Hét Algemeen Racefiets-topic #1

Hét Algemeen Racefiets-topic
Aangezien ik, na even zoeken, erachter kwam dat er nog geen racefiets topic was en ik vast niet de enige ben die dit een super sport vindt, open ik hierbij een topic.
Vermeld hier alles wat er mee te maken heeft, van je fiets showen tot meegemaakte gebeurtenissen!

Oftewel, gewoon een gezellig kletstopic over racefietsen!

Echt helemaal niemand waar ik deze sport mee deel?
Een andere variant van fietsen mag natuurlijk ook, zoals mountainbiken!

Niet veel meiden denk ik, maar wel met mij. Fietsen is hartstikke leuk en een lekker tijdverdrijf!

Ik doe aan racefietsen, ik zou het leuk vinden om met anderen in contact te komen! :slightly_smiling_face:

Leuk! Ik doe ook aan racefietsen! Heeeeeerlijk. Genieten altijd!

Leuk! :slightly_smiling_face:
Ik heb altijd wedstrijden gefietst, maar wegens een blessure fiets ik geen wedstrijden meer. Wel fiets ik nog gewoon voor mezelf! En nu mag ik van de week een nieuwe fiets uitzoeken, omdat me oude fiets gisteren is verkocht (A)

Niet mijn sport.

Mijn hond vind het helemaal geweldig. Zodra die een wielrenner ziet rent die er achteraan :bowing_man:

Oefff, ik wil zo graag voor een racefiets sparen, maar wauw wat zijn goede duur. :frowning_face: (1000 euro…) Ik hou van fietsen, en vooral als het lekker makkelijk en snel gaat!

uppppp

Jaa klopt, echt balen dat ze zo duur zijn. Na lang sparen heb ik er één kunnen kopen, zo blij was ik!

leuk!
ik wielren zelf al meer dan 6 jaar :slightly_smiling_face:
en doe ook mee aan wedstrijden.
doen jullie ook wedstrijden?
en wat voor merk fiets hebben jullie??
haha vind ik interessant om te weten ^^

EIndelijk iets over wielrennen. Ik doe het al sinds categorie 3 (10 jaar) en rijd wedstrijden.
Het is wel jammer dat er maar zo weinig meiden zijn die ook fietsen. Op mijn club rijden er maar 6 ofzo.
Hoe vaak en hoeveel trainen jullie per week?

Is er nog mogelijkheid tot leven blazen in dit topic? Zijn er hier meiden die ook de Amstel Gold Race hebben gereden afgelopen weekend?

Ik zou echt supergraag willen wielrennen, lijkt me fantastisch. Ik ben sowieso gek op duursport en het lijkt me heerlijk om zo snel te kunnen, gewoon ahh het lijkt me super. Maar m’n moeder vindt het heel erg gevaarlijk en ik heb er geen geld voor, dus voorlopig zit het er niet in. Maar ooit…

Leuk dit!
Ik heb een racefiets maar doe niet aan wielrennen, haha. Het is een tweedehandsje, via Marktplaats. Ik fietste altijd al heel graag en met zo’n ding ga je toch net even wat sneller :stuck_out_tongue: ik vind het leuk om af en toe lange tochten te doen in m’n eentje, en ik fiets er soms op naar college (30 km)

Ik vind wielrennen echt heel erg leuk! Ik doe het niet heel vaak of echt als echte sport, maar af en toe op een warme zomeravond ga ik een keer mee met mijn ouders, die wielrennen wel erg veel en we hebben nog twee extra fietsen over :slightly_smiling_face:

Toen ik nog met mijn ouders mee ging op vakantie gingen ze ook altijd mee, echt heerlijk zo door de bergen, op volle snelheid naar beneden hahaha

Misschien wil ik het wel weer meer gaan doen, ik vind de uitrusting alleen zo debiel, die helm en broek :cold_sweat: Gelukkig herkennen mensen je niet zo snel.

Aah leuk, het wordt weer actief!

Ik ben zelf wel een aardig fanatieke wielrenner. (het kan volgensmij nog fanatieker hoor) Ik fiets momenteel zeker eens per week en ook toertochten. Binnenkort heb ik de elfstedentocht van 240 km op de planning staan!

Ik wil nu al een tijdje weer beginnen met sporten, aangezien ik al zo’n 4 jaar niks meer doe. Ik zou het liefste iets willen doen zoals racefietsen of mountainbiken. Ik heb op marktplaats gekeken maar fietsen zijn vaak erg prijzig (logisch).

Hoe beginnen jullie aan bijvoorbeeld mountainbiken? Gaan jullie gewoon zelf alleen de bossen in, of met een groepje? Ik heb een vriendin die graag met me mee wilt. Ook twijfel ik tussen mountainbiken en racefiets. Wat raden jullie aan?