Herpes genitalis

Hi girls.

Mn vriend had een koortslip (was niet te merken, maar kon het blijkbaar wel doorgeven), had mij gebeft en van het een kwam t ander. Nu heb ik herpes op mn vivi.

Ik had hier ongeveer een week last van maar t is nu wel weg. Ben hier nooit mee naar de huisarts ofzo gegaan, vond dit beetje overdreven. Kwam er trouwens ook pas achter dat t herpes was toen t al bijna weg was.

Toen ik dit aan mn vriend vertelde schrok hij enorm. Hij zei dat ik naar de huisarts moest gaan voor antibiotica en dat dit tot ergere dingen kon lijden in mn lichaam. T is nu echter al weg en weet niet of t zin heb om nu nog antibiotica te slikken.

Heeft iemand ervaring hiermee? Moet ik hiermee alsnog de huisarts bellen of is dat een beetje overdreven?

hey! wat vervelend. gelukkig begrijp ik dat je lichte klachten had. helaas helpt antibiotica niet. er zijn wel cremes (net als voor koortslip) maar die hebben nu geen zin meer en zorgen alleen dat het sneller verdwijnt. als het ooit terugkomt kun je de creme wel halen via de huisarts (en dan geen seks, ook niet als je een branderig tintelend gevoel voelt opkomen)