henna

Hallo allemaal,

Ik wil mijn haren met henna verven. Als het goed is heb je ook van andere kleuren henna zoals bruin, blond enso. Maar zit daar dan niet chemische spullen in zoals in haar verf? En welke merk is goed en blijft lang in je haar zitten?

Alvast bedankt :couplekiss_man_woman:

Blonde henna kan volgens mij niet…

Lush heeft verschillende soorten henna, moet je maar eens kijken op hun site. Je kan kiezen tussen rood, bruin en zwart. Bij de henna van Lush zijn er enkele dingen toegevoegd om het extra verzorgend te maken, maar er zit niets chemisch in.

Ik weet niet welke andere merken (behalve de originele henna) nog henna verkopen. Als je twijfelt: check de ingrediënten en zoek ze op.

Geen enkele andere kleur dan rood kan eigenlijk zonder er chemisch spul bij te stoppen, ook bij Lush geloof ik… Want bruin/zwart met henna alleen dat bestaat gewoon niet.

^Ik heb even gekeken op de site van Lush, en dit zijn de ingrediënten bij bruine henna:

Koffie, gemalen (Coffea arabica), Cacao boter (Theobroma cacao), Indigo plant (Fera tinctoria), Brandnetel poeder (Urtica dioica), Iers mos, poeder (Chondrus crispus), Kruidnagel essentiële olie, nagel (Eugenia caryopyllus), Citral (Citral), Eugenol (Eugenol), Geraniol (Geraniol), Citronellol (Citronellol), Perfume (Perfume)

Ziet er redelijk natuurlijk uit…

Je kan natuurlijk altijd zelf koffie, wijn, e.d. bij de henna voegen, om de kleur te veranderen.

dankj jullie wel ik heb op google gekeken en er stond dat er wel blond kleur is enso.
http://www.chinese-winkel.nl/info/cosm/cosmetica
zoals op dit site maar ik d8 ook van omdat henna normaal altyd rood of bruin is dat je dan wanneer je blond koop er iets chemisch in zit.

Maar van de koffie en wijn had ik gehoord (naja, gelezen xD) dat 't er weer uitgaat bij de eerste paar keer wassen… :confused: Zelf geen ervaring mee ofzo, maar zou wel klote zijn als ze uiteindelijk wel op rood uitkomt :stuck_out_tongue:

Maar wat is je eigen haarkleur @ TS? Als dat donkerbruin is ofzo, ga je zelfs met een gewone chemische kleur niet zo makkelijk blond krijgen zonder ontkleuren!

ik wil verven omdat ik heel erge uitgroei heb :frowning_face:

Maar henna reageert anders op chemisch haar dan op ongekleurd haar. Ik merk dat zelf heel erg, mijn haar wordt niet groen ofzo, maar de stukken die eerder bij de kapper gekleurd waren zijn nu met henna veeel lichter dan mijn uitgroei…

Dus je gaat wel verschil blijven zien ben ik bang…

Jha ik heb mijn haren geverfd ik heb nu lava kleur haar gekregen alleen bij mij uitgroei zie ik nog zwart dus heeft niej echt gewerkt …