Herbal Essences Cleary Naked

Hoi hoi!

Sinds vandaag zie ik veel advertenties over de nieuwe shampoo en conditioner van Herbal Essences. Er zouden geen siliconen, parabenen en kleurstoffen in zitten. Nu ben ik wel erg benieuwd naar deze nieuwe producten, dus ik vroeg me af of één van jullie deze producten al heeft geprobeerd? Zo ja, hoe bevalt het?

De droogshampoo is fijn, komt volgende week op Girlscene te staan!

Over de nieuwe producten weet ik niets, maar ik weet wel dat ik herbal essences sowieso geen fijn merk vind. Verder kan dit ook in het algemeen kapseltopic ofzo?

SLES zit er nog steeds wel in?

Zou het niet weten… Heb de ingrediënten gegoogled en dit vond ik:
Alcohol Denat., Butane, Propane, Isobutane, Tapioca Starch, Aqua, Silica, Polymethylsilsesquioxane, Parfum, Limonene, Linalool, Citronellol, Mentha Piperita Oil, Menthol, Mentha Arvensis Leaf Oil

Maar ja, dat zegt mij voor de rest ook niet heel veel… :flushed:

Ik heb liever siliconen of parabenen dan dat er alcohol als eerste op de lijst staat haha

Hmm ja, wat is er nou wel goed om in je haar te smeren en wat niet… Zo lastig.

Yup, de shampoo heeft sulfaten heb vanmiddag een fles in mijn handen gehad bij het Kruidvat.

Je kan beter siliconen hebben dan sulfaten en alcohol…

Dat is denk de droogshampoo? Veel alcohol voor een dergelijk product helaas.

Ik bedoel maar… Met siliconen heb ik eigenlijk niet eens zoveel problemen.

Kan iemand mij vertellen wat precies die parabenen, siliconen en sulfaten inhouden? Waarom zou dat slecht zijn voor je haar? En dat zit toch sowieso in elke shampoo dus eigenlijk boeit het niet wat voor shampoo je gebruikt.

Verder OT ik heb die shampoo verder niet geprobeerd, maar ook al wel vaak die reclame voorbij zien komen.

Van hoe ik het begrepen heb:
Siliconen: leggen een laagje om je haar, het ‘verzwaard’ je haar dus
sulfaten: agressief middel om je haar te ontvetten
parabenen: sommige beweren dat dit kankerverwekkend kan zijn

Tot zover mijn kennis over deze drie haha

Leau heeft basaal gezegd gelijk. Sulfaten zijn slecht voor je haar, maar om te voorkomen dat siliconen een onuitwasbaar laagje over je haar leggen heb je die sulfaten wel nodig. Als je stopt met sulfaten, kun je dus beter ook met die siliconen stoppen. Parabenen zijn conserveermiddelen en die kunnen irritaties veroorzaken op gevoelige hoofdhuiden, en er bestaan nog meningsverschillen of deze middelen kankerverwekkend zijn.

Ahaa op zo’n fiets. Nu snap ik er eindelijk wat meer van. (:

uh fiets? :’)

haha ja dat is een uitdrukking? Ipv dat je zegt oh op die manier kun je ook zeggen oh op die fiets.

Ja dat zeg ik altijd. Van oo op zo’n fiets, van alles valt nu op zijn plaats, het is nu duidelijk. Is dat zo raar ja? Ik vind het best wel doodnormaal.

Ah zo oke! Nog nooit gehoord dan haha.

Nee hoor, ik had het gewoon nog nooit gehoord, wist ook helemaal niet dat dat een uitdrukking was.