk irritant/onoverzichtelijk vind (net als google foto’s trouwens).

ZUCHT LASTIG. ik stop met typen, voor jullie gek worden hahaha.
Sorry :stuck_out_tongue: Fijne oudjaarsdag <3

^ Ik kan mijn overstap van Android naar iOS mij nog wel herinneren. Ik moest nog doorhebben hoe iOS werkte (ik wist bijvoorbeeld niet dat safari internet was) maar toen ik eenmaal gewend was, was het echt een opluchting. iOS is in mijn ogen simpeler en fijner in het gebruik. Ik vind Android vrij rommelig en niet overzichtelijk en als ik nu een Android toestel in mijn handen krijg dan weet ik ook niet veel meer te vinden haha :’)

Voor mij dus altijd Apple! :grinning:

Nou mijn eerste ervaring met Apple iPhones… is niet zo best. Ik behoor blijkbaar tot de ‘gelukkigen’ met een opengebarsten iPhone 8. Ik opende de doos en dit is wat ik aantrof:

https://i.imgur.com/cwCn6c9.jpg

^ Holy guacemoly. Zoiets gebeurt niet zomaar dus ik denk dat er iets mis is gegaan met het produceren of met het verzenden ervan… ik neem aan dat je al contact hebt opgenomen? (Had je de iPhone bij Apple zelf besteld?)

Ik weet niet of je hebt meegekregen dat vorig jaar in het nieuws was dat de accu van de iPhone 8 in enkele gevallen dusdanig was opgezwollen dat het scherm uit de behuizing werd gedrukt? Volgens mij is dat namelijk bij mij gebeurd. Ik ben vermoedelijk de eerste in Nederland (en misschien wel Europa) met dit probleem want tot nu toe kwam het vooral in Azië voor.

De telefoon had ik bij Vodafone besteld. Ik moet er morgen mee naar de winkel om ‘m retour te sturen (ingewikkeld blabla, simkaart moet ook terug, bestelling opnieuw blabla). Ik ben wel heel erg benieuwd wat ze gaan zeggen. Ik was in ieder geval NOT AMUSED om het maar even zacht uit te drukken. Ik moet het geld van de eerste bestelling die door hun fout is misgegaan ook nog steeds terugkrijgen. Straks heb ik die klotetelefoon al 3 keer betaald.

Als je morgen de iPhone terug hebt gebracht zou ik, als ik jou was ook eens met Apple contact opnemen. Dat ze punt 1, van de fout af weten en wie weet wil Apple wel iets voor je doen! Ik hoop dat je je iPhone snel krijgt en dat deze fout je niet tegenhoudt, want dit kon iedereen overkomen - als het in het nieuws is geweest :slightly_smiling_face:

Ik heb al contact met Apple gehad en zij vonden het ten eerste heel vreemd dat dit voorkomt bij een gloednieuw toestel, en gaven ten tweede aan dat als ik 'm via Apple zou retourneren en zij stellen ‘accidentele schade’ vast, dat ik dan zelf voor de kosten op moet draaien. Dus dat het voor mij beter zou zijn om het via Vodafone te ruilen.

Ugh, ik ben me een partij van het kastje naar de muur gestuurd vandaag… dat is echt niet meer te geloven. Ik zal niet in details treden maar de conclusie is dat ik vrijdagavond alsnog naar de Apple Store in Amsterdam ga om hopelijk daar m’n toestel in te ruilen. Wish me luck :hammer:

Mijn Macbook Air levert altijd puike prestaties (hij dateert van eind 2013). Bij de laatste check in oktober is hij nog een keertje volledig nagekeken en hij was nog zo goed als nieuw (ook de batterij deed het nog prima en zo). Alleen blijft de muis al een paar dagen vasthangen - zelfs op de toetsen duwen helpt dan niet meer. Meestal is het dan een klein minuutje wachten en hij doet het weer, maar ik vertrouw het niet helemaal. Zijn er meer mensen die dat probleem hebben?

Hoelang duurt een reparatie aan een iPhone als je 'm inlevert bij en Apple Store of KPN? Mijn iPhone 7 moet gerepareerd worden maar ik wil het liefst mijn iPhone niet weg hebben haha, ook al krijg ik dan een leentoestel :frowning_face:

Bij de iPhone 7 heb je EarPods gekregen en een verlengstukje zodat je EarPods met een jack-aansluiting ook kan gebruiken. In allebei de gevallen valt het geluid weg (muziek op pauze, muziek loopt door en geen geluid in EarPods en met bellen valt het geluid weg). Zonder EarPods is er niks aan de hand en met opladen ook niet. Aangezien ik mijn iPhone 7 pas sinds 24 december '17 heb mag ik 'm ter reparatie aanbieden. Ik mag het via KPN (mijn provider) doen maar ook via Apple zelf. Ik wil graag weten hoelang ik mijn iPhone dan kwijt ben. Ik weet dat ik een leentoestel krijg maar toch, mijn iPhone is wel van waarde voor mij haha. Die geef ik niet zomaar af :cold_sweat:

-

Apple kon de telefoon niet omruilen omdat ze het serienummer niet uit konden lezen (want ja, telefoon kapot dus gaat niet aan). Heb uiteindelijk de hele handel retour gestuurd naar Vodafone en besloten lekker ergens anders een abonnement met telefoon af te sluiten. :hammer:

Meiden met een iPhone 8 / 8 plus; hoe is jullie batterij duur?
Ik heb nu net een paar maanden geleden een iPhone 6s gekocht, en sinds kort ook een apple watch, maar de laatste paar weken gaat de batterij steeds sneller leeg. Als ik aan het werk ben en m amper gebruik (misschien 3 uur actief gebruik in totaal) gaat ie makkelijk de hele dag mee, wel in battery saving mode. Maar als ik onderweg ben of m veel gebruik is ie halverwege de dag al leeg.
Ik zit te twijfelen of ik niet beter een 8 kan nemen mits daarvan de batterij beter is, want dit is toch wel een dingetje.

^Ik doe 2 dagen met de batterij (ben wel hele dagen aan het werk dus dat scheelt), maar ben erg tevreden over de 8!