ik ben heeel erg allergisch, echt voor veel dingen.
voor bepaalde etenswaren, en zo 1x per jaar komt er weer een nieuw iets opeens spontaan bij. zo kan sinds januari ongeveer niet meer tegen banaan.
ik ben ik ook vaak allergisch voor parfum. er zijn maar enkele geurtjes waar ik wel tegen kan. en ik kan ook maar 1 of 2 x per week parfum opspuiten, doe ik dit vaker, dan krijg ik een hele rode, droge, pukkelachtige huid.
zo ben ik ook allergisch voor make up. ik gebruik speciale minerale make up, mascara die speciaal voor de allergische huid is enz. het is vaak wat duurder maar ik wil geen risico meer lopen met goedkope kruitvat spulletjes.
ook ben ik allergisch voor veel make up removers (zelfs voor de gevoelige/allergische huid enz.), gezichtsmaskertjes, cremetjes voor je gezicht, bodylotion, doucheschuim, shampoo enz.
wat ook “nieuw” is, ik heb sinds 2 jaar of zo ook vaak allergiën voor kleding. ik kan niet tegen tulle (schrijf ik het zo goed?) en ook niet tegen syntetische (ook geen idee hoe je dit schrijft xD) stofjes. ooh ik krijg ook echt erge allergische reactisch van wol! dus voor mij voornamelijk katoen, linnen, zijde enzo.
ik heb standaard pilletjes in mijn tas zitten en een zalfje die allergische reacties tegen gaan. waarom? ik ben voor veeel dingen allergisch en ook al gebruik ik dingen al jaaaaren, het gebeurd vaak genoeg dat ik spontaan, midden op de dag, allergisch word voor mijn sokken of zo xD
het brengt op zich niet veel problemen met zich mee, ik ben eraan gewend en mijn familie/vrienden en vriendje ook. ik moet gewoon heel goed bij houden waar ik wel tegen kan, maar ook vooral, waar ik niet tegen kan.
ik heb overal ook zo mijn vaste merken voor waar ik NIET van af wijk. ik gebruik die ene bodylotion, die shampoo, de gezichtscreme van dat merk enz.
oooh jaa, wat ik ook heb is hooikoorts en een nikkel allergie.
een tip die ik jullie kan geven is, hou goed bij op een lijstje waar je niet tegen kan. ben je voor een bepaalde make up remover niet allergisch, blijf die dan gebruiken en wissel niet steeds tussen producten.
schakel ook de docter(assistente) in. de mijne zijn ook goed op de hoogte hoe erg ik ergens allergisch voor ben en hun passen zo ook mijn medicijnen voor mij af. (oke dit is een vage zin maar jullie snappen hem wel).
en durf tegen iedereen te vertellen (ook al moet je ze wel eens teleur stellen) dat je iets echt niet aan kan doen, op kan doen, kan eten omdat je er niet tegen kan.