Hersenspinsels

Hey dames!

Ik ben er voorzichtig over na aan het denken om een blog te beginnen over mijn hersenspinsels en dagelijkse dingen waar ik tegen aan loop. Het klinkt vast een beetje muf, maar soms post ik stukjes op Facebook over dingen waar mijn hoofd van kraakt of grappige dingen die ik meemaak. De reacties hier op zijn vaak goed en ik krijg regelmatig te horen dat ik daar iets mee zou moeten doen.
Dit lijkt me super leuk en ik wil het graag proberen, maar ik vind het een beetje eng omdat Facebook zo laagdrempelig is en een blog beginnen misschien overkomt als ik mezelf veel te serieus neem.
Daarom zou ik hier graag een stukje willen plaatsen en horen wat jullie er van vinden.
Complete eerlijkheid word gewaardeerd en opbouwende kritiek onwijs gewaardeerd!

Kleine kanttekening; dit stukje is iets zwaarder dan wat ik normaal schrijf, maar dit is wat er momenteel door mijn hoofd gaat. Here goes nothing!

Zeg maar ‘ho’.
Wanneer is het genoeg geweest? Als je iemand zijn glas bijvult is daar een simpele aanduiding voor. Inschenker zegt; "zeg maar ‘ho’. Waarop glaseigenaar op zijn beurt ‘ho!’ uitkraamt. Het glas zit vol (genoeg) en niemand zit met vragen.

Mijn ervaring is dat het in het dagelijks leven een stuk minder duidelijk is. Wanneer is het genoeg geweest? Wanneer ben je geduldig genoeg geweest? Wanneer heb je iets lang genoeg uitgesteld? Wanneer heb je genoeg energie in je relatie gestoken om te weten dat het simpelweg niet werkt?

Wanneer heb je lang genoeg uitgeslapen? Wanneer ben je lang genoeg wakker gebleven? Heb je hard genoeg gewerkt en lang genoeg nuttig geweest? Wanneer heb je lang genoeg je mond gehouden, lief ‘ja’ geknikt en zwijgzaam toegekeken? Genoeg gedweild met de kraan open?

Wanneer heb je genoeg wijn gedronken, genoeg drugs in je lijf gepompt. Genoeg gedaan alsof je onoverwinnelijk bent. Alsof morgen er niet toe doet. Wanneer heb je lang genoeg gedaan alsof alles “peachy keen” is?
Wanneer zeg je ‘ho’?

Kan je daar beter geen echte blog van maken dan?

Misschien wel, maar dit is even een soort tussenstap voor me. Ik wil op deze manier graag de meningen inwinnen van mensen die mij niet kennen en dus onbevooroordeeld zijn. :slightly_smiling_face:

Je kan op Girlscene zelf ook een blog beginnen :wink:

Hahaha ga weg!?
Oke dat ga ik even uitzoeken. Wauw, ik zou misschien beter af zijn met een typmachine :wink:
Tot ik zo ver ben zijn meningen nog steeds meer dan welkom!