Herkent iemand dit?

Ik heb veel kleine dingetjes waardoor ik niet helemaal gezond ben, ik denk dat de meeste mensen dit wel hebben. Maar de laatste tijd krijg ik er steeds meer last van. Misschien herkent iemand dit:
Eerst kwam ik in een week 3 kilo aan, ik had niet anders gegeten dan normaal ofzo.
Ongeveer 2 weken later hadik heel veel dorst. Ik kwam op school en ik neem altijd een flesje drinken mee, nog voordat de les begon had ik het hele flesje al op (0,5L). Ik had nogsteeds veel dorst. Dat heb ik nogsteeds.
Ik ben een tijdje terug (5 weken) erg moe geweest, maar dan ook echt moe. Zodra ik uit school kwam viel ik in slaap, toen werd ik ongeveer om 5 uur wakker (in de ochtend). Ik heb toen bloed laten prikken en daar kwam uit dat ik een ‘ernstig’ vitamine D tekort had. Omdat we de medicijnen die mijn dokter had voorgeschreven vergeten waren om te halen duurde het een tijdje voordat ik met de medicijnen begon. Toen ik ongeveer een week die pilletjes slikte kwam ik zoveel aan. Ik ben daarmee gestopt en toen kwam ik niet meer aan. Ik ben wat extra naar buiten gegaan.

Ik heb op dit moment ook veel dorst en ik ben moe, ik heb totaal geen energie meer terwijl we de laatste weken van school altijd nog veel toetsen hebben. Ik haal ook steeds slechtere cijfers omdat ik gewoon mijn ogen niet meer open kan houden.

Heeft iemand tips om wat gezonder te worden?

Het ligt waarschijnlijk puur aan je vitamine d tekort. Ik zie ook nergens staan dat je van vitamine d aankomt dus dat verband klopt waarschijnlijk niet? Als je echt van je vermoeidheid af wil komen moet je weer pillen gaan slikken, zorgen dat je minimaal 20 min per dag in ze zon zit (vooral tussen 11:00-15:00 uur volgens mij, zorgen dat je armen ook bloot zijn) en voedsel eten waar veel vitamine d in zit.

Vooral weer beginnen met slikken anders kom je echt niet van die vermoeidheid af

Ik vind het erg onverstandig dat je ten eerste zo lang gewacht hebt met het ophalen van je medicijnen en ten tweede dat je zonder overleg met je huisarts je medicatie weer stopt
Waarschijnlijk ga je je beter voelen als je je medicijnen netjes inneemt.

Dat aankomen komt waarschijnlijk van vocht als het zo snel verandert, niet omdat je aankomt in hoeveelheid vet. Heb je altijd veel dorst en plas je ook veel? Laat dan de volgende keer eens je bloedsuiker prikken, want die grote hoeveelheden drinken past ook niet echt bij vitamine D tekort. Verder gewoon netjes je vitamine D pillen pakken als de huisarts die heeft voorgeschreven.

Je moet echt die tabletjes gebruiken hoor, dat veroorzaakt je klachten. Waarschijnlijk heb je even wat vocht vastgehouden. Dat gaat vanzelf weer weg. Het wordt mooi weer de komende dagen, dus dan kun je genoeg buiten zitten. Maar als je een ernstig tekort hebt, dan heb je ook echt die tabletjes nodig.

als ik de pil niet slik heb ik 9 maanden later ineens een kind? wtf.

Ja man en ik stopte er maar een week mee en nu heb ik een drieling?:face_with_raised_eyebrow:?

illuminati confirmed man

Pillen nemen, meer drinken en geen zorgen maken om die paar kilo’s die erbij komen. Je zit in de puberteit, dan is dat normaal.