herkansing niet gehaald hbo

Hallo,
ik ging dus net mijn herkansing nakijken en kwam erachter dat ik het
met 2 fouten te veel niet gehaald hebt. Dit klinkt misschien
heel aanstellerig maar ik ben best overstuur. Ik had namelijk heel erg gehoopt
mijn P binnen 1 jaar te halen. Niet eens omdat ik naar de uni wou maar
gewoon dat had ik als doel voor mezelf. Zegt mn moeder net; Ja het is het einde
van de wereld niet hoor. Maar daar werd ik alleen maar nog bozer van aangezien
ik mn hele opleiding met een lening betaald heb tot nu toe en als ik de toets
volgend jaar weer niet haal kan ik van school af met een studieschuld.
Heeft een van jullie dit ook gehad,?
En hadden jullie toen geleerd in de zomervakantie?
xx

Wees blij dat je maar 1 ding niet hebt gehaald, als je hem volgend jaar kan doen is er toch niks aan de hand! Ik moest METEEN stoppen toen ik een toets niet had gehaald! Gewoon extra je best doen voor die toets volgend jaar!

Hee, ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Alles gehaald, op 1 toets na. Herkansing in juni gedaan, weer gezakt, dus net voor de zomervakantie bleek dat ik mijn P tóch niet ging halen in 1 jaar. Echt heel erg balen.
Maarja, wat doe je eraan. Het kutte was ook dat ik de toets pas afgelopen week weer kon herkansen, dus zolang moest ik wachten op mn P.

Maar gelukkig heb ik het nu alsnog gehaald en toch nog mijn P! En weetje, ik heb er heel erg van gebaald, maar je hebt je best gedaan en je kunt er toch niets meer aan doen. Het is OK om even te balen, maar zorg dat je al je andere dingen WEL haalt, zodat je je alleen maar extra zorgen hoeft te maken over 1 toets!

Ik heb extra hard geoefend dit jaar (in mijn geval was het dan een mondeling, maar voor een theorietoets geldt het ook wel), gesprekken aan gevraagd met de docent die mij de afgelopen 2x had beoordeeld en lessen meegevolgd met de eerstejaars.
Zo liet ik gelijk zien aan de docenten dat ik er echt heel hard mn best voor deed. En omdat ik ook al mijn andere vakken haalde, was het niet erg dat ik mijn P nog niet had.

En weetje, ik zit in het 2e jaar met 130 medestudenten, en ik ken daarvan minstens 30 die die toets ook nog moesten doen. Kortom: Jij zult ook vast niet de enige zijn.

Laat het voor nu los en focus je op de rest!

Sorry voor het lange verhaal maar ik herkende me heel erg in je verhaal!

bedankt voor jullie reacties! ja ik weet ook dat ik me erover heen moet zetten. maar voel me gewoon even heel slecht nu. Maar ik ga gewoon zo goed leren dat ik hem volgend jaar echt haal. Ik vroeg me alleen af; Als ik die toets haal volgend jaar heb ik dan mijn P? Of moet ik dan de rest van het 2e jaar ook halen?

Nee je verhaal laat me juist een beetje beter voelen;P

Als je tot nu toe alles hebt gehaald op die ene toets na, en die haal je volgend jaar, dan heb je je P. :slightly_smiling_face:
Je tweede,derde en vierde jaar staat daar los van.
Je moet binnen 2 jaar je P halen (dus aan het einde van je 2e jaar moet je 60 EC gehaald hebben), de andere jaren hangt af van je opleiding.

oke dankjewel, is begin er een beetje hoop in te krijgen;p

Iemand anders nog tips?

Uh, nouja, wat wil je voor tips horen? Het is kut, ja, maar de wereld vergaat inderdaad niet. Er zijn zoveel mensen die hun P niet hebben gehaald in 1 jaar (waaronder ik en 90% uit mijn klas). Je hebt hem met 2 foutjes niet gehaald, dus de volgende keer haal je hem met gemak. Komt goed :slightly_smiling_face:

Als je het het eerste jaar er vanaf brengt met maar 1 toets niet gehaald, mag je jezelf een schouderklopje geven. Goed gedaan, volgend jaar opnieuw maken en je hebt je P. :wink:

Bedankt voor jullie berichten! Heb het voor mezelf ook wel gerelativeerd hoor en heb zoiets van ik mag trots zijn dat ik het tot nu toe zo goed gedaan heb. Maar toch we hebben een propedeuse uitreiking ofzo en had graag gehad dat mijn ouders daar dan ook zaten en dan trots konden zijn. Maar ze hebben me vandaag ook wel duidelijk gemaakt dat ze dat zowiezo al zijn ,gelukkig.

Ik herken het wel hoor. Ik zit nu ook in het 1e jaar van het HBO, één mondeling niet gehaald, de rest van de tentamens allemaal wel. En tja, nu mijn P niet binnen.
Net zoals jij was ik wel een beetje gestresst, bang dat ik mijzelf niet genoeg ‘bewezen’ had.
Het is jammer dat ik hem nu niet binnen heb, maar volgend jaar geef ik gewoon mijn 120% voor die mondeling, haal ik hem alsnog, en heb ik mijn P. Wellicht met vertraging, maar ik weet zeker dat ik hem kan halen, en jij kan het ook!
Je bent tevens niet de enige hoor, vrij veel mensen halen hun P niet in het eerste jaar, ook al komt dat door één fuck tentamen.

Ik had nog een vraag, ik zit op de hu trouwens. Mag ik hem volgend jaar nog maar 1 x herkansen? En daarna word ik van school afgekickt of vaker?

ik zit nu te wachten op de uitslag van mijn herkansing. als ik die niet heb gehaald zit ik in hetzelfde schuitje als jij en ik had ook als doel mijn P in 1 jaar te halen.
omdat anders het ‘van de opleiding af moeten’ wel erg dichtbij komt en dit echt is wat ik wil (en kan).

Ik had de docent dus gemaild of de toets nog eens besproken ging worden, want er stond niks op het rooster. Nu dacht ik ach laat ik er maar metteen bij vragen of de mogelijkheid er is dat er nog vragen afgekeurd worden? :flushed: . Zal wel niet, zoveel geluk heb ik niet. Maar is dit jaar namelijk best vaak gebeurd.

Je moeder bedoelt het alleen maar goed, echt waar.
Dat je je p niet in één jaar haalt is eerder normaal dan bijzonder hoor! Als het je een beter gevoel geeft, bij mij op de opleiding heeft 40 procent van de mensen op dit moment code rood (15 punten of minder), 20 oranje (20 punten?) en 40 groen (25-30? weet het niet precies). Ik bedoel maar even aan te geven dat je het echt niet slecht doet! Bijna al mijn klasgenoten hebben tenminste één vak gewoon definitief niet gehaald! Zelf heb ik ook een toets verknald doordat mijn rekenmachine het opeens niet meer deed (en het was het vak statistiek) :frowning_face: ik kon echt wel janken… Als ik jou was zou ik - en ja, dit klinkt heel erg - elke week of één keer in de twee weken, dus OOK in de zomervakantie, iets doorlezen, zodat het toch een beetje blijft hangen. Zo weet je in elk geval zeker dat je volgend jaar gewoon gaat stralen :slightly_smiling_face: Daarnaast heb je volgens mij nog gewoon steeds twee kansen, dus je hebt nog genoeg tijd en mogelijkheden!

Je doet volgend jaar toch gewoon alle kansen mee met de eerstejaars?
Bij mijn opleiding wel. Dus ik heb de toets nu gedaan met allemaal eerstejaars, die hebben in juni herkansing als ze weer gezakt zouden zijn. En als ik hem nu niet had gehaald, dan had ik dan ook weer herkansing gehad.

Ik heb geen idee eigelijk hoe ze dit bij ons op school doen…
Lijkt me logischer van wel inderdaad