Henna verf

Hoi,
Ik heb mijn haar gisteren geverfd met henna verf. Dat is niet heel mooi uitgepakt dus wil ik het weg verven. Ik heb nu een pak gekocht van Garnier Nutrisse ultra color in Kersen zwart. Heel mooie kleur enzo maar er staat in dat je haarverf niet mag gebruiken op haar met henna verf. Ik vind mijn haar nu echt niet mooi, heeft iemand ooit verf gebruikt op ‘‘henna haar’’. ?

volgens mij pakt dat niet goed, dan krijg je een hele rare kleur of het lukt gewoon helemaal niet… ik weet even niet meer wat er dan zou gebeuren.
henna moet je iig laten uitgroeien

Het zal er wel niet voor niets op staan…

Is dat een grapje? :open_mouth:

Nee :’)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[quote author=Polyethylene link=topic=203177.msg9066741#msg9066741 date=1311941658]
[…]

Nee :’)[/quote
oh jmmr:D

hoezo zoek je eigenlijk VOORDAT je je haar met henna verft, niet op wat de voor- en nadelen daarvan zijn? best dom.

Aan deze reactie heeft ze nu nog veel ja :’)

Er bestaat een risico dat je een chemische reactie krijgt en daardoor een mislukte haarkleur, maar vaak gaat het gewoon goed… Als je 100% pure henna hebt gebruikt en je wacht nog een maandje met opnieuw verven is er waarschijnlijk niks aan de hand.

Ik heb 100 % echte henna gebruikt… echt uit het midden-oosten dus niet van Lush ofzo.

-__- nee meen je dat? ik had al gereageerd, en toen bedacht ik me dat het toch wel logisch is dat je zoiets van te voren uitzoekt.

Uhm nee… niet echt xD ik d8 dat het niet echt kwaad kon ofzo en dat henna juist een soort masker is.

En dat moest je uiteraard nog even vermelden, want het levert zo’n nuttige bijdrage aan dit topic. Ik snap het nooit als mensen dit soort opmerkingen maken terwijl het kwaad al geschied is.

@ TS: stond er op de ingrediëntenlijst ook niets anders dan lawsonia inermis? Dan kun je er gewoon overheen verven, maar henna is moeilijk te dekken dus ik zou het nog even laten vervagen. Je kunt het ook ontkleuren, maar dat is wel slecht voor je haar.

Henna moet je er meestal uit laten groeien omdat haarverf er niet op pakt. Zelf heb ik het nog nooit geprobeerd dus ik weet niet of dit echt waar is…

Een vriendin van mij heeft overlaatst ook haar haren geverfd met henna. Nu zie je er bijna niks meer van, en wil ze haar haren laten kleuren bij de kapper. Maar die kapper zegt dat ze 2 jaar moet wachten! Omdat henna in het haar dringt en haarverf pakt niet op henna. Dus moet de henna eruit groeien… Best kut vind ik!

Als je 100% pure hebt gebruikt, dus echt POEDER zonder allerlei shit erin, dan kan je er gewoon overheen :slightly_smiling_face:

Ik heb het andersom gedaan, henna over chemisch, ging prima omdat het pure henna was.

Trouwens als je d’r haarverf overgooit nu zorgt dat er juist niet voor dat de henna er dieper indringt?

Toevallig, ik heb nu net henna in mijn haar. (:

Anyway: niet doen!
ga naar een kapper en vraag daar voor advies.

Het kan een chemische reactie geven, waardoor je haar blauw, groen, paars of oranje wordt. Echt op elke website waarschuwen ze daarvoor. Ik zou het persoonlijk niet doen en wachten tot de henna wat uitgegroeid is.

Ik heb laats rode henna gebruikt en daar toen bruine chemishe verf overheen gedaan, mijn haar werd niet groen ofzo. maar het hielp nauwelijks dus ik denk dat het op zwarte henna nauwelijks zal werken!

NIET DOEN.
Mijn zussen en me moeder doen het vaak.
En me zus had dezelfde vraag/
Maar je moet 6 weken wachten voor dat je het mag kleuren :advies van de kapper:

als je natuurlijke henna hebt gebruikt, kan je er gewoon met verf er overheen