Hoihoi,
Ik ben op zoek naar experts op het gebied van henna. Ik ken een aantal mensen die al lang henna gebruiken in hun haar. Henna is goed voor je haar, en aangezien ik redelijk dun haar heb en het daarom niet aandurf met chemische verf is dat een pluspunt. Daarnaast blijft het lang in je haar zitten en is het kostenbesparend. Allemaal redenen waarom ik mijn haar wilde verven met henna.
Ik heb wat research gedaan en gezien dat mensen hun haar burgundy verven met henna. Mijn plan was dus ongeveer zo:
Een donkere rood-paars-bruine burgundy kleur.
Ik heb in eerste instantie mijn pure henna poeder gemengt met rode ui extract en koffie en heb daarmee getest op haar uit mijn borstel. Mijn haar is van zichzelf medium-donkerbruin. Dat werd erg ginger, dus daar ben ik niet mee doorgegaan. Ik heb kant en klare henna gekocht op internet in de kleur burgundy. Een aantal mensen op youtube hadden hun haar hier ook mee geverfd en dat werd daadwerkelijk mooi burgundy.
Nu heb ik mijn haar ermee geverfd. Ik heb het er 8 uur ingelaten, want hoe langer hoe sterker de kleur. Maar ik ben nu geeindigd met een rood/kastanjebruin achtige kleur. Ongeveer zo:
Het is heel roodbruin, en het paarse is ver te zoeken. conclusion: i’m not happy with it.
Ik kan op internet niet meer zo goed vinden wat ik nu moet doen, dus ik hoopte dat er hier een expert is die mij kan helpen. Ik wil nog steeds mooi burgundy haar!