Het algemeen spaar-topic !

Hoe spaar jij , op wat voor manieren, tips & waarvoor ?

Ik :
Voor : Winterjas, winterlaarsen en winterkleding
x Ik heb mijn pinpas laten bewaren door mijn zus.
x Verkoop spullen via marktplaats.
x Ruil dingen voor nieuwe dingen =)
x Ik heb een dichte spaarpot , daar doe ik al mijn kleingeld in , die maak ik pas open als hij helemaal open is .

Ik spaar niet echt voor iets speciaals. Eigenlijk voor alles: studie, rijbewijs, kleding etc…
En ik heb er ook geen manieren voor. Ik geef gewoon niet elke maand mijn zakgeld uit :slightly_smiling_face:

ik weet eigenlijk niet waar ik voor spaar :x
maar ik heb een dichte spaarpot en daar stop ik al mijn kleingeld in en soms ook briefjes ;p & ik ga een spaarrekening openen

voor een paard en rijbewijs
hoe spaar ik?
door te werken en niet mijzelf in verleiding brengen door naar de stad te gaan

Voor mijn studie.
En ik wil volgend jaar echt naar Lowlands =D

Ik spaar voor een tattoo en een maand naar IJsland. Oh en nieuwe UGG’s! maar die kunnen nog wel even wachten. Verkoop spullen op marktplaats voor geld, en voor elke doel die ik haal bij mijn Day Zero Project, stop ik 10 euro in een spaarpot, die ik niet mag openen tot mijn 1001 dagen voorbij zijn. Ook stop ik in die spaarpot al het losgeld wat ik tegenkom, in m’n zakken, op m’n bureau etc. En ik koop niet meer zoveel de laatste tijd, dat scheelt ook enorm, bwhehe.

Voor mn laatste twee jaar studie en mn tatoeage :slightly_smiling_face:. En ik moet nog nieuwe winterschoenen, maar dat geld heb ik wel :stuck_out_tongue:

Ik spaar om een MacBook Pro te kunnen kopen…
Mijn tactiek is: een paar maand bijna niets uitgeven en een hele maand hard werken…

Voor een kingsize bed… maar ik heb gister alweer wat uitgegeven en die dag daarvoor ook en die dag daarvoor ook… gaat niet goed dus.

Voor mijn studie en sinds kort voor wii (+ wii fit).

Ik spaar voor de Canon 1000D, een digitale spiegelreflexcamera dus :slightly_smiling_face:
De gemiddelde prijs ligt rond de 380 euro.
Ik geef één x in de twee maanden 10 euro uit aan beltegoed, en voorderest neem ik gewoon geen portemonnee mee als ik naar de stad ga, :stuck_out_tongue:
Ik doe klusjes (lees: heitje voor karweitje haha) bijvoorbeeld de auto van m’n buurvrouw wassen, daar krijg ik dan geld voor. En rapport-, vakantie-, verjaardags- en zakgeld spaar ik ook allemaal op.
Ik heb ook een kranten/folderwijk aangevraagd, maar ze hebben ‘momenteel geen wijk beschikbaar’, zucht :frowning_face:

Voor een laptop… Maar het lukt nog niet echt…

Ik spaar voor het goede leven haha.
Als ik mijn geld binnen heb, zet ik wat op mn spaarrekening waar alleen mijn moeder geld vanaf kan halen!! :slightly_smiling_face: .
Ik zet er tussen de 350/400 per maand op & heb al 2.000 euro oeeeeh.!

Voor een nieuwe laptop maar ik ben over een paar dagen jarig dus eigenlijk hoef ik er niet voor te sparen.
ook al heb ik het vermoeden dat ik er een krijg van mijn ouders

En erna ga ik sparen of voor een auto of voor op mezelf.

Nog voor niks. Maar ik zorg altijd dat ik meer dan 100 euro op de bank heb om eens een (onverwachte) grote uitgave te doen. Ik ga denk ik over een tijd sparen voor mijn vakantie met vriendinnen volgend jaar. En ik moet mijn ipod laten repareren maar daar heb ik het geld al voor. Ik werk, zo heb ik me geld.

En als je het huis uit gaat is het allemaal weer weg :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik spaar voor een macbook air. Mijn tactiek: Elke maand een vast bedrag op me spaarrekening storten:)

Waarom in hemelsnaam? Dat is echt zonde, je betaalt nog meer als een MacBook Pro maar het heeft nog minder capaciteiten dan een normale MacBook. Weggegooid geld zeg ik je, en dat als trouwe Apple gebruiker.