Henna geverfd haar groen geworden na blonderen

Hallo,

Ik heb ongeveer een half jaar geleden mijn haar geverfd met bruine henna. Gister wilde ik graag highlights in mijn haar. De kapper heeft er highlights ingezet alleen werden de plukjes knalgroen! De blonde plukjes pakte alleen bij mijn ‘nieuwe’ haar boven op mijn hoofd.
Ze heeft toen een bruine kleurspoeling in mijn haar gedaan. Nu verschild de haarkleur bovenop mijn haar heel erg van die onderin. Onderin zit er een beetje een grijs/groene gloed overheen, terwijl het bovenin meer bruin/rood is.

Morgen heb ik weer een afspraak bij de kapper maar WAT MOET IK DOEN?
Moet ze er gewoon een goede pakkende bruine verf in doen? Zal het verschil dan weg gaan?

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen want ik zit er heel erg mee.

Bedankt

Je mag haar dat met henna geverfd is nooit met andere ‘normale’ haarverf verven! Je zal het weer met henna moeten gaan verven, of wachten tot het eruit gegroeid is. Maar de kapper zal dat vast beter weten.

Idd nooit met chemische haarverf na henna…

Maar dat is dus nu al te laat :frowning_face: weet iemand voor nu nog een oplossing?

Je kan je haar insmeren met ketchup, serieus. Daar gaat vaak de groene gloed mee weg.

Ja klopt! Het klinkt raar, maar ketchup/tomatenpuree erin smeren helpt echt goed!!
Het rode pigment in de ketchup/tomatenpuree neutraliseert het groen.
Gewoon in je haar smeren,goed in laten trekken en uitspoelen, en herhalen als je nog steeds een groene gloed hebt!
Ik zelf had vorige jaar goudblond haar naar donkerbruin geverfd en kreeg te horen van mensen dat het groen leek…
Mij was het niet zo opgevallen maar toen ik echt goed keek in de spiegel zag in inderdaad een groene gloed.
Ik zocht direct op google wat ik er aan kon doen en had gelezen dat head&shoulders anti roos shampoo, tomatenpuree enz helpt.
De shampoo hielp niet echt na een paar keer wassen, maar met de tomatenpuree was het echt opeens verdwenen.:slightly_smiling_face: