Herinneringen

Hallo iedereen,

Ik heb gisteravond een herinnering naar boven gehad en nu moet ik zeker weten dat het waar is voordat ik dit aan iemand zou kunnen vertellen.

Ik had namelijk een dissociatie (die heb ik wel vaker) door PTSS en er is een herinnering naar boven gekomen waarvan ik wel overtuigd van ben dat het waar zou kunnen zijn, maar die zekerheid heb je nooit helemaal. Nu wil ik dit niet zomaar aan mijn psycholoog vertellen als ik er niet zeker van ben dat het echt gebeurd is.

Nu is mijn vraag of een van jullie hier misschien meer van weet? In hoeverre is de mogelijkheid er dat zo’n herinnering waar is? Ik heb het wel vaker gehad en die bleken uiteindelijk waar te zijn, maar deze gebeurtenis is net iets anders (sorry voor de vaagheid). De waarschijnlijkheid dat dit gebeurd is, is groot.

Bedankt voor het lezen!

Het is namelijk altijd wel zo dat herinneringen nooit 100% waar zijn wanneer je het terug naar boven brengt en erover verteld. Ik weet niet perse hoe het in elkaar zit maar vergelijk het met het spelletje waarbij 1 ketting van mensen een verhaal moeten doorvertellen en op het einde moet het hetzelfde zijn, wat eigenlijk nooit lukt.

Na een tijdje vergeet je gewoon een deel, je verteld het en onthoudt het hoe je het hebt verteld, ookal was het niet 100% waar.