Herkent iemand dit gevoel?

even een beetje offtopic: ik vind de meeste outfits hier in het topic en op het internet echt gaaf, en mijn kledingstijl is wat vanalles door elkaar, ik draag veeeel mijn lita’s van jeffrey campbell (mijn grote liefde), ook vaak eens een kort rokje maar minstens evenveel keer een skinny met een shirt, een body, gilet, hemd erop (soms ook see-through maar dan zorg ik dat ik zwarte bh eronder heb enz) in de winter draag ik vaak lange truien met dikke panty eronder en in de zomer dan weer korte shortjes en deze zomer had ik ook een cropped tshirt met flindertjes eraan (zodat het deel zegmaar onder je navel tot aande knop van je broek tog nog iets bedekt is).
Maar nu hoor ik steeds vaker dat er mensen zijn die achter mijn rug lachen met mijn kledingstijl (in 1 bepaalde groep waar ik bij zit), op school enzo krijg ik daarentegen wel vaak complimentjes van wauw je ziet er wel gaaf uit, had ik maar kleren zoals jij etc. Maar ik voel me nu tog wel wat onzekerder (hoewel mijn vriend ook zegt dat dat totaaaaal niet nodig is) maar tog, herkent iemand dit gevoel? Ik vind het echt zooo naar omdat ja ik dat langs een kant nooit van die mensen had verwacht en ja eig moeten ze me maar accepteren zoals ik ben maar tog, ik zit er wel mee. Het is nu tog niet zooo vreemd als je een leren rokje met panty draagt of een leren legging met een chique blouse erop (dus zonder dat het te trashy wordt) ? Dat zie je nu tog wel vaker bv hier of op het internet. Het kan er ook aan liggen dat de groep mensen waar ik het over heb vooral ouder zijn dan ik en vooral buiten de stad leven. Terwijl ik in de stad leef en het verschil met andere meisjes hun kledingstijl mss wat kleiner is? Herkent iemand dit gevoel

Ik denk dat ze gewoon jaloers zijn. En ja dorpelingen…

Niks van aantrekken :slight_smile:
In het dorp waar ik woon zijn mijn rode manen en voorliefde voor rood ook niet geheel geaccepteerd, doe je niks aan. Eigenlijk maakt het me ook vrij weinig uit, hun hoeven er tot slot van rekening niet in te lopen.

Ik woon in een dorp en zit in de stad op school. En ik merk toch wel dat mensen in een dorp toch wat minder extreem zijn, dan mensen in de stad. Dus daar kan het aan liggen. Maar trek het je niet aan, als jij het mooi vindt dan moet je het lekker dragen. Je bent goed, zoals je bent :wink:

Ik herken het, ik woon ook in een klein dorp en als ik iets aan heb wat niet binnen de standaard valt is het ook meteen van “oh my god heb je gezien wat ze aan heeft? dat doe je toch niet??”
Maarja, je moet je er gewoon niks van aan trekken en dragen wat jij mooi vind en waar jij je fijn in voelt!

Ligt er inderdaad aan waar je woont waarschijnlijk
Bij mij op school kleed iedereen zich ook maar zo normaal mogelijk, en als er dan een keer iemand op hele hoge hakken loopt is gelijk iedereen in shock. Vorig jaar zat ik op een mode opleiding, en dat was heeeeel anders.
Gewoon zo blijven kleden en je niets aantrekken van die mensen op school.

Inderdaad, maar ik vind het tog wel raar dat er mensen zijn die je dat niet eens in je gezicht kunnen vertellen maar er gwn over zitten te roddelen… dat vind ik echt niet leuk… want ik rol mijn ogen tog ook niet als ik hen weer zie afkomen met een hoge kraagtrui die echt hun lichaam niet flatteert en gebleekte wijde olifantenpijpenbroek of met hun rok tot op de knie met van de lelijke 2cm hakjes terwijl ze 20 jaar zijn??
Sorry maar ik HAAT dat echt zo hard he… maar achja.
Dan denk ik echt in hemelsnaam kijk tog even eens rond al was het nog maar in in een of ander magazine of gwn even in een grote stad? Daar zie je tog nog meer van die mensen zoals ik ongeveer…

Iedereen bij mij op school draagt hetzelfde en ja het is in een dorp (bijna stad maarja). Maar ik zou liever hele andere kleren dragen maar dan zou iedereen me uitlachen enz. Dus heb ik maar aan wat iedereen aan heeft…
Ik wil ook heel graag rokjes en jurkjes dragen maar ik heb dikke benen weet iemand hier iets voor?

Je vind het zelf zo erg dat ze over jou roddelen en dat je er onzeker van word. Maar je maakt die mensen die dat doen hier ook belachelijk.

Dude, als jij wil dat zij jou laten dragen wat je wil zonder commentaar. Kraak hun dan ook niet af op hun kleding. Je moet je niet beter dan hun gaan voelen.

Ja, gewoon doen! Wie weet nemen ze je als voorbeeld :stuck_out_tongue:

Tja, ik denk dat echt iedereen zich hier wel in herkent. Iedereen heeft wel opmerkingen over de kleding (of iets anders) van een ander. Maar wat ik in mijzelf heb ontdekt is dat ik liever mij kleed zoals ik graag wil, dan dat ik me kleed zoals een ander wil. Tenzij het natuurlijk iets is als een sollicitatie oid, maar dat spreekt voor zich?

Daarnaast houd ik juist meer (eigen mening) van mensen die er juist anders uitzien. Want iedereen wil ergens bijhoren, maar ondertussen ook origineel zijn. En de echte lefhebbers zijn diegene die dragen waar ze van houden =) Ja toch?

Ik had hier vandaag al last van, enkel door mijn ouders. Ik draag sowieso niet heel vaak een panty, en mijn moeder had er alweer wat op tegen.

Maar goed, blijf gewoon dragen waar je je fijn in voelt. Mensen kunnen zo kortzichtig zijn, en als jij het wilt dragen moet je het doen.

ik wil er gewoon maar mee zeggen dat ik die kledingsstijl van hen min of meer wel accepteer, ik roddel er niet over, ik rol niet met mijn ogen naar hen maar ik mag er in mezelf wel van denken wat ik wil tog? Ik kijk niet raar naar hen maar dan moeten zij uit mijn dorp ook niet zo achter mijn rug kritiek en nare opmerkingen maken over mij. Gewoon omdat ik niet ben gekleed zoals hen?

Ja dat vind ik dan net weer nergens op slaan. Ze mogen niet over jou roddelen, maar je maakt hun nu wel belachelijk? Beetje tegenstrijdig, denk je niet?

Zij toch ook dan? Alleen spreken zij het wel uit.

Hahaa okee (:

Ze mogen er van denken wat ze willen, maar tog niet op vergaderingen waar ik niet aanwezig ben zitten kletsen en lachen over wat ik nu weer aanhad de dag ervoor? Sorry maar dat kan ik niet verdragen, ik respecteer hun kledingstijl ook al vind ik het wel lelijk ja, maar zij respecteren duidelijk mijn kledingsstijl niet en dat is hetgene wat me dwarszit.

-dubbel

Dat is idd vervelend, maar niks van aantrekken!
Mensen roddelen nou eenmaal… als het niet om je kleding gaat, gaat het om wat anders -.-