Herkent iemand dit?

Goed, het is een beetje genant om neer te zetten, maar het zit als volgt.

Ik ben inmiddels 17, en al sinds mijn 12e ofzo heb ik ‘fasen.’ Hiermee bedoel ik dat ik vaak, na het zien van een bepaalde film of horen van muziek of wat dan ook, me ‘anders’ gedraag, zoals een persoon of levensstijl die ik dan bewonder. Het is echt heel genant, vandaar ook dit ‘anonieme’ account.

Ik weet niet wat het is, maar het lijkt wel alsof ik me iedere week tot een andere ‘stijl’ aangetrokken voel (de ene week jurkje hakje tasje, de andere week zakelijk, de derde week tregging met wijde trui…)

Herkent iemand dit? Ik weet niet wat ik er aan moet doen - ik weet wel dat ik het spuug- en spuugzat ben haha.

Liefs x

Ach meid, dat is helemaal niet gek!
Je bent jong, zit in de puberteit en probeert uit te vinden welke ‘identiteit’ het beste bij je past. Je probeert heel wat stijlen uit, en op een gegeven moment vind je wat jij het leukste vindt. En dat kan morgen zijn, volgende week, volgend jaar, dat maakt helemaal niks uit.
Mijn advies: Geef er lekker aan toe. Doe alleen kleding aan waar je je op dat moment fijn in voelt en laat niemand je vertellen wat je wel of niet moet dragen. En op een gegeven moment is het over maar dan ben je maar wat blij dat je hebt gedragen wat je wilde!

^

Dank voor je reactie! Het duurt me alleen al veeel te lang haha. Ik zit er nu vooral mee omdat ik een aantal zware beslissingen moet nemen (studiekeuze, wel of niet uit huis etc.) en met al die perioden wordt dat een stuk moeilijker…

Hee meid,

Je hebt dus last van fases. Maar dat is echt helemaal niet gek hoor! Ik heb ook die fases en ik ben 19 en nog steeds niet van af (waarschijnlijk zal dat nooit gaan). En ja ik voel me ook aangetrokken tot verschillende stylen, daardoor vind ik het ook lastig om te weten wat echt bij mij past. Ik heb ook muziekfases, sportfase, tekenfases, kookfases, knutselfases, sieraden-dragen fase etc etc etc. Vind ik ook raar soms van mezelf, omdat ik niet echt vastigheid heb, maar aan de andere kant, je bent wel lekker divers. Ik zou mij er niet te veel op focussen! Want ik denk dat je nu teveel gaat denken aan jouw fases en dat je jezelf de hele tijd gaat af vragen wie jij nu bent, maar daar krijg je niet zomaar antwoord op door het jezelf af te vragen, nee zolang jij leeft, blijf jij jezelf ontwikkelen en zal jij veranderen en andere dingen tegenkomen of juist dingen vinden die je zo wilt behouden omdat je die fijn vind.

En keuzes maken, dat zul je ook je hele leven moeten doen, hoe vervelend het ook is. Het is belangrijk om te kijken wat jij écht belangrijk vind in die keuze, schrijf het op!! Je komt er wel! :slightly_smiling_face:

Ik ben er trouwens van overtuigd dat het wel voor meer mensen herkenbaar is. Als mens ben je constant op zoek naar ‘jezelf’.

Oh god, I have the same! Ook vind ik het zelf super irritant want naar mijn gevoel heb ik dan geen mening en switch ik snel van ‘levenstijl’. Alleen het gaat het onbewust en ik heb dan ook nog geen idee wie ik dan wel ben.

Zie dit maar als een upje! =)

Ja, precies! Mensen zitten soms tegen mij: 'ja, je hebt echt zo’n eigen stijltje, soms loop ik door de Zara, en dan denk ik, dat is echt een typisch [mijnnaam]-jurkje!

Altijd wel bijzonder hoe mensen weten wat typisch-mij is terwijl ik voor mijn gevoel elke week wissel, haha.

Dit is doodnormaal, al helemaal in de pubertijd. Je bent gewoon nog jezelf aan het ontdekken.

Ik heb dat ook. Maar het maakt niet uit, zoals je er lekker bij voelt is afwisseling leuk toch.

Dat is juit het probleem, ik voel me er absoluut niet lekker meer bij

Dat is gewoon de pubertijd. Komt vanzelf goed.

Up

puberteit (sorry moest even),
maar ot: ik heb hier ook last van, maar ik denk dat het vanzelf goedkomt. :wink:

Pubertijd kan ook.
http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/pubertijd-puberteit

^ oh, oeps, wist ik niet. Sorry! Nou ja, weer iets geleerd. :stuck_out_tongue:

Precies. Mensen denken ook van mij dat ik al helemaal weet wie ik ben en dat ik een eigen stijl heb. Hoewel, ik vindt dit dus ook helemaal niet. Voel me naar mijn gevoel juist heel nep. Alleen ik heb het gevoel dat dit niet aan de puberteit ligt of wat dan ook. (ben al 20!) Heb juist het gevoel dat ik niet weet wie ik ben en daarom hebben dingen ook echt invloed op me.

Heel weird allemaal haha!

Dat heeft iedereen volgens mij.
(de een dan wel meer als de ander denk ik)

Maar ik heb het ook met kleding.
dan draag ik een broek een tijd lang heel vaak en dan opeens vind ik hem spuuglelijk. en dan opeens vind ik hem wel weer mooi.