het algemen 'halloween' topic.

31 OKTOBER, HALLOWEEN.

praat er hier maar gezellig over. xD.
Ik zelf vind het echt kei jammer dat het niet gevierd word hier, want ik lijkt me echt een geweldig feest.

‘algemen’ moet ‘algemene’ zijn natuurlijk. :pensive:

Haha ja lekker bedelen voor gratis snoep yay.

nee sorry daar voel ik me toch net wat te oud voor.

het lijkt mij best grappiig om langs de deuren te gaan met een groep haha
verder moet ik echt niets van halloween film avondjes hebben brr enge films

Haha, dat heb ik van me achtste tot me elfde gedaan! Eerst met de buurtvereniging, en de laatste twee jaar met een paar vriendinnetjes. Echt leuk, want veel oudere hebben geen aparte snoepjes, dus soms geven ze hele rollen koekjes weg! Oké, niet net als in amerika met hele tassen vol. Maar we hadden na een uurtje toch wel met 'z’n alle zo’n klein kruitvat tasje vol. :grinning:

Ik vind de jack-o-lanterns leuk.
Maar ik vind wat het snoep betreft Sint Maarten veel leuker.

En een horror film avond houden lijkt me ook leuk :3
Daarna is het trouwens El Día de los Muertos.

Mijn studievereniging heeft wel een feest, maar heb me nog niet ingeschreven…

Maar wil me minstens één keer in mijn leven nog een keer verkleden voor Halloween en dan gaan feesten :grinning:

We vieren hier geen halloween. Of sint maarten. Of carnaval.

Eigenlijk is het enige feest hier het dorpsfeest :pensive: ookal zijn we inmiddels een stad

haha, wij vieren het nu ook helemaal niet meer hoor. Want de buurtvereniging was ineens weg, en toen ik naar de middelbare ging heb ik niet echt meer iets gedaan:P

Wat moet je aan op een halloween feest, weet niks. XD

Optredens doen… in halloween style

gewoon donker enzo, heksenhoed. XD

ben van plan dit jaaar paar mensen uit te nodigen om te slapen en dan enge films kijken enzo:D

dat is wel een leuk idee ja, ik wil ook nog OOIT in mn leven halloween vieren :'D

Net sintmaarten.

weet iemand leuke enge film. Maar dan graag met vampiers enzo weetjewel, echt ál là halloween.

Haha, ik vind het fantastisch. Vorige jaren ging ik altijd met vriendinnen en broertje snoep gaan bedelen, helemaal verkleed enzo. Daarna bleven we bij elkaar slapen (en staken we een nachtje door) en keken we de hele nacht griezelfilms en aten we van onze buit.

Vorig jaar zijn we in plaats daarvan naar Walibi geweest, wat ook superleuk was.

& dit jaar ga ik met mijn vriend en met mijn familie naar Sunparks in Duitsland, waar ik ook erg veel zin in heb. <3

Sint Maarten is alleen maar ‘bedelen’ om snoep, terwijl Halloween een ‘griezel’-thema heeft en het officieel bedoeld was om de doden te eren en te herdenken en hun leven te ‘vieren’ die ze hier hebben gehad. [Allerheiligen anyone?]
De pompoenen met gezichten zijn oorspronkelijk bedoeld als symbool voor de overledenen: het brandende kaarsje moet de ziel voorstellen. :slightly_smiling_face:

Ik hou van Halloween :slightly_smiling_face: Heb van m’n zus ooit uit Disney zo’n pompoen-lamp gekregen [wel jammer dat ie alleen maar kan knipperen, wat vrij irritant kan zijn :wink:]. Vanmiddag ga ik 2 kleine pompoentjes uithollen om in de boom te hangen :slightly_smiling_face: [Met de appelboor gaatjes erin maken, waxine lichtje erin en klaar :slightly_smiling_face:] Binnenkort wil ik ook nog een grote maken, met een gezicht :grinning: Hihi. Gelukkig vinden m’n ouders het stiekem ook hartstikke leuk, dus dit jaar kan ik lekker m’n gang met alle pompoenen en kaarsjes en spookjes, haha :grinning:

Ja leuk! Tuin versieren! Jammer dat wij een appart doodlopend wegetje van 50 meter inmoeten voor we bij ons huis zijn. (alleen ons huis.) Wat ook erg eng kan zijn.