Het 17 dagen dieet - ervaringen?

Dit is niet voor mijzelf, maar voor m’n moedertje die dit van plan is om te gaan doen
Mijn moeder wil beginnen aan het 17 dagen dieet, omdat ze op internet al die mooie verhaaltjes heeft gelezen die beloven dat de kilo’s eraf gaan vliegen. Ze vroeg mij om dat boek te kopen voor op de ipad, en ik ging even erover lezen maar het lijkt me niet heel gezond. De eetlijstjes per dag zijn rond de 1000 calorieën en ze proberen koolhydraten zo veel mogelijk te vermijden.
Ik kan natuurlijk ook zeggen dat dat boek niet te downloaden is of het me niet lukt om hem te kopen, want ze weet toch niks van computers en online boeken bestellen.
Mijn vraag: heeft iemand ervaringen? Viel je veel af, bleef je op dat gewicht na het dieet? En vooral, voelde je niet heel slecht doordat je zo weinig binnen krijgt?

Het lijkt me inderdaad niet zo gezond! Ik heb het dieet niet geprobeerd maar ik weet uit ervaring dat wanneer je een tijdje weinig eet je je metabolisme flink in de war schopt. De eerste weken val je inderdaad snel af, maar dit is vooral spier en water in plaats van vet. Wanneer je dan weer normaal gaat eten kom je net zo snel weer aan, en vaak zelfs nog meer doordat je lichaam een tijd niet genoeg voedingstoffen binnen heeft gekregen en daardoor de verbranding op een laag pitje heeft gezet en je daardoor alles wat je binnenkrijg vasthoud, en het dus opslaat.

Het beste is gewoon een eiwitrijk dieet, maar ook zeker met genoeg koolhydraten! Dus veel volkoren producten, bonen, noten, zaden, fruit, groente, vis enz. En dan rond de 2000 calorien per dag gaan zitten. En daarnaast ongeveer 3-5 x per week intensief sporten :slightly_smiling_face:

Dit is niet gezond hoor… dan ga je heel erg onder j3 behoefte eten dit heeft geen zin.
Na 17 dagen weer normale oude eetgewoonte aannemen en je komt weet heel snel aan.
Ik geloof ook niet in het woord dieet… beter een gezonde eetgewoonte en levenstijl aannemen.
Wanneer je gewoon gaat sporten en gezond eet komt het afvallen vanzelf.

Precies wat Fay zegt, dit werkt op een korte termijn even maar met dezelfde vaart zal deze manier zich tegen jezelf keren.

Als laatste: 1000 calorien per dag. Volgens mij kan ik me weinig slechters voorstellen. Dat is veeeeel te weinig, hier kan je zelfs als je niet sport/beweegt niet normaal op functioneren.

Het woord ‘dieet’ zegt al genoeg :slightly_smiling_face:

http://www.consumentenbond.nl/test/voeding-gezondheid/dieet-afvallen/dieten/het-17-dagen-dieet/17-dagen-dieet/

In het begin val je meestal veel af omdat dit allemaal vocht is en dat zit er zo ook weer aan.
Een gezonde levensstijl is altijd beter dan een dieet.

Mijn moeder heeft het op aanraden van haar dietiste gedaan en het is een redelijk gezond dieet voor mensen die weinig behoefte hebben aan dingen als brood, pasta, etc. Dit verschilt echter per persoon dus je moeder moet gewoon goed kijken hoe ze zich voelt. Je krijgt in ieder geval wel genoeg voedingsstoffen binnen dus je hoeft niet bezorgd te zijn.

17 dagen dieet is een beetje een slechte naam eigenlijk want het dieet duurt 4x17 dagen en de laatste fase moet je je hele leven volhouden. Het is dus ook een verandering van levensstijl en die eerste periode is om af te kicken van allerlei slechte dingen. Ik zou het echter niet mijn hele leven doen als ik jouw moeder was omdat ik denk dat het dan wel te weinig kan zijn. Ze kan misschien beter een dietiste in de hand nemen.