Hema treinkaartjes

Hoooi,

op dit moment zijn er bij de Hema treinkaartjes te koop en nu wilde wij met een groepje van die kaartjes kopen. Maar ik zie op de site staan dat het niet voor kinderen van 12 t/m 17 jaar is, denken jullie dat de conducteurs hier heel moeilijk over zullen doen, als ze het uberhaupt zien?

xxx

Dat staat er niet denk ik.

de e-ticket Dagkaart is één dag geldig voor een volwassene en een kind in de 2e klas
de e-ticket Dagkaart is geldig voor kinderen van 4 t/m 11 jaar onder begeleiding van een volwassene (minimaal 18 jaar). Kinderen van 12 t/m 17 jaar kunnen niet met deze aanbieding meereizen.

Dus ik denk dat wat ze willen zeggen is dat jullie niet kunnen meereizen met een volwassene, maar verder wel gewoon op jezelf. Maar voor de zekerheid kan je 't nog navragen bij Hema.

Er staat al duidelijk bij dat een volwassene gerekend wordt vanaf 18 jaar. Dat betekent dus inderdaad dat deze actie niet geldt voor KINDEREN (wat er dus al bij staat) van 12 t/m 17. Want die worden nog niet gezien voor volwassen, maar vallen ook niet meer onder de kinderen.

@TS
Je hebt dus pech. Sowieso zijn regels bij een bepaalde actie er niet voor niets. Maar ik vind het zelfs ook ronduit asociaal als je het toch zou gaan proberen. Als mensen naar namelijk misbruik van maken, dan zijn er straks helemaal niet meer van dit soort acties. En verpest je het dus voor iedereen.

Volgens mij kun je hier wel gewoon mee reizen hoor, er is al eens eerder zo’n actie geweest maar ik weet niet zeker of ik die toen gebruikt heb. Als je gewoon 1 persoon per kaartje doet kan het vast wel. Ik zal het gewoon even navragen bij de Hema als ik jou was. Dat ga ik zelf ook doen trouwens, ik heb nog kaartjes nodig (:

Of je kan enkel een kind begeleiden vanaf je 18 jaar bent, dat kan toch ook? Ik vind 't door het woord “meereizen” best een twijfelgeval.

Ik vind dat je het best even kan gaan navragen, het zomaar doen zou ik ook niet doen.

Precies. En waarschijnlijk als kinderen van 12 t/m 17 dit niet als vervoersbewijs mogen gebruiken had het er wel iets duidelijker gestaan.

Volgens mij bedoelen ze er gewoon mee dat je als kind tussen 12 en 17 niet mee kan reizen met iemand van 18+ op hetzelfde kaartje. Maar wel alleen op een kaartje :wink:

MIJN GOD ik word over 3,5 weken 18! ><
Deze regel is zo belachelijk stom!!

Fijn weer zo een actie (:

Hmm ze kunnen inderdaad bedoelen dat het helemaal niet geldig is, of dat je gewoon niet gratis met een 18+er mee mag reizen.
Ik zal het morgen even navragen en laten weten hoe het nou zit voor de mensen die anders ook van deze actie gebruik willen maken!

ja, volgensmij mag je gewoon reizen met zo’n treinkaartje hoor.
tussen de 12 en 17 kan je alleen niet meereizen als ‘kind’, en moet je je eigen kaartje, dacht ik.

Dit ticket is geldig voor een volwassen die samen met een kind reist. Dat staat er toch gewoon duidelijk in? De leeftijd van wat zij kinderen vinden (van 4 t/m 11) staat er ook duidelijk in vermeld en de leeftijd van wat zij volwassen vinden (vanaf 18). Dit is geen ticket dat ook geldt voor volwassenen alleen. Dit geldt voor een volwassene SAMEN met een kind. Hoe moeilijk is het om gewoon te lezen?

de e-ticket Dagkaart is geldig voor kinderen van 4 t/m 11 jaar onder begeleiding van een volwassene (minimaal 18 jaar).
kinderen zijn dus tot 11 jaar, dat is altijd zo bij de ns. Vanvaf 12 jaar moet je een gewoon tiket kopen. 4 tm 11 is railrunner, KIND dus

Ik reis hier ook altijd mee:) Nooit problemen

Je kan hier als 12 t-m 17 jarige gewoon alleen mee reizen hoor, dat weet ik heel zeker. :slightly_smiling_face: (heb bij de hema gewerkt.)
Wat Sunburst zegt klopt.

Je moet alleen boven de 18 zijn als je een kind mee neemt

denken sommige mensen nou echt oprecht dat ze niet met zo’n kaartje kunnen reizen? Denk je dat ze je bij de kassa gaan legitimeren ofzo? Sorry maar denk eens na, natuurlijk kan je met zo’n ticket reizen. Je mag alleen niet MEEREIZEN

Oftewel: Je mag geen kind ( 4 t/m 11 jaar) meesturen met een jongeren (12 t/m 17 jaar) alleen met een volwassen persoon (18+) en het normale ticket geldt voor iedereen. (vanaf 12 jaar). En omdat er staat dat je een kind met een volwassen gratis mee mag reizen geven ze ook aan dat 12 t/m 17 jarige mensen geen kinderen zijn maar buiten het meereizen vallen. moeilijk he?

Natuurlijk mag je er gewoon zelf mee reizen. Alleen kinderen van 4 tot 11 moeten een begeleider van 18 jaar of ouder bij zich hebben. Die willen ze niet alleen laten reizen. Maar dit is (geloof ik) een vaste regel. En die 2 mogen dan samen op 1 kaartje omdat een kind altijd al goedkoper was (railrunner). Verder is het gewoon 12 jaar of ouder mag 1 keer, 1 dag, als 1 persoon, gebruik maken van de dagkaart.
Niks aan het handje dus (:

Mensen van 12 tot 17 mogen dat kaartje gewoon gebruiken hoor:’)
Ze mogen alleen geen kind meenemen op datzelfde kaartje, maar ik zie dat mensen boven me dat ook al hebben gezegd.

Dit staat overigens altijd op kaartjes. Ook die van de ah, als het goed is. En die van de blokker.