Herfst musthave's 2012

Ik ga binnenkort naar Amsterdam met een flink budget te besteden (lees 600 euro) en ik heb echt totaal geen idee wat voor een herfst kleding ik moet gaan kopen… Iemand ideeën?

ik vind zo een spijker jasje, blouse echt heel leuk

Als je geen idee hebt wat je moet gaan kopen dan zou ik niet met 600 euro naar amsterdam gaan? Ik bedoel moeten wij nou zeggen wat ‘leuk’ is en waar jij al je geld aan uit moet gaan geven? Ik denk je dat je beter wat rond kan kijken op fashionblogs en op straat etc, en dan bedenken wat jij zelf leuk vindt.

Dat dus.
Zou eerst je eigen stijl gaan ontwikkelen, dan heb je onze hulp niet nodig denkik.

pfoe ik zou niet gaan met het idee dat je 600 euro moet uitgeven, maar met het idee dat je wat moois gaat halen, het lijkt me niet nodig dat dat allemaal 600 euro gaat kosten aangezien je toch wel dingen van vorige jaren etc hebt?
anyways:
mooie klassieke items met een goede pasvorm zijn het altijd waard om wat aan uit te geven . maar koop geen glitteruggs van 300 euro, dan haat je jezelf volgend jaar.

Ik slaag altijd prima bij de Primark, maar goed die zit niet in Amsterdam. Bershka is echt een leuke winkel. Je kunt leuke blousjes kopen en deze combineren met wat duurdere jasjes die je bijvoorbeeld wij Bershka/Zara kan krijgen. H&M heeft ook wel een leuke collectie op het moment! Verder zit er een Amsterdam een leuk straatje met allemaal boetiekjes, ook de moeite waard.

Wat ik momenteel nog musthaves vind;
legerprint vestje, chiffon blouse met studs op de kraag, leatherlook broek, bordeauxrode cirkelsjaal, zwart leer jasje, panterprint blouse, spijkerblouse met studs en scheuren.

Je kunt kijken bij de River Island! Erg leuk, met veel van de laatste Musthaves… :sunglasses:

Als je het niet erg vind om een kwartiertje in de trein te zitten vanaf Amsterdam zou ik naar de Primark ik Zaandam gaan (: daar slaag ik bijna altijd wel.
En voor inspiratie en dingen die je zou kunnen kopen zou ik even kijken op de lookbook website.

Ik zou als je 600 euro hebt juist niet naar de Primark gaan, en ook geen impuls aankoop doen. Koop een HELE mooie winterjas, een tijdloze, een echt echt echt mooie, of een mooie chique jurk voor speciale gelegenheden. Koop iets waar je nog jaren plezier van heb, niet iets van dit seizoen.

Met 1 of 2 hele mooie dingen ben je veel blijer dan met heel veel dingen die niet erg lang mee gaan en wel leuk zijn…

Ik ben het wat dat betreft eens met Indulgence. Investeer in goeie dingen waar je een hele tijd plezier van hebt!
Ik zou ten eerste gaan voor een goede winterjas en goede schoenen voor de herfst/winter.
Zo heb ik vorig jaar bij mango een jas van 170 euro gekocht, heel duur, maar ik vind hem zó mooi en hij is zoooo fijn dat ik hem echt jaren ga dragen. Ook heb ik laatst bij sasha een paar zwarte laarsjes gekocht die overal onder kunnen, lekker stevig zijn en heerlijk lopen. Ze waren 100 euro, wat ik best duur vind, maar een goede investering :slightly_smiling_face:.
Verder zijn sjaals, mutsen en handschoenen ook geen overbodige aankoop :stuck_out_tongue:. Gebreide truien vind ik zelf heel leuk en lekker warm, die zijn er nu in overvloed en in hele leuke kleurtjes.

Ben het ook eens met Indulgence en Valelie.
En ik denk dat je met 300 euro ook al een heel eind komt. Kun je de rest van je geld bewaren voor na de kerst.

besteed in ieder geval genoeg geld aan een goed paar schoenen voor het najaar, niets is erger dan koude/natte voeten!

Beetje aparte vraag, dit moet je zelf weten.

Eerst zal ik kijken wat je nodig heb en daarop veder spelen op je stijl.

Hou je bijvoorbeeld van klassiek dan kan je naar Maison de Bonneterie, de Bijenkorf, Zara, Claudia Strater.

En voor de wat hedendaagse kledij kan je gewoon in de Kalverstraat en de 9 straatjes terecht.

So true…

Het was helemaal ook niet bedoelt dat het ineen keer op moest of zoiets, het was meer bedoelt om te vragen wat gewoon echt handige dingen zouden zijn voor deze herfst/winter aangezien mijn kast echt leeg is (3 draagbare broeken, 2 truien en wat shirtjes en vestjes) en ik hoopte dat jullie misschien leuke ideetjes hadden. Zie hier gelukkig al wel wat leuke winkels en ideeen staan dus ik hoop dat het wat word!

Ik zou gaan voor:

1 paar echte leren laarzen, lang
1 paar korte laarsjes voor als het niet zo koud is.
Een multigekleurde broek van de H&M
Een paar dikke oversized truien
Vesten voor als het niet zo koud is, in donkere tinten [rood, blauw, groen]
Een dikke jas
Een korte leren jas.

Eigenlijk dingen die je wel ieder jaar kan gebruiken.

ga sowieso naar de h&m en de zara :slightly_smiling_face: taft is ook een aanrader.

Ik geloof niet in ‘musthaves’ die voor iedereen gelden. Kijk om je heen naar wat je leuk vindt, kijk in je kast, en kijk wat je graag zou willen hebben en wat een aanwinst is voor je garderobe en koop dát. De instelling ‘ik heb 600 euro die op moet maar ik weet niet wat ik wil’ is niet handig.