Het algemene (anticonceptie)pil topic - Lees éérst de beginpost!

Misschien nog tips aan meiden die moeite hebben met het vragen van de pil aan bijvoorbeeld hun moeder ? Of ervaringen ? Ben erg benieuwd, ik ga het morgen vragen dus fingersss crossssedd voor een goede reactie !

Ik werd zondagochtend om ongeveer rond 6 uur 's ochtends ongesteld. Was toen toevallig wakker haha. Had die dag daarvoor soms bij het afvegen na wcgebruik een klein beetje vervaagd bloed. Oke ongemakkelijk. Maargoed, toen ben ik zondagavond om 7 uur de pil gaan slikken, dit is toch gewoon mijn eerste dag dan? Dat ik beschermd ben tegen zwangerschappen enzo?

@___officialdewy
Ja tegen mij is gezegd dat wanneer je je 1e pil slikt op de dag dat je ongesteld bent geworden en dan door blijft zitten, dat je meteen beschermd bent.

Ik heb vrijdag van de dokter ethinylestradiol/levonorgestrel gekregen,
ben er nog niet aan begonnen ivm carnaval, maar ik lees er echt heel veel verhalen van dat mensen er veel pukkels van krijgen en er heel dik van worden.
Ik durf nu echt niet meer te beginnen, wie heeft hier nog meer deze pil?

Dat is de standaardpil, de pil die eigenlijk iedereen voorgeschreven krijgt wanneer ze de pil gaan slikken. Daarom zul je over deze pil ook zo’n beetje de meeste reacties vinden. Maar de bijwerkingen verschillen per persoon, dat de een ergens last van heeft wil niet zeggen dat de ander er dan ook last van krijgt.
Gewoon beginnen met slikken dus. Sowieso is de kans op bijwerkingen in de eerste paar maanden wel aanwezig, maar heel vaak gaan ze na een paar strips ook weer weg.

-

@liefscinthia: Ik zou gewoon beginnen met slikken. Als de pil je niet bevalt dan ga je nog eens lang bij je huisarts, vertel je ervaring, en hij of zij zal je vervolgens een pil voorschrijven die misschien beter voor je is. Niet al na enkele weken, aangezien je lichaam er aan zou kunnen wennen. Dus probeer het eerst twee á drie maanden.

Ik heb zelf eerst twee soorten pillen uit moeten proberen, voordat ik eindelijk een soort pil had die goed voor me was. Ik heb eigenlijk geen last gehad van gewichtstoename, of puistjes.

Hello girls,

Zijn er meiden die ervaring hebben met de diana 35?
Ik heb gehoord en gelezen dat de apotheek en/of de huisarts vaak een namaak
geeft met de naam cyproteronacetaat/ethinylestradiol in plaats van gwn de echte Diane.
En dan zeggen ze dat de verpakking is veranderd. Zogenaamd dus!
En deze namaak heb ik dus ook vandaag bij de apotheek gekregen.
Deze namaak pil zou waarschijnlijk veel bijwerkingen hebbe waar je niet vrolijk van wordt!

Heeft iemand hier meer info over?

Je zit in de eerste 7 dagen, dus je mag dan geen pil vergeten nee.
Andere maatregelen nemen tijdens vrijen en wel gewoon de strip afmaken.
Bij twijfel toch je arts om advies vragen.
En neem in het vervolg de pil voor het slapen gaan, leg hem naast je tandenborstel anders. Vergeet je hem nooit meer.

Ik heb die namaak ook nu een half jaar. Met dezelfde rede, ander doosje.
Sinds die tijd heb ik wel humeur wisselingen, met heftige pms klachten.
De echte diane35 wordt niet vergoed in de zorg, daarom geven ze je een andere variant. Niet relevant voor wat de dokter zegt, maar wel gratis.
Welke bijwerkingen heb jij vernomen?

Ik weet het bijna zeker maar ik vraag het toch maar.
Ik heb nou een strip van 21 pillen afgemaakt maar nou komt de dag dat ik ongesteld moet worden niet zo goed uit. Dus wou ik van een nieuwe strip 3 of 4 pillen nemen. Kan dit?

Nou ik heb hem vandaag voor et eerst gekregen. gebruikte daarvoor een andere.
Twijfel nu of ik deze neppe wel ga slikken… las op het internet ook allemaal vrouwen met
die ook allemaal bijwerkingen hebbe vn deze neppe pil zoals haaruitval
en puistjes terwijl deze pil juist tegen acne zou moeten werken.
Maar wrm word deze pil niet vergoed dan?

toen ik de diane kreeg kreeg ik ook de ‘neppe’ omdat ze de orginele vaak niet hadden bij de apotheek. hij is zegmaar goedkoper voor jou omdat de naam er niet op staat maar wel de zelfde inhoud zegmaar maar ik kreeg er stemmingswisselingen van, werd er onwijs moe van en mijn libido ging omlaag en had alleen maar last van buikpijn.
heb nu de marvalon (?’) daaar moet ik voor betalen maar omdat de ‘neppe’ gratis is geeft de apotheker mij die omdat die onder je verzekering valt

lang leve de prikpil! :slightly_smiling_face:

ik heb een vraagje,
ik ben een tijd geleden van pil veranderd,
maar de huisarts wou me toen een pil aansmeren van 27EURO
beetje schandalig aangezien je voor je 18e niet voor je pil hoeft te betalen toch?

Ja dat kan gewoon.
Ik ben gister met de laatste pil gestopt, maar wil niet ongesteld worden.
Daarom slik ik een aantal dagen door om dit weekend niet ongesteld te zijn.
Ik pak de draad daarna gewoon weer op. Dus als ik nu 4 dagen 4 nieuwe pillen slik, begin ik dus 4 dagen na de officiele startdag die je normaal moet beginnen.

@Phaedra
Dankje voor de informatie, zal het paar maandjes aankijken.

@PureVision
Ja inderdaad, ik ga gewoon maandag beginnen en hopen dat de bijwerkingen meevallen. Wat voor bijwerkingen had je dan van de andere pillen?

-

@Phaedra
Dankje voor de informatie, zal het paar maandjes aankijken.

@PureVision
Ja inderdaad, ik ga gewoon maandag beginnen en hopen dat de bijwerkingen meevallen. Wat voor bijwerkingen had je dan van de andere pillen?

Ja voor je 21ste word de pil gwn vergoed.

Een vriendin vn mij zit by menzis zorgverzekeraar en daar word de diane gwn vergoed…
ik zal eens kijken wat dat neppe spul met me doet…

Ik heb een vraagje… misschien heel dom maar ik ben er gewoon niet zeker over:

Afgelopen vrijdag ben ik voor het aller eerst begonnen met de pil. Mijn vriend en ik zijn allebei soa vrij en willen het graag zonder condoom doen… Vanaf wanneer is de Pil dan betrouwbaar en is er geen kans dat ik zwanger word?

btw: toen ik vrijdagavond de pil voor het eerst innam was ik die dacht in de ochtend ongetseld geworden