Herkansing mogelijk?

Hello girls,
vraagje: wie van jullie mag allemaal herkansen op zijn school? En dan bedoel ik de schoolexamens, niet de centrale examens (want dat mag sowieso).

Volgens mij bestaat die optie op mijn school niet… Heb ooit van een vriendin gehoord die wou herkansen en dat ging via een heel proces en uiteindelijk ging het niet.

Ik heb mijn wi volgens mij heeel slecht gemaakt, en ik sta hiervoor een onvoldoende dus dat wil ik heel graag herkansen (examenjaar, vwo).

Dus; bij wie van jullie mag dit? hoe moet ik 't aanpakken (om herkansing te krijgen)?

greetz

Bij mij op de middelbaar mocht je per periode 1 examen herkansen.

Ik zou het aan je coördinator of de examencommissie vragen!

Dat ligt denk ik aan je niveau. Bij ons mag VMBO 2 herkansingen doen, ongeacht het punt dat ze hebben gehad voor dat examen. Dus ook voldoendes mogen herkanst worden.
Maar Havo mag er bijvoorbeeld maar een herkansen en ik weet niet of dat een voldoende mag zijn of niet.
Dus het lijkt me dat het wel gewoon mag op je school? Maar ik zou het inderdaad even navragen bij je mentor.

bij ons mocht je twee herexamens per periode. ik zou eerst zoeken/googlen hoe het wettelijk geregeld is en dat uitprinten dan kunnen ze niet nee zeggen. het is wel oneerlijk zo want andeen mogen het wel :sob::muscle:

ohja en ik deed ook vwo

Ik zit op de havo, en heb dit jaar 3 tentamenweken en per week mogen we 1 tentamen herkansen.
En dan morgen we aan het einde van het jaar nog 1 herkansen, dat heet bij ons SUPERherkansing, dan mogen we 1 tentamen maakt niet uit van welke week herkansen

In 4VWO mag je twee schoolexamens herkansen, in 5VWO en 4HAVO vier en in 6VWO en 5HAVO drie. En het VMBO niets.

Ik zit in 5Havo, over 3 weken is het hier herkansingweek.
Je mag dan maximaal 3 toetsen herkansen, waarvan er maar 1 nederlands, engels of wiskunde mag zijn.
Maar wij kunnen niet echt 1 toets herkansen zegmaar, dan krijg je in die herkansing de stof van het hele jaar.

:astonished:
Wij hebben 1 herkansing per jaar. Ben je bij alle SE’s aanwezig geweest, dan krijg je 1 herkansing extra.

De school mag de herkansingsregels voor SE’s helemaal zelf bepalen. Hier zijn geen regels voor.

Wij hadden tijdens elke toetsperiode van alle vakken 1 toets (in de vierde was het wel iets minder) en mochten maar 1 toets per jaar herkansen. Dus dat betekent dat ik in mijn VWO-bovenbouw ongeveer 70 SE’s heb gemaakt en er 3 heb mogen herkansen :’)

Maar nogmaals, school bepaalt en je kan hier niks aan doen.

Bij havo mochten we per toetsperiode 1 herkansen, maar volgens mij is dat bij vwo anders.

Ik mag per periode 1 toets herkansen en toetsen zijn alleen herkansbaar als ze 3x of meer meetellen. Het gaat dus ook om in welke periode de toets is afgenomen. Dit jaar heb ik 2 periodes (eindexamenjaar), stel voor ik heb in periode 1 geen enkele slechte toets en in periode 2 heb ik er twee, dan mag ik alsnog maar één van de twee herkansen. Je kan het niet meenemen ofzo, gewoon elke periode wel of niet 1 werk opnieuw doen.

Bij mij staat er in het PTA precies welke toetsen herkansbaar zijn en welke niet, en na elke toetsweek kun je je dan inschrijven voor de herkansingen.

Wij mogen per vak per jaar één herkansing. (Vavo, als we bijvoorbeeld max 3 herkansingen zouden hebben, zouden de mensen die maar 3 vakken hebben bevoordeeld zijn).

In praktijk komt daar niet veel van te recht, als je een toets gemist hebt is dat je herkansing of er worden eisen gesteld (al je huiswerk laten zien voordat je iets herkanst).

Op m’n oude school was het 1 toets per toetsweek, dus 3 per jaar.

ik zit op het vmbo en heb vandaag een brief gekregen voor herkansingen. bij ons mag je 2 examens herkansen, ongeacht welk punt je had, lijkt me dat dat op jou school ook mag? je hebt er wel recht op volgens mij

Bij ons is het zo (over het hele jaar gaat dat, je geeft het aan het eind op en herkanst ze dan in een laatste week ergens). Geldt alleen voor se’s, niet voor pw’s.

Vwo4: 1 herkansing.
Vwo5: 2
Vwo6: 3

ik doe havo

en ik mocht van de PTA’s aan het eind van de 4e er 1 herkansen

En dan van blok 1 en 2 samen 1 herkansing

Ik doe volwassenonderwijs havo. Ik heb drie vakken, en ik heb drie herkansingen. De mensen die een vol vakkenpakket hebben, hebben bij ons op school vijf herkansingen.
Op mijn oude school, waar ik ook havo deed, had ik in totaal vier herkansingen. Voor elke periode een, en dan aan het eind nog een extra. (Deze viel weg als het PWS niet op tijd af was.)

Wij hebben 6 periodes, en mogen er totaal vier herkansen. Maximaal 1 per periode, en sommige toetsen zijn niet herkansbaar.

Blijkbaar verschilt dit dus toch nog wel per school…

Op mijn middelbare school mocht je, ongeacht het niveau en het cijfer, iedere periode 2 herkansingen doen. Hoogste cijfer telt, dus als het slechter werd maakte dat niet uit voor je rapport.