Het algemene allergieën topic.

Hallo allemaal,

Aangezien vele wel ergens allergisch voor zijn. En dit wat problemen mee kan brengen, maak ik hierbij een allergieën topic :slightly_smiling_face:.

Wat is een allergie?
Allergie is een reactie van het immuunsysteem op lichaamsvreemde stoffen (allergenen), die op zich helemaal niet schadelijk hoeven te zijn, zoals bijvoorbeeld stuifmeelkorrels, huidschilfers van dieren, uitwerpselen van huisstofmijt, schimmelsporen of voedselbestanddelen
bron:wikipedia

Waar ben je allergisch voor?
Brengt het veel problemen met zich mee?
Slik je er medicijnen voor?
Heb je tips voor mensen met deze allergie?

Waar ben je allergisch voor? Metalen/Nikkel
Brengt het veel problemen met zich mee? Ja, ik kan niet lang dingen van metaal vasthouden, geen sieraden dragen(tenzij nikkel eruit is gehaalt) geen riemen dragen, oppassen met broekriemen en broekknopen. Ook werk ik als vakkenvuller en heb na het werk super-droge handen door alle blikken die k vast heb gehouden.
Slik je er medicijnen voor? Ik heb creme voorals k het toch heb vastgehouden. En ik mediteer heel veel en gek genoeg is het dan een stuk minder.
Heb je tips voor mensen met deze allergie? Bespaar je tranen… Koop geen Iphone 4

Waar ben je allergisch voor? Pure chocolade
Brengt het veel problemen met zich mee? Nietecht, alleen na het eten daarvan krijg ik alleen een hele erge hoofdpijn-aanval.
Slik je er medicijnen voor? Nope
Heb je tips voor mensen met deze allergie? Geen pure chocolade eten :’) *'t is toch niet zo lekker als melk/wit.*

[i]Waar ben je allergisch voor?
Ik ben allergisch voor de zon

In de klas als ik bij het raam zit dan wissel ik met een vriendin die een plekje heeft in de schaduw of vraag aan de leraar of het zonnescherm naar beneden mag. Als ik wel in de zon blijf zitten word me huis rood en dik en geeft het een brandend gevoel op me huid. Ik heb dit sinds ik klein was.

Er zijn geen medicijnen voor, bij mij trekt het weer weg als ik in de schaduw ga of het afkoel met een nat washandje

Draag vestjes dan ben je toch luchtig gekleed maar ben je toch beschermd tegen de zon.[/i]

ik ben allergisch voor
douchespul
eczeem
nee geen problemen
zalfje voor de eczeem
gewoon waar je allergie voor bent ontwijken

ik ben heeel erg allergisch, echt voor veel dingen.
voor bepaalde etenswaren, en zo 1x per jaar komt er weer een nieuw iets opeens spontaan bij. zo kan sinds januari ongeveer niet meer tegen banaan.

ik ben ik ook vaak allergisch voor parfum. er zijn maar enkele geurtjes waar ik wel tegen kan. en ik kan ook maar 1 of 2 x per week parfum opspuiten, doe ik dit vaker, dan krijg ik een hele rode, droge, pukkelachtige huid.

zo ben ik ook allergisch voor make up. ik gebruik speciale minerale make up, mascara die speciaal voor de allergische huid is enz. het is vaak wat duurder maar ik wil geen risico meer lopen met goedkope kruitvat spulletjes.

ook ben ik allergisch voor veel make up removers (zelfs voor de gevoelige/allergische huid enz.), gezichtsmaskertjes, cremetjes voor je gezicht, bodylotion, doucheschuim, shampoo enz.

wat ook “nieuw” is, ik heb sinds 2 jaar of zo ook vaak allergiën voor kleding. ik kan niet tegen tulle (schrijf ik het zo goed?) en ook niet tegen syntetische (ook geen idee hoe je dit schrijft xD) stofjes. ooh ik krijg ook echt erge allergische reactisch van wol! dus voor mij voornamelijk katoen, linnen, zijde enzo.

ik heb standaard pilletjes in mijn tas zitten en een zalfje die allergische reacties tegen gaan. waarom? ik ben voor veeel dingen allergisch en ook al gebruik ik dingen al jaaaaren, het gebeurd vaak genoeg dat ik spontaan, midden op de dag, allergisch word voor mijn sokken of zo xD

het brengt op zich niet veel problemen met zich mee, ik ben eraan gewend en mijn familie/vrienden en vriendje ook. ik moet gewoon heel goed bij houden waar ik wel tegen kan, maar ook vooral, waar ik niet tegen kan.
ik heb overal ook zo mijn vaste merken voor waar ik NIET van af wijk. ik gebruik die ene bodylotion, die shampoo, de gezichtscreme van dat merk enz.

oooh jaa, wat ik ook heb is hooikoorts en een nikkel allergie.

een tip die ik jullie kan geven is, hou goed bij op een lijstje waar je niet tegen kan. ben je voor een bepaalde make up remover niet allergisch, blijf die dan gebruiken en wissel niet steeds tussen producten.
schakel ook de docter(assistente) in. de mijne zijn ook goed op de hoogte hoe erg ik ergens allergisch voor ben en hun passen zo ook mijn medicijnen voor mij af. (oke dit is een vage zin maar jullie snappen hem wel).
en durf tegen iedereen te vertellen (ook al moet je ze wel eens teleur stellen) dat je iets echt niet aan kan doen, op kan doen, kan eten omdat je er niet tegen kan.

eigenlijk voor alle soorten gras van de wereld
ja best wel nu. ik zit in Noorwegen en ik werk op een boerderij en ik moet werken met hooi en stro en dus nu ben ik constant aan het niezen verstopte neus en zere ogen en me ziek voelen. erg leuk.
ja.
gewoon ehm niet met hooi of stro werken dat is echt kut x]

Ik ben allergisch voor best veel dingen, maar de ergste is toch wel voor pinda´s. Als ik daar ook maar 1tje binnen van krijg en ik doe niks, dan zwelt mn keel op en dan stik ik. Gelukkig is daar natuurlijk iets voor uitgevonden, een epipen. Dat is een spuit die je in je been moet prikken wanneer ik dus pinda´s heb gegeten, daarna moet ik zo snel mogelijk naar het ziekenhuis.
Je kunt er vanaf komen, maar dan moet je een paar keer in de maand een spuit halen, en daar heb ik niet zo heel veel zin in! Het is me gelukkig nog nooit overkomen dat ik die epipen moest gebruiken of naar het ziekenhuis moet.
Tips voor mensen die dat ook hebben
Kijk gewoon heeel erg goed op verpakkingen of er geen pinda´s in zitten. Als ik bijvoorbeeld chinees eet, besteld, heb ik heel vaak dat daar restjes van pindasaus inzitten. Vooral met bbq´en moet je goed opletten of niet iemand die pindasaus heeft gegeten met zijn vork bijv. het vlees omdraaid, ik noem maar wat =)
Verder ben ik ook nog allergisch voor honden, katten, soja, noten en heb ik hooikoorts en een lichte vorm van astma.
Heel fijn dus allemaal, maar ik kan er prima meeleven haha!

• Noten
  • Huisstofmijt
  • Pollen
  • Huidschilfers van alle dieren
  • Rook/parfum. Van die sterke geuren.
  • Contactallergenen
  • Hooikoorts
    In het begin wel. Ik had echt overal, maar dan ook overal last van. Mijn moeder en ik moesten voor alles wat verzinnen. Aangezien ik voor alles allergisch ben, is het heel moeilijk om een oplossing voor alles te vinden. Ik kan bijv. niet altijd rook of een hele sterke parfum geur ontwijken of pollen van een grasveldje.
    Ja, ik heb 2 pufjes op een dag. En nog een pilletje voor mijn hooikoorts. Voor de rest heb ik ook nog een blauw pufje die ik in geval van nood moet nemen. Gelukkig hoeft dit bijna nooit meer, maar in het begin wel. Ik heb namelijk een zware vorm van astma. Gelukkig weet ik nu eindelijk hoe ik er het beste mee kan omgaan.
    Probeer er het beste van te maken. Ontwijk de dingen waarvoor je allergisch bent. En als je allergisch bent voor voedsel, let dan heel goed op de verpakking. En probeer het risico niet te lopen. Als je last hebt van huisstofmijt zou ik een speciale dekbedhoes en kussen nemen. Dit heeft bij mij enorm veel geholpen. :’)

Ik ben allergisch voor honden, wat ik best rot vind want ik wil later graag een hond:( Ik kan huismijtpillen slikken waardoor ik er geen last meer van heb, maar om dit nou de rest van mn leven te slikken…

Ben allergisch voor huisdieren en noten.
Vorig jaar had ik een keer chinees gegeten, zoals vaker, maar die keer iets anders dan ik meestal at en kreeg ik een hele dikke bult onder mijn lip. Moest ik naar de huisartsenpost en kreeg ik een pil waar 't weer mee wegtrok gelukkig!

Parfum in deo :face_vomiting:

Waar ben je allergisch voor? walnoten, boompollen. graspollen(hooikorts), katten en voor honden.
Brengt het veel problemen met zich mee? ja nogal.
Slik je er medicijnen voor? Ja een neuspray, 2 verschillende pilletjes en 2 puffers.
Heb je tips voor mensen met deze allergie? Braaf medicijnen gebruiken :stuck_out_tongue: dat helpt goed ^^

Toch veel meiden met allergien, zie ik!

:’)

Waar ben je allergisch voor? voor pollen ofzo :’)
Brengt het veel problemen met zich mee? niet heel erg veel, maar het is heeeeel irritant
Slik je er medicijnen voor? juah
Heb je tips voor mensen met deze allergie? hebben mensen met deze allergie tips voor mij?

Vroeger had ik nooit ergens last van, maar de laatste tijd wordt het steeds erger=( Echt superklote. Ik weet ook niet waarom ik ineens last krijg van allerlei dingen. Heb het nog niet laten uitzoeken bij de huisarts.

Waar ben je allergisch voor? Rode wijn, witte wijn, rosé, bier, appelcider, pisang< Dit allemaa soms. Soms reageer ik extreem heftig erop, rode vlekken in mijn gezicht, overal bultjes, branden echt heel raar. Verder licht voor huisstofmijt en pollen.
Brengt het veel problemen met zich mee? Ja, want ik weet niet wanneer ik reageer op alcohol. Soms zit ik helemaal onder, soms kan ik drinken wat ik wil. Ik heb licht hooitkoorts en licht last van huisstofmijt dus daar ondervind ik meestal geen heftige problemen van.
Slik je er medicijnen voor? Als mijn alcohol ding opspeelt slik ik van die antihistamine pilletjes. Als ik huiduitslag heb gebruik ik cardiflor creme van VSM.

Ik hoop eigelijk dat mensen zich herkennen in mijn verhaal. Want je kan dus niet allergisch zijn voor alcohol. Heb lange tijd gedacht dat het kwam door sulfiet (zit in wijn) maar toen reageerde ik ook ineens op allerlei andere alscoholische dingen. Ik kan er niet veel over vinden, wie heeft dit nog meer?

Waar ben je allergisch voor? Beten van bepaalde insecten (o.a. dazen)
Brengt het veel problemen met zich mee? Nouja, als ik gebeten word krijg ik een allergische reactie met veel pijn, maar als ik direct medicijnen neemt gaat het snel weg.
Slik je er medicijnen voor? Ik heb Aerius tabletten, 20mg, die slik ik pas als ik gebeten ben.
Heb je tips voor mensen met deze allergie? Goed smeren met DEET en meteen uitzuigen als je gebeten wordt.

Zwaar allergisch voor graspollen en licht allergisch voor huisstofmijt.
Ik heb (vooral in de zomermaanden) erg veel last van eczeem. Dat jeukt als een gek, dus dat vind ik wel een probleem ja. Soms heb ik last van een loopneus, jeukende ogen, etc.
Ik slik Aerius zodra ik echt heel erge jeuk heb. Verder heb ik nog een zalfje, maar dat gebruik ik zelden.
Naar de huisarts gaan ervoor. :slightly_smiling_face: Ik heb allerlei dingen geprobeerd, maar niks werkt zo goed als de ‘echte’ medicijnen ervoor.

Waar ben je allergisch voor? Cavia’s + hooikoorts.
Brengt het veel problemen met zich mee? Hooikoorts wel, ik voel me meestal de hele lente ziek. Ik slaap intussen al een paar dagen niet vanwege de kriebelhoest + benauwdheid.
Slik je er medicijnen voor? Nee, ik slik zo min mogelijk dus het moet wel erg ernstig zijn wil ik er iets voor innemen. De laatste tijd denk ik wel om iets te nemen tegen die vreselijke kriebelhoest.
Heb je tips voor mensen met deze allergie? Nee niet echt. Geen bloemen in huis nemen?