henna haarverf

hello ladies,
heeft iemand van jullie ervaring met henna?
ik wil graag een mooie diep donkerbruine kleur.
op lush verkopen ze bijvoorbeeld al 2 kleuren
de ene is een subtiele koffiekleur
en de andere een kastanjekleur.
ik weet niet wat ik erbij moet verwachten.
heeft iemand tips? of misschien andere betere henna dingen?

Nee, ik wou mn haar wel met henna verfen… Maar toen las ik iets over het feit dat je een paar maanden daarvoor (en/of daarna) je haar niet mocht verfen/geverft mocht hebben.

Je mag indd daarna niet met normale verf verven. Weet niet precies hoe dat zit. Ik hoorde eerst ook ergens dat het behandelde haar met henna echt helemaal uitgegroeid moest zijn op normaal te verven…

Ik zou het nooit met henna verven, want als je iets fout deed ofso kan je een groene gloed krijgen ofso iets ?

Xx

Ik heb mijn haar nu twee keer met Henna geverfd. (Niet met lush, maar een of ander ander merkje)

Ik ben blond, en ik wou mijn haar veel donkerder, dus ik haalde een best wel donkere kleur. Nadat ik de verf uit mijn haar had gehaald, was mijn haar maar iets donkerder. (Ik had het er ongeveer 2 uur inzitten.)
De volgende dag was het nog steeds niet echt veel donkerder geworden, alleen wel heel rood.
…Henna kan blijkbaar maar 1 tint donkerder verven. (Tenminste, de henna die ik gebruikte.)

En, inderdaad, je moet helemaal wachten tot de henna uit je haar is, voordat je met chemische verf kan verven, want anders kan het groen (oid) worden en je haar kan ook uitvallen.

Oh, en je haar stinkt minstens nog een week naar die troep, en ook de geur als je dat spul in je haar hebt is niet te harden. Ik kreeg er zo’n koppijn van dat ik het zo snel mogelijk uit mijn haar wou, en had de rest van de dag nog hoofdpijn. En het is heel erg lastig in te brengen, omdat het helemaal gaat brokkelen en zo, en het word erg vies in de badkamer, of wherever je het gaat doen.

MAAR, het is erg goed voor je haar, en dat kon ik ook zeker merken. Mijn haar was zachter, dikker en voller.

Nou, dit is mijn ervaring.
Hoop dat je er wat aan hebt. (;

Dat ligt eraan of er metaalzouten in de henna zitten. In die van Lush niet dus je kan er volgens mij gewoon chemische verf overheen gooien.
Maar verder, ik heb Lush Caca Brun [subtiele koffiekleur] gebruikt, met een beetje paprikapoeder en een beetje koffie. Het was wel een mooi kleurtje [Na 2x, 1ste keer zag je er niks van], niet koffiekleurig maar wat ‘kouder’. Ik doe het alleen niet nog een keer want het duurt ontzettend lang [minstens 3 uur laten intrekken], mijn moeder was niet blij met de troep die het achterliet, en de kleur was óntzettend snel vervaagd, echt, na anderhalve week was het er bijna helemaal uit.

dubbel

Ik ga binnenkort mijn haar weer verven met henna. Een paar tips: Als je je haar met henna wilt verven en je wilt het zo mooi houden zou ik het elke 3 weken doen. Het kost misschien moeite, maar henna verzorgt je haar tenminste (: Als je het mooi vindt om een rode gloed te hebben kan je er wijn in doen. Wil je liever gewoon een mooie bruine kleur? Doe er koffie in! Verder doe ik er altijd olijfolie in, dat maakt je haar zacht.

Ik heb mijn haar geverft met donkerbruine henna
En dat had ik in augustes gedaan.
Na een maandje ofzo werd het steeds ‘rodiger’.
Zegmaar ik kreeg een rode gloed.
Wat ook raar is dat ik nou helemaal niks terug zie van de donkerbruine henna.
Het is nu meer kastanjebruin maar meer aan de rode kant.
En het is niet lelijk ofso in tegenstelling het is juist mooi.
Ohja henna gaat niet uit je haar zegmaar, alleen wat lichte kleurveranderingen.
Ik hoop dat ik je genoeg heb geïnformeert en anders note je me ofzo?
Ik zeg doen! Het valt echt heel anders uit dan normale haarverf het maakt je haar levendiger in plaats van uitdrogen.