Herkansen, maar wat?

Hoi,

Ik heb vanmiddag te horen gekregen, dat ik moet gaan herkansen. Mijn gemiddelde (van CE-cijfers) is niet voldoende, en ik moet een vak met 2,1 ophalen om te slagen. Maar welk vak?!?
Sommige vakken, zoals natuurkunde en engels, heb ik al afgeschreven, omdat ik daar sowieso niet goed in ben.
Verder zijn wiskunde en scheikunde ook al afgevallen, omdat ik niet verwacht dat ik daar nog zoveel hoger kan halen…
Nu twijfel ik dus nog tussen;
Grieks (4,1)
Nederlands (5,6)
Economie (5)
Biologie (5,2)

Wat zouden jullie doen in mijn geval?

Grieks

ik zeg ook grieks

Ja, dat was ook mijn eerste ingeving…
Maar ik vind het zo lastig dat er voor Grieks geen oefenexamens ofzo zijn… Dan kun je dus niet testen of je de teksten goed in je hoofd hebt zitten…

Sowieso Grieks. Als je de vragen over de tekst goed hebt heb je al een 5,5, zonder ook maar de vertaling gemaakt te hebben. Ik heb een samenvatting van elke tekst (zowel Grieks als Nederlands) in word. Ik weet niet of je de methode ‘De tranenrijke oorlog’ hebt, maar het zou kunnen helpen.

Ja, die methode heb ik idd!

Daarnaast is Nederlands echt puur de vraag of de tekst je ligt & economie en bio bestaat uit veel toepassing. Grieks is het enige vak dat je echt goed kan leren, dus ik zou dat doen! Helemaal kapot gaan op de vertaalde teksten haha, alles letterlijk kennen en dan moet het goedkomen! Succes!

Grieks!

Sowieso Grieks. Je hebt nu een paar weken om te leren toch? In die tijd kun je prima alle teksten uit je hoofd leren en dat scheelt al zoveel op je cijfer! En proefvertalingen kun je natuurlijk gewoon oefenen! Ik was nooit bijzonder goed in Grieks, haalde altijd zesjes, maar na keihard leren en oefenen haalde ik vorig jaar met m’n examen toch een 8,7 :slightly_smiling_face: Dus het is zeker mogelijk als je er heel veel tijd in steekt!

Note me ff je e-mail adres dan mail ik het!