Het algemene (anticonceptie)pil topic - Lees éérst de beginpost!

Ik wil nu ook al een tijdje stoppen met de pil en andere anticonceptie gaan gebruiken, maar nu ik heb opgezocht hoe duur de nuvaring is en het laten zetten van een spiraaltje ben ik er meteen klaar mee (mijn verzekering doet vaag met declareren ofzo, dus ik heb tot nu toe altijd zelf de pil betaald). Dan stap ik maar weer over naar de lichtere pil waar ik mee begon, dan moet ik er maar mee leren leven dat ik nooit m’n stopweek over zal kunnen slaan (omdat ik dan doorbraakbloedingen krijg). Ik zit nu al een jaar onnodig extra hormonen in mezelf te pompen, ik stapte over naar een zwaardere pil om geen doorbraakbloedingen te krijgen, maar die krijg ik nu gewoon alsnog. :rage:

Edit: Nou heuj ik heb vandaag een nieuwe pil van een ander merk meegekregen. Dus nu van de Microgynon 30, naar de Microgynon 50, naar de Yasmin. Ben benieuwd of de Yasmin wel goed voor mij werkt!

Hey meiden,
Het is beetje raar tijdstip om wat te posten maar ik word net wakker en zat aan te denken dat ik was vergeten de pil in te nemen. Even voor mijn eigen geruststelling ik slik 'm anders 19:30 en nu 3:00 dus zit 7,5 uur tussen. Het is niet later dan 12 uur geleden kan ik bijv als ik zou willen deze week seks hebben zonder andere voorbehoeds middel ? Ik dacht van wel maar wist niet zeker

Is gewoon veilig, geen extra maatregelen.

Ik heb even wat advies nodig, rond september/oktober ben ik weer met de pil begonnen. Eind oktober mijn laatste menstruatie gehad, daarna de pil doorgeslikt. Nu heb ik sinds donderdag een soort doorbraakbloeding, weinig bloed, wel erg donker. (excuses voor de details haha) Nu slik ik de pil nog steeds omdat ik in het midden van een strip zijn. Alleen komt nu het probleem, eind van de week kan ik echt niet last meer hebben van een doorbraakbloeding. Nu twijfel ik wat ik het beste kan doen, stoppen met de pil en een stopweek hebben? Zodat ik ‘echt’ ongesteld word of hopen dat de doorbraakbloeding snel stopt…

Bleehh ik word hier zo moe van he, ik zit nu dus een week aan de Yasmin, de 3e pil die ik gebruik. Ging hem meteen doorslikken om te kijken of dat bij deze wel werkt, maar nee, ik heb weer doorbraakbloedingen. Binnenkort maar weer terug naar de huisarts?

Ik zou doorslikken want dan ben je ook nog veilig, als je midden in je strip stopt ben je niet meer veilig geloof ik. Het beste is om de strip af te maken en dan je menstruatie af te wachten anders word je cyclus misschien in de war omdat je eerder stopt. Denk dat je een doorbraakbloeding hebt omdat je zo lang doorslikt al…dus ik zal wel na je strip weer even een stopweek houden.

Ja zou even contact met de HA weer opnemen. Sommige mensen kunnen helaas ook niet doorslikken omdat de pil daar niet sterk genoeg voor is. Ik heb ook vaak doorbraakbloedingen dan jammer genoeg. HA geeft meestal niet snel een sterkere pil ivm bijwerkingen. Maar miss kan je overstappen op een andere pil, weet niet welke je al hebt gehad etc.

Zou ik wel doen. Ik heb ook bijna alle soorten pillen gehad,zit nu aan de zwaarste, omdat ik (nu eigenlijk ook niet) gewoon niet door kan slikken en ook meer dan een paar uur te laat kan ook al bloedingen veroorzaken. Maar bellen kan in iedergeval geen kwaad

Vanochtend had ik moeten beginnen aan mijn nieuwe strip na de stopweek, ik neem de pil meestal tussen 7 en 12 uur 's ochtends. Ik ben dit met mijn stomme kop vergeten en kwam daar om 23.45 u pas achter, waarna ik de pil meteen heb genomen.

Mijn laatste pil voor de stopweek was op donderdag, maar omdat ik mijn menstruatie graag 1 dag uit wilde stellen heb ik de volgende ochtend (op vrijdag), nog een pil uit de reservestrip gehad en mijn stopweek dus met1 dag verkort.

Ik heb zondag in mijn stopweek seks gehad en ben op zondagnacht ongesteld geworden.
Mijn vriend is trouwens niet in mij klaargekomen.

Is er een kans dat ik ondanks alles toch zwanger ben?
Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Xx

Dus als ik het goed begrijp heb je 1 pil extra genomen na je gehele strip?
Dan ben je gewoon veilig omdat je na die 21 pillen van je strip veilig bent. Ik denk dat je je niet veel zorgen hoeft te maken, twijfel je toch dan zal ik even een zwangerschapstest halen bij de action (zijn maar 2,50euro).

Ja klopt, dus 22 pillen ipv 21, maar ong. 15 uur te laat met het nemen van de eerste pil van de volgende strip.
Bedankt! Ik ben in ieder geval weer wat gerustgesteld. Even afwachten of ik in m’n volgende stopweer gewoon weer ongesteld word.

Aankomende ongesteldheid na lange tijd maar weer eens een pil uitproberen, omdat ze zo hevig zijn… Hoop dat de minipil gewoon zijn werk gaat doen zonder al die nare bijwerkingen die ik bij de combinatiepil kreeg.

Ik moet binnenkort mijn implanonstaafje uit mijn arm laten halen. Het liefst wil ik even geen hormonen in mijn lichaam, maar op dit moment heb ik regelmatig seks, dus het is absoluut niet verstandig om niet aan de anticonceptie te zitten.
Was ik maar een man.

Hoi,

Ik zit aan de pil en vrijdag heb ik de laatste van mijn strip geslikt wat voor mij inhoud dat ik maandag ongesteld wordt. Gister had ik al wat buikpijn en wat bruinige afscheiding. Vandaag (maandag) had ik in de ochtend geen bloed of iets en op school voelde ik iets lopen en ging ik naar de wc, er hing een hele bruinige sliert uit mn vagina (sorry maar weet niet hoe ik het anders kan zeggen). Het was heel veel dus ik had een tampon ingedaan. Toen ik hem er na een aantal uur weer uithaalde zat hij vol met bruinige afscheiding, ik deed toch nog maar een tampon in want ik was op school en ik wilde niet doorlekken. Toen ik thuis kwam en hem er uit haalde was die behalve wat slijm nog helemaal wit… Ik heb thuis ook geen tampon/maandverband meer ingehad en er is niks.

(ik heb geen onveilige seks gehad dus ik kan geen soa hebben)

Raar verhaal, ik weet het… Maar weet iemand wat te doen/ervaring?

nog even een toevoeging: ik slik de pil nu ongeveer een jaar, maar ik heb sinds de afgelopen 3 maanden ongeveer dat ik het ‘onregelmatig’ ben. Eerst was het standard maandagochtend. De afgelopen tijd soms zondag al of juist later. Ik heb sinds die 3 maanden ook last van opvliegers lijkt het wel.

----------

Ik heb dit ook geplaatst in het menstruatie topic maar ik denk dat het ook met pilgebruik te maken heeft.
Update: ik heb nog steeds een hele lichte donker bruine/ soms zelfs zwarte ‘menstruatie’ Ik heb een vervelend gevoel in mijn buik maar dat heb ik vrijwel altijd tijdens mn menstruatie en ervaar ik niet als heel vervelend.

Ik weet niet of ik dit in dit topic moet zetten maar ik probeer het toch.

Ik ben nog niet zo lang aan de pil. Ik zit nu in mijn derde strip. Ik heb tot nu toe elke dag elke pil braaf op tijd geslikt en na de eerste strip een stopweek gedaan. Vorige week zou ik een stopweek van na de tweede strip hebben, maar het kwam me niet handig uit om ongesteld te zijn dus ik heb 'm doorgeslikt, heb nu negen pillen van mijn derde strip gehad.

Afgelopen zaterdag heb ik voor het eerst seks gehad met mijn vriend. Ik bloedde niet na het moment zelf, maar zondagavond begon het toch een beetje te bloeden. Ik maakte me er niet zo druk om, want dit is heel normaal. Nu bloedde ik maandag ook nog een beetje, maar het werd steeds bruiner dus ik ga er dan vanuit dat dat oud bloed is wat gewoon nog opgeruimd moet worden. Gisteren heb ik niet echt gebloed, bij het afvegen zag ik een heel klein beetje lichtbruin bloed op het wc-papier dus ik dacht dat het zo verder klaar was. Alleen vandaag, woensdag, bloedde ik wel weer en was het ook minder bruin/meer donkerrood.

Kan het zijn dat ik een doorbraakbloeding heb of heeft dit te maken met het feit dat ik zaterdag voor het eerst seks had? Ik ben van plan nu gewoon even een stopweek te doen zodat mijn lichaam zichzelf even kan opruimen, maar ik maak me dan toch op de een of andere manier een beetje zorgen omdat het nu al woensdag is. Ook omdat ik las dat je bij zwangerschap een beetje kan bloeden. Maar het lijkt me sterk dat ik na 1 keer seks zwanger ben als ik gewoon elke dag braaf de pil slik, er niet mee rommel… Mijn vriend kan geen SOA’s hebben, hij heeft zich recent getest.

Hey, ik herken dit wel dat heb ik een tijdje geleden ook gehad. ik ben toen tijdelijk gestopt en tot nu toe gaat het wel weer goed (soms nog wat bruine afscheiding). Bruine afscheiding is normaal voordat je ongesteld wordt en zwarte afscheiding is meestal oud bloed, het kan zijn dat je menstruatie moeilijk op gang komt. Ben je onderhand al wel ongesteld? Zo niet dan zou ik even de huisarts bellen… Die weten het meestal met jouw details wel wat er aan de hand kan zijn.

Ik weet niet helemaal zeker of je dan veilig bent maar ik neem aan van wel omdat je langer hebt doorgeslikt dan 21 pillen (gehele strip). Ligt er een beetje aan hoever je nu bent in je 3e strip, ben je op de helft dan zou ik hem gewoon afmaken. Ben je in de eerste week dan zou ik een stopweek houden en de strip gebruiken als een reserve strip. En ik zou de komende tijd wel gewoon je stopweek houden, vooral omdat je net begonnen bent met de pil en je lichaam er nog aan moet wennen…

Veilig ben ik sowieso want ik heb gewoon vanaf de eerste dag van mn menstruatie de eerste pil genomen dus zelfs dan ben je in principe al helemaal veilig vanaf dag 1. En heb daarna elke keer braaf geslikt. Dus het is niet zo dat ik bang ben dat ik onveilig ben ofzo.

Vraag me meer af waar die bloeding vandaan komt. Ik zit halverwege m’n strip dus ik wil 'm afmaken en dan gelijk een stopweek doen. Maar toch, nog steeds gek dat ik zo lang bloed, wil weten of dat door de pil komt of door die eerste keer seks.

EmmaSwan ^

Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden en het lijkt wel alsof het nu helemaal over is…

1 dag de pil vergeten en gelijk ongesteld geworden. pfff vet stom :rage: