Hersenspinsels.

Dit topic is bedoeld voor mijn gedachten, opgeschreven in welke vorm dan ook. Commentaar en tips zijn altijd welkom, slecht onderbouwde negativiteit zie ik liever niet.

Puberhart.
De eerste glimlach van het jaar schiep een nieuw begin.
Dagen werden afgeteld,
volgekrabbeld met gedroom,
van zinderende blikken
en verlangen.

En mijn onstuimige gedachten sloegen wederom op hol:
Zij dartelden als vlinders –
waar men zo vaak over spreekt –
maar dan niet in mijn buik,
maar in mijn hoofd.

Bekoring dekt de lading van mijn hartstocht nu niet langer.
Ik houd me echter in
en doe me voor als stoïcijns,
om niet te breken noch te tarten
wat onherstelbaar is.

Het klinkt leuk, maar dit leest te zwaar voor mij, qua woorden.

Hmm, op de één of andere manier heb ik het gevoel dat je zoveel mogelijk moeilijke woorden in een gedicht hebt gepropt. Op zich is het absoluut niet slecht, maar het wordt daar niet echt beter van. Maar dat kan ook mijn mening zijn.
Ik zie zeg maar niet helemaal wat je punt nou is, wat je nou wil zeggen.
Of moet het ‘diep’ klinken om dat poëtische taalgebruik?

Het heeft niet echt een punt, het is wat er in me opkomt. Inclusief de moeilijke woorden. Dit is gebaseerd op iemand voor wie ik de afgelopen tijd veel ben gaan voelen, maar wat ik beter niet kan uitspreken.

Bedankt voor je tips in ieder geval! Deze houd ik zo, ik zal bij verdere gedichten wat meer letten op het taalgebruik^^

ik vind het wel nog goed (:
en ik vind het wel professioneel klinken als er zulke moeilijke woorden worden gebruikt :stuck_out_tongue:

Ik vind het wel wat eigenlijk. Lang geleden dat ik dit soort dingen hier tegenkwam, meestal is het of een rpg, of een chicklit-achtig verhaal. En de ‘moeilijke’ woorden passen hier juist goed.

weetje, als ik met deze woorden een verslag zou schrijven, had ik gegarandeerd een 10.
Wel heel leuk geschreven.
En zoals writingsoul al had gezegd, we hebben zulke dingen gemist.