Het algemene (anticonceptie)pil topic - Lees éérst de beginpost!

Je kan gewoon de pil doorslikken, heeft geen heftige gevolgen.

Nou ik kwam er achter dat ik de pil dus helemaal niet vergeten ben. :cold_sweat: Gevalletje oude/nieuwe strip door elkaar gehaald. Bedankt in ieder geval! Gelukkig niet nodig :slightly_smiling_face:

Ik ben al een aantal jaren aan de pil, maar nu begin ik het toch echt wel vervelend te worden. Hoeveel doorbraakbloedingen krijgen jullie in een jaar ongeveer? Ik heb om de 3 maanden weer een doorbraakbloeding…hoe lang duurt het bij jullie tot de bruine afscheiding weer weg is na de doorbraakbloeding? Bij mij minimaal een week.

Sorry, echt een irritatie post

Hoi meiden,
Ik zat gisteren te kijken naar mijn strip en ik zie dat er bij vrijdag nog een restje pil in zit. Blijkbaar heb ik dus geen complete pil in genomen. Het is wel echt maar een klein stukje.
Ben ik rond deze dag dan nog wel goed beschermd geweest?
Het is de laatste week van mijn tweede strip en ik wilde sowieso al aanstaande vrijdag met een stopweek beginnen.

edit: gewoon ongesteld worden dus niks aan de hand :bowing_man:

Hoi! Ik vroeg me af of mensen hier ervaring hebben met de 3-fasen pil? Het klinkt als een hele lichte pil en lees op internet ook veel minder over bijwerkingen, maar heel veel kan ik er niet over vinden. Ik ben vooral heel erg bang dat de pil mijn acné zal verergeren, dus ik hoop heel erg dat deze pil dat niet doet bij mij.

hey ik heb een vraagje
ik slik nu de pil: Ethinylestradiol/Drospirenon Sandoz ik slikte hem eerst voor menstruatie klachten maar nu wil ik eigenlijk een pil voor niet zwanger te raken is deze goed genoeg tegen zwangerschap?of moet ik een andere?
welke gebruiken jullie?

Als ik de bijsluiter Google krijg ik:
Deze middelen vormen een van de meest betrouwbare omkeerbare anticonceptiemethoden, mits correct gebruikt

Sowieso goed genoeg dus maar wel goed gebruiken. Zelf gebruik ik momenteel alleen condooms.

Ik gebruik die pil en hij is net zo betrouwbaar als alle andere eenfase pillen. Als je je echt zorgen maakt om zwanger worden, kun je naast de pil ook een condoom gebruiken.

Pil vergeten op het juiste moment in te nemen. Wat nu?

Hoelang gebruik je de pil al? Je hebt geen onveilige seks gehad, je hebt seks gehad zonder condoom… dat is iets anders. 24 uur te laat = niet te laat dus niks aan de hand.

Volgens de beschrijving maakt het niet heel erg uit. Maar ik twijfel

Dan is het toch geen onveilige seks??

ik wist het niet zeker meer

Okay ik heb een aantal vragen:
Ik kwam er vanochtend op mijn werk achter dat ik de pil vergeten was in te nemen (doe ik altijd sochtends), maargoed, geen punt in principe, ik zou op tijd weer thuis zijn om het binnen de 36 uur in te nemen. Op het moment dat ik die pil nam, zag ik ineens dat ik er nog een vergeten was. Ik weet niet zeker of ik deze op donderdag of vrijdag vergeten ben. Toen heb ik vanavond van schrik allebei mijn pillen geslikt, en een MAP gehaald.
Als een soort “tijdlijn” ziet het er dus zo uit:
donderdagochtend; laatste keer seks
donderdag/vrijdagochtend; pil vergeten
zaterdagochtend; pil vergeten
zaterdagavond; 2 pillen, en een MAP (EllaOne) geslikt

Ik heb dus of wel donderdag, of wel vrijdag nog 1 geslikt.
Ik was vorige week woensdag na een stopweek begonnen met een nieuwe strip, dus ik heb ongeveer 1 week juist geslikt.
Is er nu alsnog een grote kans dat ik zwanger ben?

En moet ik verder wel doorgaan met de anticonceptiepil slikken? En hoe lang moet ik een condoom gebruiken? In de bijsluiter van de EllaOne staat namelijk “condoom tm volgende menstruatie”, maar ik las overal op internet dat ik de anticonceptiepil moet blijven slikken, en dan 7 dagen aanvullende voorbehoedsmiddelen.
Als ik de pil doorslik, moet ik dan vanaf nu weer als week 1 rekenen? (en dus pas over 3 weken op zijn vroegst weer een stopweek?

Strip afmaken, 7 dagen met condoom.

De situatie:
Begonnen aan mijn tweede strip (direct achter eerste strip ivm vakantie)
Vanochtend kwam ik erachter dat ik (waarschijnlijk) gisteren mijn pil ben vergeten.
Dit is de laatste pil van de eerste week van de tweede strip (dus eigenlijk vierde week)
Geen seks gehad in afgelopen week.

Nu nam ik aan dat vierde week in principe hetzelfde is als derde week, dus volgens de bijsluiter:
Óf: Neem vergeten tablet in, maak strip af, sla stopweek over en begin direct aan nieuwe strip.
Óf: Direct stopweek houden.

Nu wil ik eigenlijk geen stopweek houden op dit moment. Maar, een derde strip achter elkaar lijkt me iets teveel van het goede (ivm doorbraakbloedingen).

Nu dacht ik, is het een optie om nu nog drie weken de pil te slikken. (Dus deze strip afmaken en dan nog een extra weekje). Voor mn gevoel klinkt dat als normaal en goed te doen. Maar toch twijfel ik ergens.

^ Staat vast in de bijsluiter.

Ik maak me een beetje ‘‘zorgen.’’

Ik slik al 5 jaar dezelfde pil, de ethinlyestradiol levonorgestrel. Ik heb eigenlijk nooit last van bloedverlies tijdens het slikken van de pil, ook niet met doorslikken. Zeg dat het misschien vijf keer is voorgekomen in al die tijd. Nu krijg ik er ineens last van. De vorige menstruatiecyclus dus een paar dagen voor ik moest stoppen met de pil. En toen ik daarna weer begon, kreeg ik na een week - dus in de tweede week van de pilstrip - al last van bruin bloed. Het is echt maar minimaal, twee inlegkruisjes op een dag.

Ik ben dus bang dat dit zo blijft. Het enige dat ik in die vijf jaar verandert heb is dat ik bijna tien kilo ben afgevallen de afgelopen vier maanden. Maar ik heb geen normale menstruatiecyclus meer toch, dus eigenlijk moet dat weinig invloed daarop hebben?

Ik heb net voor een jaar weer die pil gekocht, dus ik baal er echt enorm van als ik ineens een andere moet slikken. En zo’n meerfasen pil zie ik niet zitten. Ik vond deze pil nou net zo handig. :cold_sweat:

Ik zit nu in de stopweek trouwens.

Nc

Dankje voor je reactie nog! Heb uiteindelijk de bijsluiter van de EllaOne aangehouden, waarin staat “gebruik condooms tot je volgende menstruatie”, omdat de EllaOne ook de werking van de pil kan beïnvloeden. Die volgende menstruatie zou dus in mn stopweek zijn, maar ik slik liever de pil gewoon door. Kan ik dan stoppen met condooms aan het einde van de strip (nu dus), of moet ik toch condooms blijven gebruiken tot ik een stopweek hou en ongesteld word?
Misschien een domme vraag maar ik neem liever geen risico’s hiermee :’)

Tot de einde van de strip inderdaad!